• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-08 16:18:09 följande:

Absolut, så fort du svarat på min, sen kan man iof fråga sig vad antalet sexpartners har att göra med topic? 

För mig har det lika mycket med topic att göra som din fråga.

Vet du, skillnaden för dig och mig är att svaret på din fråga finns i tråden men du är för lat eller för dum för att leta fram det och med tanke på att du är en för mig okänd person, varför skulle jag lita på att jag får ett svar om jag svarar dig först? Nej, du får nog ta och hosta upp antalet sexpartners om du vill ha mitt svar serverat på ett silverfat.

Men, det kanske inte är så intressant längre när det kräver en motprestation.

När strålkastaren vändes mot dig (kaffe) var tydligen det där med personlig integritet lite viktigare...
  • nevermind
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 13:46:14 följande:
    Ok, nu tar vi det en gång till. Bara för din skull Osis. Jag har varit tydlig med att om du knullar en gift man så är du en slampa och om du blir gravid med mannen så är du en "slampmamma". Blir du inte gravid Osis, ja då är du "bara" en slampa.
    Men HAHAHA!! Vad har hennes sexliv med hennes roll som mamma att göra? Är en mamma som har analsex en analmamma?
  • Anonym (Fyrkant)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-08 15:45:47 följande:
    Faktiskt inte bara min tolkning, i så gott som alla andra sammanhang anser man att en person som deltar i att göra något mot en tredje är medskyldig. Folks döms dagligen till medhjälp för både det ena och det andra. Att det sen finns folk som försöker göra just medverkan i en otrohet till något slags undantag betyder inte att det stämmer.
    De exempel jag gav handlar också om att delta i något som skadar en tredje. Jag kan ge fler exempel om det är svårt för dig att förstå.
    Jag skiter i att besöka min döende mor som jag lovat, utan åker med en nätdejt på utflykt till havet istället. Nätdejten är medskyldig/medhjälpare till att min mamma blir ledsen? För enkelhetens skull säger vi att jag berättar för dejten att mamma egentligen väntar sig besök från mig.
    Jag har lovat min man att jag ska gå och se Sound of music sing-a-long med honom, men går istället med en väninna som jag dessutom låter veta att jag blåser min man på upplevelsen. Är hon medskyldig till att min man blir ledsen?

Det är faktiskt du (och en del andra) som gör just otrohet till något som inte liknar andra relationsproblem utan snarare något likställt med kriminellt. Men du kan liksom inte sätta agendan för alla andra.
    Otrohet är lumpet, lågt och intelligensbefriat, det tycker jag också. Men det finns lite fler nyanser än så, som allt annat som är mellan människor. Det handlar inte om två olika arter, de som gör det och de som inte å andra sidan. Lyft blicken lite.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Fyrkant) skrev 2017-05-08 21:11:47 följande:
    De exempel jag gav handlar också om att delta i något som skadar en tredje. Jag kan ge fler exempel om det är svårt för dig att förstå.
    Jag skiter i att besöka min döende mor som jag lovat, utan åker med en nätdejt på utflykt till havet istället. Nätdejten är medskyldig/medhjälpare till att min mamma blir ledsen? För enkelhetens skull säger vi att jag berättar för dejten att mamma egentligen väntar sig besök från mig.
    Jag har lovat min man att jag ska gå och se Sound of music sing-a-long med honom, men går istället med en väninna som jag dessutom låter veta att jag blåser min man på upplevelsen. Är hon medskyldig till att min man blir ledsen?

Det är faktiskt du (och en del andra) som gör just otrohet till något som inte liknar andra relationsproblem utan snarare något likställt med kriminellt. Men du kan liksom inte sätta agendan för alla andra.
    Otrohet är lumpet, lågt och intelligensbefriat, det tycker jag också. Men det finns lite fler nyanser än så, som allt annat som är mellan människor. Det handlar inte om två olika arter, de som gör det och de som inte å andra sidan. Lyft blicken lite.
    Att skolka för att spela golf med någon drabbar väl inte en tredje?

Om vi nu ska utbyta exempel, Om du hänger med en polare som gör inbrott hos sin granne så döms du för medhjälp oavsett om du har en relation till personen ni gör inbrott hos. Hur kommer det sig? Hur kommer det sig att man kan dömas till medhjälp? Hur kommer det sig att ordet medskyldighet öht finns? Enligt ditt resonemang borde det inte kunna vara möjligt? Enligt dig kan man tydligen delta i vad som helst utan något som helst ansvar.

