• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 13:20:37 följande:

Vilken/vilka personer i den här tråden har TS gått till personligt angrepp emot?

Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 14:51:21 följande:

För det första så är "slampmamma" ett icke existerande ord. Detta ord finns inte och har därmed inte någon innebörd. För det andra så är det en enorm skillnad mellan att skriva: Är du en slampa? än att skriva: Du är en slampa. Det ena är en fråga och det andra är ett påstående. Att det användes ett icke befintligt ord som "slampmamma" ställt i en fråga är inte en anledning till att tysta en debattör.

TS skriver i trådstarten att hen anser att "kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor". Samt att en "slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma".

I ett nu borttaget inlägg, men som finns kvar som citat i mitt inlägg #201 (du missade visst det inlägget när du läste hela tråden) säger TS att jag är en slampmamma.

TS tycker att slampmamma är en logisk benämning på en kvinna som blivit mamma genom en otrohetsaffär, så för TS har ordet en innebörd. Alltså är det logiskt att tolka TS kommentar till mig som att hen anklagade mig för att vara en slampa som blivit mamma genom att ligga med en gift man som inte är min egen make.

Eftersom det för dig är viktigt att inte kränka någon antar jag att jag har ditt stöd när jag faktiskt blir illa berörd av att någon sjunker så lågt att hen använder skällsord istället för att komma med sakliga argument.
  • SthlmBoy
    Anonym (Li) skrev 2017-04-18 14:23:42 följande:

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

Jag håller med vad du tycker och jag hoppas att du inte bryr dig om att du får en hel del patetiska påhopp här i tråden.

Ni som sitter anonyma och kommer med "tuffa", kränkande kommentarer till TS, skicka ett privat pm till mig så får vi se om ni kan backa upp eran attityd i riktiga livet.

Den slampan som du beskriver TS kan man passande nog kalla för en slampmamma av värsta sort.
    Det finns andra varianter också, slampan som byter till ett monogamt liv.
    Tidigare har de knullat runt helt utan självrespekt och nu när de är gifta så är det oftast dessa slampor som är benägna att vara otrogna.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 17:18:20 följande:

I dina tidigare svar har du kränkt TS inte mindre än fyra gånger genom att likställa hennes person med följande ordval:

#140 "pingstvän från 40-talet"

#192 "svagbegåvad person"

#193 "du måste ha djupgående tillitsproblem" "Hoppas att en duktig terapeut kan hjälpa dig"

#201 "beklagansvärd person"

Vilka av ovanstående utlåtande är inte kränkande enligt dig. Eller är det bara när du själv känner dig kränkt som inlägg omedelbart ska anmälas? Mycket märkligt.

Var har jag skrivit att något inlägg omedelbart skall anmälas?

Jag har varken skrivit det eller anmält någon, så varför skriver du som du gör? Du som är så noga med fakta.

Och varför är det så att när du överbevisas om att TS faktiskt kallat bl.a mig för "slampmamma" (som enligt TS egen definition är en "slampa" som blir gravid med den gifte mannen) så fortsätter du ändå in absurdum att försvara TS. Var det där med fakta och att inte kränka andra inte så viktigt när det handlar om personer som du inte vill försvara?

Du gör dig gång på gång skyldig till att komma med kommentarer som inte är grundade på fakta, vilket får en att undra om fakta inte är så viktigt för dig som du tidigare skrivit.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 17:18:20 följande:

I dina tidigare svar har du kränkt TS inte mindre än fyra gånger genom att likställa hennes person med följande ordval:

#140 "pingstvän från 40-talet"

#192 "svagbegåvad person"

#193 "du måste ha djupgående tillitsproblem" "Hoppas att en duktig terapeut kan hjälpa dig"

#201 "beklagansvärd person"

Vilka av ovanstående utlåtande är inte kränkande enligt dig. Eller är det bara när du själv känner dig kränkt som inlägg omedelbart ska anmälas? Mycket märkligt.

Är också fortsatt intresserad av att höra din åsikt om det jag frågade dig om i inlägg #249: om du anser att försök till dialog är att "tysta det fria ordet"?
  • Anonym (kvinna30)
    SthlmBoy skrev 2017-04-29 17:38:36 följande:
    Tidigare har de knullat runt helt utan självrespekt och nu när de är gifta så är det oftast dessa slampor som är benägna att vara otrogna.
    Gäller det männen också? Hur många sexpartners kan man ha haft innan man gifter sig utan att vara i riskzonen för att vara otrogen, enligt dig?
  • Anonym (Morsan)
    SthlmBoy skrev 2017-04-29 17:38:36 följande:

Jag håller med vad du tycker och jag hoppas att du inte bryr dig om att du får en hel del patetiska påhopp här i tråden.

Ni som sitter anonyma och kommer med "tuffa", kränkande kommentarer till TS, skicka ett privat pm till mig så får vi se om ni kan backa upp eran attityd i riktiga livet.

Den slampan som du beskriver TS kan man passande nog kalla för en slampmamma av värsta sort.

När en trådstartare själv är anonym anser jag att hen har satt ribban angående om jag skall välja anonymt nick eller inte.

Och med tanke på att jag tagit emot hot via privata PM från personer som uttryckt åsikter liknande TS i andra trådar där en trådstartare varit anonym medan jag själv skrivit under mitt vanliga nick så väljer jag att skydda mig från åtminstone några hot om att jag borde "straffkn*llas" och beskrivningar om vad som borde hända mina barn.

Eftersom jag inte känner dig väljer jag alltså att inte ta kontakt med dig, jag vet helt enkelt inte vad jag skulle få tillbaka.

IRL, Öga mot öga med en meningsmotståndare har jag inga som helst problem med att stå för vad jag anser. Men öga mot öga brukar jag heller inte utsättas för sådana hot som uttalas av okända på nätet.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 18:00:10 följande:

Men tanke på dina tidigare kränkande inlägg så bidrar du alltså själv till att tysta det fria ordet enligt ditt inlägg nedan.

#249 "Att bemöta frågor med att smutskasta, kränka och anklaga motparten skulle då jag säga bidrar mer till att tysta det fria ordet än att ställa frågor för att förstå motparten resonerar."

Men det besvarar inte min fråga om detta med att be någon förklara och vidareutveckla hur hen tänker (som jag tex frågat TS, högerradikal och även dig själv) är att tysta det fria ordet, så skulle du kunna svara på DEN frågan nu?
  • Kim Possible

Varför koppla ihop föräldraskap och föräldraidentitet (mamma, i det här fallet) med någon slags moralism? Vad har det ena med det andra att göra?

Hade det varit bättre om kvinnan ifråga gjort abort alltså, eller borde hon rent av ha levt i celibat tills hon hade vigselring på fingret?

Ibland undrar jag om vissa verkligen lever i samma värld och land som jag själv, år 2017.

• Kim Possible

Det var ett jävla vidrigt uttryck fö, det där "slampmamma". Man får vara bra skruvad för att kunna hitta på något dylikt. Alt som någon skrev, jävligt kränkt och bitter.

• Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 18:26:04 följande:

Det fria ordet ska aldrig tystas. Tyvärr tystades TS och de är beklagligt med tanke på alla kränkande inlägg som hon valt att inte anmäla för att hålla igång en fungerande dialog i debatten. Hon använde ett ej etablerat ord "slampmamma" som är diskussionsämnet i tråden och blev bortkopplad. Anmärkningsvärt.

Anser du att någon som ber någon annan att förklara vad hen menar försöker att tysta det fria ordet?
Svar på tråden Slampmamma?