• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Meritus
    Anonym (Li) skrev 2017-04-18 14:23:42 följande:

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

Jag håller helt med dig du verkar dock trampa på ömma tår här.
  • Anonym (Morsan)

En kvinna som talar illa om andra kan kallas "ragata". Betyder det att mammor som uttrycker sig som TS och andra här i tråden gör kan kallas "ragatamammor"? Och vad är i så fall den manliga motsvarigheten?

Det tycks som att skällsorden som specifikt riktar sig till kvinnor sällan har en motsvarighet gällande män som gör samma sak.

Är det inte intressant att kvinnor och män mäts med så olika måttstockar och att kvinnor får ta ansvar när det är män som är otrogna mot sina partners...

• Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-02 15:03:21 följande:

Varken dina eller TS kränkningar är mer faktabaserade än den andra, Poängen ligger nog mer i att det är ganska löjligt att gnälla över att andra kränker en när man själv kränker andra precis lika mycket och om man nu gillar att slänga sig med kränkande ord så borde man kanske själv tolerera samma behandling. Typ så....

Och du kan inte se att det är skillnad på att säga att någon "framstår som" och att skriva att någon "är"?

Om du skriver att någon framstår som ex.vis "slampig" eller "svagbegåvad" så betyder det inte att den ÄR det, bara att en kan tolka det den skriver så.

TS skrev att jag "är" en "slampmamma" medan jag skrev att hen, utifrån vad hen skrivit framstod som svagbegåvad.

Förstår du skillnaden nu när jag förklarat den för dig?
  • Meritus

Jag tycker synd om barn som fötts till en mamma tack vare ett snedknull med en redan upptagen man vad kommer detta barnet tycka om sin mamma.

• Regndamen
    Meritus skrev 2017-05-02 19:02:35 följande:

Jag tycker synd om barn som fötts till en mamma tack vare ett snedknull med en redan upptagen man vad kommer detta barnet tycka om sin mamma.

Är du en slampmamma? Eller en bitchmamma?
  • Anonym (osis)
    Meritus skrev 2017-05-02 18:05:08 följande:

Otrohet är inte frivilligt för den som bedras.

Men den som bedras är femte hjulet gällande sexualakten.

Hur ska jag kunna veta hur alla i hela världen kan tänkas reagera på mina handlingar? Jag är väl ingen tankeläsare. Nä anonym "Li" får snällt berätta för mig att jag inte ska ha sex med den och den och den och så får vi se om jag kanske bryr mig.
  • Anonym (osis)
    Meritus skrev 2017-05-02 18:05:08 följande:

Otrohet är inte frivilligt för den som bedras.

Återigen (för de svagbegåvad som inte förstått det än) så är det inte kvinnan som ägnar sig åt "avtalsbrott" utan mannen.

Alla enfaldiga i den här tråden tjatar om vad kvinnan borde och inte borde göra. Men ingen diskuterar mannen och hans handlingar.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-05-02 18:51:19 följande:
    Och du kan inte se att det är skillnad på att säga att någon "framstår som" och att skriva att någon "är"?

Om du skriver att någon framstår som ex.vis "slampig" eller "svagbegåvad" så betyder det inte att den ÄR det, bara att en kan tolka det den skriver så.

TS skrev att jag "är" en "slampmamma" medan jag skrev att hen, utifrån vad hen skrivit framstod som svagbegåvad.

Förstår du skillnaden nu när jag förklarat den för dig?
    Jodå jag förstår att alla ser väl sina egna kränkningar som jättesnälla och andras som extremt grova, det ära alltid lätt att spela offer när det passar. Men jag tycker fortfarande det är rätt löjligt.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-05-02 20:23:22 följande:
    Men den som bedras är femte hjulet gällande sexualakten.

Hur ska jag kunna veta hur alla i hela världen kan tänkas reagera på mina handlingar? Jag är väl ingen tankeläsare. Nä anonym "Li" får snällt berätta för mig att jag inte ska ha sex med den och den och den och så får vi se om jag kanske bryr mig.
    Du förväntas inte veta vad hela världen tycker, dock tror inte du är så korkad att du inte förstår att du deltar i en jäkligt vidrig handling när du ligger med en upptagen man
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-05-02 20:27:22 följande:
    Återigen (för de svagbegåvad som inte förstått det än) så är det inte kvinnan som ägnar sig åt "avtalsbrott" utan mannen.

Alla enfaldiga i den här tråden tjatar om vad kvinnan borde och inte borde göra. Men ingen diskuterar mannen och hans handlingar.
    Tvärtom är det väldigt svagbegåvat att inte förstå kopplingen mellan att göra något och att delta i att göra något. Du vet det där som man normalt kallar för medhjälp?

Ingen i den här tråden har glömt mannens handlingar, det tas för givet att han bär huvudansvaret, vad som diskuteras är om kvinnan genom sin medverkan gör sig till medskyldig till mannens svineri. Tyvärr verkar vissa inte riktigt kunna (eller vilja) förstå enkla principer som medverkan, medhjälp, osv.
Svar på tråden Slampmamma?