• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (triangeln)

Ts verkar ha försvunnit.

Själv är jag ganska obrydd om det skulle handla om en tredje part som jag inte känner. Och skulle faktiskt inte bry mig om vad hon kallade mig. Det enda jag skulle bry mig om hur min relation med mannen var. Det är ju inte kvinnan jag skulle ha en relation med.

• Anonym (Fyrkant)
    Anonym (triangeln) skrev 2017-05-04 20:43:57 följande:

Ts verkar ha försvunnit.

Själv är jag ganska obrydd om det skulle handla om en tredje part som jag inte känner. Och skulle faktiskt inte bry mig om vad hon kallade mig. Det enda jag skulle bry mig om hur min relation med mannen var. Det är ju inte kvinnan jag skulle ha en relation med.

Jag vet inte om jag skulle vara lika obrydd, antagligen inte. Men inte så brydd att det är den okända, bedragna som får mig att avstå från relationer med gifta män. Faktiskt tror jag att ytterst få lever sitt liv utifrån andras välbefinnande - vilket inte är samma sak som total hänsynslöshet.
    Jag avstår upptagna män av ren självbevarelsedrift, det är definitivt inte den typen av relationer jag vill ha. Av samma anledningar avstår jag otrohet - inte den typen av sunkiga relationer som inte tål dagsljus jag vill ha. Visst, det handlar också i viss mån om hänsyn till min mans känslor, men det är inte den avgörande anledningen till att jag avstår. Helt enkelt.
    "Slampmamma", det är ju bara idiotiskt från första till sista bokstav. Jag skulle säga "mamma med lägre krav på sitt barns far" eller något.

Sign "kaffe" är lätt att känna igen på uttryck, felstavningar etc och han är helt enkelt fångad i sitt tunnelseende, omöjlig att diskutera med eftersom han hela tiden pådyvlar en åsikter man faktiskt aldrig gett uttryck för. En bitter stackars man, men om man skriver det säger han att man dragit det kortet! Nån offerkofta brukar också dyka upp.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Fyrkant) skrev 2017-05-05 00:05:46 följande:
    Jag vet inte om jag skulle vara lika obrydd, antagligen inte. Men inte så brydd att det är den okända, bedragna som får mig att avstå från relationer med gifta män. Faktiskt tror jag att ytterst få lever sitt liv utifrån andras välbefinnande - vilket inte är samma sak som total hänsynslöshet.
    Jag avstår upptagna män av ren självbevarelsedrift, det är definitivt inte den typen av relationer jag vill ha. Av samma anledningar avstår jag otrohet - inte den typen av sunkiga relationer som inte tål dagsljus jag vill ha. Visst, det handlar också i viss mån om hänsyn till min mans känslor, men det är inte den avgörande anledningen till att jag avstår. Helt enkelt.
    "Slampmamma", det är ju bara idiotiskt från första till sista bokstav. Jag skulle säga "mamma med lägre krav på sitt barns far" eller något.

Sign "kaffe" är lätt att känna igen på uttryck, felstavningar etc och han är helt enkelt fångad i sitt tunnelseende, omöjlig att diskutera med eftersom han hela tiden pådyvlar en åsikter man faktiskt aldrig gett uttryck för. En bitter stackars man, men om man skriver det säger han att man dragit det kortet! Nån offerkofta brukar också dyka upp.
    Puss på dig med snuttan Flört

Men om vi nu ska snacka bittra människor som inte går att diskutera med, är det du eller jag som kallar andra för nedlåtande saker? Innan du kritiserar andra borde du kanske se över dina egna inlägg, lite självinsikt skadar aldrig.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-05-04 20:01:01 följande:
    Oj, det är visst viktigt för dig vilken typ av relation jag lever i?

Varför då inte börja med att sätta dig in i vad som står i tråden? Jag har redan bemött TS i den frågan (ett tips är att klicka på "visa endast" vid något av mina inlägg och sedan leta dig fram).