Snarare är det du som förstått att otrohet inte har någonting med relationsproblem att göra öht, otrohet är ett VAL. Och nej, ingen har likställt det med kriminalitet, det får stå för dig. Det som sagts är att otrohet som handling inte skiljer sig någonting från övriga handlingar vad gäller medverkan och medskyldighet. I alla andra fall anser man att en person som deltar i att göra något mot en tredje anses vara medskyldig, vissa av oss anser att otrohet inte är något undantag från den regeln, du och och vissa andra verkar anse att just otrohet är ett undantag där man helt plötsligt kan delta utan att ha något som helst ansvar sitt deltagande.

Japp otrohet lumpet, lågt och intelligensbefriat, och kan man ju fråga sig varför man då vill delta i något sådant? Är det inte rätt märkligt att om man vet att en person gör en lumpen handling mot sin partner och man har möjligheten att välja att inte delta i det så väljer man ändå att delta i det? Och är det inte ännu märkligare att man sen anser sig vara helt ansvarsbefriad från vad man valde att delta i trotts att man redan från början visste att man deltog i något lumpet?

Precis det handlar inte om två arter, det handlar om människor med ett intellekt som skiljer dem från djuren, de kan välja hur de agerar. Den här diskussionen handlar inte om att vara perfekt och aldrig göra fel, vi är nog alla medvetna om att människor ibland gör fel. Det vi egentligen diskuterar är om man sen bör eller inte bör ta ansvar för sina "misstag", om man ska stå för att man medvetet valde att delta i någon annans lumpna handlingar eller om man ska ansvarsbefria sig själv genom att peka finger på någon annan.
  • Anonym (triangeln)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-09 11:24:28 följande:

Att skolka för att spela golf med någon drabbar väl inte en tredje?

Om vi nu ska utbyta exempel, Om du hänger med en polare som gör inbrott hos sin granne så döms du för medhjälp oavsett om du har en relation till personen ni gör inbrott hos. Hur kommer det sig? Hur kommer det sig att man kan dömas till medhjälp? Hur kommer det sig att ordet medskyldighet öht finns? Enligt ditt resonemang borde det inte kunna vara möjligt? Enligt dig kan man tydligen delta i vad som helst utan något som helst ansvar.

Snarare är det du som förstått att otrohet inte har någonting med relationsproblem att göra öht, otrohet är ett VAL. Och nej, ingen har likställt det med kriminalitet, det får stå för dig. Det som sagts är att otrohet som handling inte skiljer sig någonting från övriga handlingar vad gäller medverkan och medskyldighet. I alla andra fall anser man att en person som deltar i att göra något mot en tredje anses vara medskyldig, vissa av oss anser att otrohet inte är något undantag från den regeln, du och och vissa andra verkar anse att just otrohet är ett undantag där man helt plötsligt kan delta utan att ha något som helst ansvar sitt deltagande.

Japp otrohet lumpet, lågt och intelligensbefriat, och kan man ju fråga sig varför man då vill delta i något sådant? Är det inte rätt märkligt att om man vet att en person gör en lumpen handling mot sin partner och man har möjligheten att välja att inte delta i det så väljer man ändå att delta i det? Och är det inte ännu märkligare att man sen anser sig vara helt ansvarsbefriad från vad man valde att delta i trotts att man redan från början visste att man deltog i något lumpet?

Precis det handlar inte om två arter, det handlar om människor med ett intellekt som skiljer dem från djuren, de kan välja hur de agerar. Den här diskussionen handlar inte om att vara perfekt och aldrig göra fel, vi är nog alla medvetna om att människor ibland gör fel. Det vi egentligen diskuterar är om man sen bör eller inte bör ta ansvar för sina "misstag", om man ska stå för att man medvetet valde att delta i någon annans lumpna handlingar eller om man ska ansvarsbefria sig själv genom att peka finger på någon annan.

Det finns en VIKTIG skillnad mellan handlingar och icke-handlingar.

Endast handlingar kan värderas i former av gott och ont. Endast handlingar kan vara omoraliska eller brottsliga.

Icke-handlingar är inga handlingar men kan ibland värderas ändå eftersom någon anser att det goda borde varit att agera istället för att låta bli. Det kallas för underlåtenhet att låta bli att göra handlingar.

Mannen och kvinnan i det här fallet begick handlingen att ha sex. Det är handlingar mellan de två och utan syfte att skada tredje part. Handlinge var inte riktad mot ts och hon var inte inblandad på något sätt. Mannen och kvinnan har alltså inte aktivt skadat ts.

Däremot har mannen någon gång i tiderna ingått ett avtal om sexuell exklusivitet med ts. Han valde att bryta mot det avtalet när han låg med kvinnan. Han underlåt sig alltså att fullfölja sitt åtagande om sexuell exklusivitet.

