• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 13:30:45 följande:
    Och ändå anser du att ... "Jag tycker att det verkar som att många in i det sista försöker skylla sina misslyckade relationer på någon annan. Det blir ett sätt att lättare hantera tragedin och skjuta ifrån sig det jobbiga..."
    Och ändå anser du att ... "Jag tycker att det verkar som att många in i det sista försöker skylla sina misslyckade relationer på någon annan. Det blir ett sätt att lättare hantera tragedin och skjuta ifrån sig det jobbiga..."

På vilket sätt är att ogilla någon medverkar i att förnedra någon annan är detsamma som att "skylla sina misslyckade relationer på andra"?

det är inte ens att jag "anser" utan det är ett resonemang, en teori om hur vissa bedragna hanterar situationen. Jag har sett det själv
    På vilket sätt är att ogilla någon medverkar i att förnedra någon annan är detsamma som att "skylla sina misslyckade relationer på andra"?
    det är inte detsamma och jag har aldrig påstått det heller. Så du kan lägga av med att klistra på mig en massa märkliga uppfattningar som jag inte står för

• Anonym (kaffe)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 13:56:54 följande:
    det är inte ens att jag "anser" utan det är ett resonemang, en teori om hur vissa bedragna hanterar situationen. Jag har sett det själv
    det är inte detsamma och jag har aldrig påstått det heller. Så du kan lägga av med att klistra på mig en massa märkliga uppfattningar som jag inte står för

Så vad är det du står för? 
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 14:01:22 följande:
    Så vad är det du står för? 
    precis det jag sa. Att vissa skyller ifrån sig sina misslyckade förhållanden på andra
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 14:03:04 följande:
    precis det jag sa. Att vissa skyller ifrån sig sina misslyckade förhållanden på andra
    Eller så kanske vissa bara reagerar på svinaktigt beteende?
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 14:09:28 följande:
    Eller så kanske vissa bara reagerar på svinaktigt beteende?
    Det är du som säger det, inte jag.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 14:13:11 följande:
    Det är du som säger det, inte jag.
    Jo jag har förstått att du ogillar att stå för en åsikt 
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 14:14:51 följande:
    Jo jag har förstått att du ogillar att stå för en åsikt 
    det som du anser att du har förstånd att förstå är inte på något sätt någon sanning om mig.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 14:17:31 följande:
    det som du anser att du har förstånd att förstå är inte på något sätt någon sanning om mig.
    If you say so
  • Anonym (osis)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 13:01:50 följande:

Ja givetvis är ju alla relationer jättetrassliga enligt männen som gillar att knulla runt bakom frugans rygg, absolut.

Japp folk borde ta ansvar för sig själva, i det ingår även vad man gör mot andra. Eller har du missat att en av anledningarna till att det är en bra ide att inte knulla upptagna är just att slippa solka ner sig i andras skit och därmed kunna se sig själv i spegeln utan att kräkas i munnen, men vissa kanske gillar sånt, typ inte förstår sitt eget värde utan tar vad som helst, vad vet jag.

Ingenting "blir bara så", det är ju inte så att man bara råkar ramla på en erigerad kuk liksom, det krävs lite medvetenhet och beslutsfattande på vägen. Saker blir som de blir för att folk väljer det. Att skylla sina medvetna beslut på att "det bara blev så" är bara fjantigt.

Givetvis kan man inte klandras för något man inte är medveten om. Men du verkar tycka det är ok vare sig man är medveten om det eller ej.

Tvärtom, den som vänstrar gör det oftast för att han / hon INTE vill dumpa sin partner utan vill äta kakan och ha den kvar, annars hade de dumpat först och knullat fritt sen. Så fort man måste välja så kryper man tillbaka till frun / mannen med svansen mellan benen och säger sig vara enormt ångerfull.

Du har helt rätt att såna personer ska man helst inte hålla fast vid, men för att kunna dumpa krävs det ju att man vet om det vilket kanske inte är så lätt när både den otrogna och dess sidekick gör sitt bästa för att hålla det hemligt, eller hur?

Om det sker ett triangeldrama så kan man dra slutsatsen att alla förmodligen har problem (vem har inte det?). Frun skulle inte stanna kvar i en relation med en man som inte satsar sitt hjärta på det. Mannen skulle inte lösa sina problem genom att vara otrogen. Och älskarinnan skulle inte satsa på en opålitlig man.

Förstår inte hur älskarinnan som förmodligen är lika trasig som paret (om inte mer) ska hållas ansvarig för parets relation. Jag skulle väl aldrig lägga över ansvatet för mina relationer på tredje part. Klarar man inte över att ta ansvar själv så är man i mitt tycke inte mogen nog för en relation. Och då är det lika bra relationen spricker.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-05-03 14:23:27 följande:
    Om det sker ett triangeldrama så kan man dra slutsatsen att alla förmodligen har problem (vem har inte det?). Frun skulle inte stanna kvar i en relation med en man som inte satsar sitt hjärta på det. Mannen skulle inte lösa sina problem genom att vara otrogen. Och älskarinnan skulle inte satsa på en opålitlig man.

Förstår inte hur älskarinnan som förmodligen är lika trasig som paret (om inte mer) ska hållas ansvarig för parets relation. Jag skulle väl aldrig lägga över ansvatet för mina relationer på tredje part. Klarar man inte över att ta ansvar själv så är man i mitt tycke inte mogen nog för en relation. Och då är det lika bra relationen spricker.
    Nu gör du åtrigen tankevurpan att tro att eventuella problem leder till otrohet, det är bara en seglivad myt. Otrohet förekommer precis lika ofta i lyckliga förhållanden, det har alltså ingenting med förhållandet att göra. Mao så är det inte alls så att "mannen skulle lösa sina problem genom att vara otrogen"... mannen är otrogen för att han känner för det, punkt slut och älskarinnan väljer en upptagen man för att hon skiter i vem som drabbas bara hon får sitt, punkt.

Ingen har påstått att älskarinnan (trasig eller hel) ska hållas ansvarig för parets relation, hon kan däremot hållas ansvarig för sina egna handlingar, dvs för vad hon medvetet väljer att medverka i. Du vet sådär som i att om A hjälper B att förnedra C så anses A vara taskig oavsett om A känner C eller inte. Dvs ingen lägger över något ansvar, det handlar inte om antingen eller utan om både och, den ene för sitt svineri mot sin partner den andra för sin medverkan.
Svar på tråden Slampmamma?