Däremot har det väl lika lite med tråden att göra som om du är öppet homosexuell/gömmer dig i garderoben eller inte. Vilket jag också försökte påvisa genom den sista meningen (om att klistra etiketter på varandra) i det inlägg du citerade. Men du kände tydligen behovet av att misstänkliggöra mig och min moral ännu en gång.

Och OM du hade läst tråden, alternativt förstått det du har läst, skulle du se att mitt fokus hela tiden varit på att få ett svar (av TS och TS gelikar) på varför och hur det är relevant för definitionen av någons föräldraskap vilken sexualmoral personen (kvinnan) har. Jag har också ifrågasatt varför så stort fokus läggs på kvinnans brist på moral medans TS och andra lägger otroligt lite vikt vid den man som de facto brutit äktenskapslöften/ oskrivna löften mellan sambos/partners. Det är i mina ögon en stor skillnad på skuldtyngd i orden "svin" och "slampa".

Jag har inte någonstans försvarat kvinnor som ligger med gifta män (eller män som ligger med gifta kvinnor), men jag anser att skuldbördan borde ligga tyngre på den som varit otrogen mot sin partner än på den hen legat med.

Så, på vilket sätt anser du att jag tagit kritik vad gäller kvinnor som ligger med gifta män "väldigt personligt". Du kan väl ta och citera några av de "väldigt personligt" färgade inläggen jag gjort i den frågan. Det vore otroligt intressant att få läsa dem.
    Tja, när folk undviker att svara på raka frågor så blir man ju lite nyfiken såklart.
    Visst kan jag bläddra fram alla dina tidigare inlägg, men ett rakt ja eller nej svar hade förmodligen varit mindre krångligt... typ.

Fråga: Knullar du upptagna män?
    Enkelt svarsalternativ: "Ja" eller "Nej"
    Krångligt svarsalternativ: Om du bläddrar bakåt i alla mina 157121212 inlägg så kommer du finna svaret.

Jag ställde en fråga, om du vill tolka det som att "misstänkliggöra din moral" så är det upp till dig.

Vad jag ser när jag läser tillbaka i tråden är att ett antal personer verka ifrågasätta hur du väljer att tolka saker och håller bevisligen inte alls med om dina tolkningar. Så vad DU anser tråden är behöver inte vara dagens sanning.

Möjligen har du inte direkt försvarat kvinnor som ligger med upptagna män, men du verkar väldigt mån om att skifta all skuld på mannen, något som de allra flesta redan är överens om bär det största ansvaret, varför hela tiden påpeka det uppenbara? Är inte att hela tiden påpeka att det finns en huvudansvarig i praktiken detsamma som att minimera medhjälparens ansvar?
  • Anonym (Fyrkant)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-05 15:46:11 följande:
    Puss på dig med snuttan Flört

Men om vi nu ska snacka bittra människor som inte går att diskutera med, är det du eller jag som kallar andra för nedlåtande saker? Innan du kritiserar andra borde du kanske se över dina egna inlägg, lite självinsikt skadar aldrig.
    Snuttan? Ja det är rätt nedlåtande! Men det är ok ????
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Fyrkant) skrev 2017-05-05 16:06:43 följande:
    Japp, helt ok som svar på andras nedlåtande kommentarer.
  • Anonym (Fyrkant)
    Anonym (Fyrkant) skrev 2017-05-05 16:06:43 följande:
    Hmm, de där frågetecknen var egentligen en vanlig standardsmiley.
  • Anonym (triangeln)

Säg att båda är kära i mannen. A är fru sedan några år. B är den första kärleken från ungdomen och mamma till mannens barn. Mannen är kär i B. Måste mannen stanna med A bara för att de formellt är gifta? Måste A avstå från mannen bara för att mannen rent formellt är gift?

Är det bara äktenskapet som spelar roll är kan det finnas andra faktorer också?

• Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-05 16:05:37 följande:

Tja, när folk undviker att svara på raka frågor så blir man ju lite nyfiken såklart.