Man kan inte vara medhjälpare till att någon INTE följer sina åtaganden. Däremot kan man kanske tala om att kvinnan inte varit någon god vän till mannen eftersom hon INTE hjälpt honom att följa sina åtaganden. Men det blir en superologisk tankevurpa.
  • Anonym (Fyrkant)
    Anonym (triangeln) skrev 2017-05-09 11:50:50 följande:

Endast handlingar kan värderas i former av gott och ont. Endast handlingar kan vara omoraliska eller brottsliga.

Icke-handlingar är inga handlingar men kan ibland värderas ändå eftersom någon anser att det goda borde varit att agera istället för att låta bli. Det kallas för underlåtenhet att låta bli att göra handlingar.

Mannen och kvinnan i det här fallet begick handlingen att ha sex. Det är handlingar mellan de två och utan syfte att skada tredje part. Handlinge var inte riktad mot ts och hon var inte inblandad på något sätt. Mannen och kvinnan har alltså inte aktivt skadat ts.

Däremot har mannen någon gång i tiderna ingått ett avtal om sexuell exklusivitet med ts. Han valde att bryta mot det avtalet när han låg med kvinnan. Han underlåt sig alltså att fullfölja sitt åtagande om sexuell exklusivitet.

Man kan inte vara medhjälpare till att någon INTE följer sina åtaganden. Däremot kan man kanske tala om att kvinnan inte varit någon god vän till mannen eftersom hon INTE hjälpt honom att följa sina åtaganden. Men det blir en superologisk tankevurpa.
    Yes!

(Dessutom, att skolka från jobbet innebär att arbetsgivare och arbetskamrater drabbas. Indirekt kanske fler. Enkelt uttryckt)
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (triangeln) skrev 2017-05-09 11:50:50 följande:

Låter som den väldigt vanliga och alltid lika dåliga ursäkten ... "jag hade ju inte för syfte att såra dig, jag ville bara xxxx"... menar du på fullt allvar att både den otrogne mannen och kvinnan som deltog i hans otrohet inte hade en aaaaaning om att det skulle skulle vara sårande och förnedrande för mannens fru? Kom igen nu....den där ursäkten är ju lika gammal som gatan.

Om vi kommer ner på jorden igen så stämer det säkert att både mannen och älskarinnan inte hade för syfte att såra och förnedra mannens fru, men jag är tämligen säker på båda var väl medvetna om vad deras handlingar skulle få för konsekvens för hans fru, bara det faktum att de smög med det visar ju klart och tydligt att de visste mycket väl att de pysslade med något som inte var helt rumsrent.

Och nu blandar du ihop saker igen, jag börjar nästan undra om du verkligen förstår vad begreppet medverkan betyder?

Såhär beskrivs medverkan till brott i brottsbalken....

Ansvar som i denna balk är föreskrivet för viss gärning skall ådömas inte bara den som utfört gärningen utan även annan som främjat denna med råd eller dåd. Detsamma skall gälla beträffande i annan lag eller författning straffbelagd gärning, för vilken fängelse är föreskrivet.Den som inte är att anse som gärningsman döms, om han har förmått annan till utförandet, för anstiftan av brottet och annars för medhjälp till det.Varje medverkande bedöms efter det uppsåt eller den oaktsamhet som ligger honom till last. Ansvar som är föreskrivet för gärning av syssloman, gäldenär eller annan i särskild ställning skall ådömas även den som tillsammans med honom medverkat till gärningen.Byt ut ordet "viss gärning" mot "otrohet" så ska du se att det klarnar
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Fyrkant) skrev 2017-05-09 13:11:58 följande:
    Yes!

(Dessutom, att skolka från jobbet innebär att arbetsgivare och arbetskamrater drabbas. Indirekt kanske fler. Enkelt uttryckt)
    Eller hur, men en aaaaning långsökt kanske?
    Lägger du av en rejäl brakare har du tekniskt sett bidragit till global uppvärmning, men att knulla med väninnans man är kanske lite mer direkt än så eller hur?
  • Anonym (Fyrkant)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-09 15:31:44 följande:
    Eller hur, men en aaaaning långsökt kanske?
    Lägger du av en rejäl brakare har du tekniskt sett bidragit till global uppvärmning, men att knulla med väninnans man är kanske lite mer direkt än så eller hur?
    Långsökt? Hahaha!
    Och när började det här handla om väninnans man? I det fallet bedrar man ju henne.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Fyrkant) skrev 2017-05-09 16:34:46 följande:
    Långsökt? Hahaha!
    Och när började det här handla om väninnans man? I det fallet bedrar man ju henne.
    Spelar det någon roll om det är väninnas, grannens eller en okänd persons man, du gör ju inget fel ju, eller?
Svar på tråden Slampmamma?