Visst kan jag bläddra fram alla dina tidigare inlägg, men ett rakt ja eller nej svar hade förmodligen varit mindre krångligt... typ.

Fråga: Knullar du upptagna män?

Enkelt svarsalternativ: "Ja" eller "Nej"

Krångligt svarsalternativ: Om du bläddrar bakåt i alla mina 157121212 inlägg så kommer du finna svaret.

Jag ställde en fråga, om du vill tolka det som att "misstänkliggöra din moral" så är det upp till dig.

Vad jag ser när jag läser tillbaka i tråden är att ett antal personer verka ifrågasätta hur du väljer att tolka saker och håller bevisligen inte alls med om dina tolkningar. Så vad DU anser tråden är behöver inte vara dagens sanning.

Möjligen har du inte direkt försvarat kvinnor som ligger med upptagna män, men du verkar väldigt mån om att skifta all skuld på mannen, något som de allra flesta redan är överens om bär det största ansvaret, varför hela tiden påpeka det uppenbara? Är inte att hela tiden påpeka att det finns en huvudansvarig i praktiken detsamma som att minimera medhjälparens ansvar?

Återigen, VARFÖR anser du att är mina relationer är relevanta för min medverkan i tråden)

Och vad skulle jag ha för skyldighet att tillfredsställa din nyfikenhet när du inte ens kan ta ansvar för ditt behov av att veta saker om mitt privatliv genom att klicka "visa endast" och leta dig fram till det inlägg där jag svarar TS? Vad får jag ut av det liksom?

Nej, du ställde inte bara "en fråga", du skrev i inlägg 286 om att jag "verkar drivas av skuldkänslor", att du nästan kunde tro att jag varit eller är någons älskarinna och att jag kanske borde gå i terapi. I inlägg 310 återkom frågan om otrohet och om det är något jag själv gör. I inlägg 312 återkom frågan om det "är något du själv gjort". Om det inte är ett försök att misstänkliggöra min moral att gång på gång antyda att jag är/varit någons älskarinna, vad är det då? Och trots att jag frågat dig varför du undrar kan du inte ge något rimligt skäl annat än att du tydligen har ett snaskigt intresse av just mitt, en okänd person på FL, privatliv.

Och nej, det hör väl till saken att alla inte håller med varandra i ett forum, men att hänvisa till vad "ett antal personer" i tråden verkar tycka borde väl vara under en vuxen, reflekterande persons värdighet?

Ja, jag är intresserad av vad som gör att det för så många här i tråden så ensidigt handlar om kvinnan i otrohetssituationen när det, i det fall TS beskriver, handlar om att en man brutit sina löften till sin partner.

Sen är jag fortfarande verkligen intresserad av att du ger mig exempel på de inlägg där jag tagit kritik av kvinnor som ligger med otrogna män "oerhört personligt". Jag vill gärna läsa de inläggen och du verkar ju ha hittat dem (trots att du inte kan/orkar söka genom mina inlägg) så varför inte berätta? Det skulle ju ge mer trovärdighet än att du bara sitter och kastar ur dig saker som du inte kan visa att du har någon grund för.

Men du, jag skall vara juste! Det är ändå fredag och jag förstår att det måste vara svårt för någon som inte har kapacitet att själv leta fram information att bara sväva i ovisshet, så om du vill kan vi göra ett avtal!

Eftersom det är så krångligt för dig att söka igenom mina inlägg för att få stilla din nyfikenhet så kan vi göra såhär: Om du först berättar för mig hur många personer du har legat med och om det skett inom eller utom äktenskapets ramar så lovar jag att du skall få svar på din fråga och som extra bonus kan jag berätta samma sak som jag frågar dig om.

Juste deal va? Då får vi båda veta något om varandra!
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-05 15:46:11 följande:

Puss på dig med snuttan 

Eeeeh, du är ju i alla fall en av dem som kallar andra för nedlåtande saker...
Svar på tråden Slampmamma?