Anonym (Man) skrev 2017-04-22 13:03:54 följande:
Vår granne blev vi varnad för av andra när hon flyttade in. Hon hade tydligen hamnat i konflikt med i princip alla: t.o.m. hennes egna barn vägrar bo med henne, de bodde hos pappan. Han hade naturligtvis lämnat henne...
Hon var jättetrevlig. Efter ungefär 2 veckor så ville hon ha tillstånd av oss att bygga en inglasad uteplats i direkt anslutning till vår tomt, med direkt insyn både in i huset och på vår tomt. Vi tyckte att hon kanske kunde bygga den 2 - 3 meter från tomtgränsen i alla fall. Då fick vi höra att hon inte behövde ha våran tillåtelse, hon hade bara frågat för att vara snäll. Då berättade jag att det var en bygglovspliktig konstruktion, och att hon naturligtvis fick söka bygglov, och att det var upp till kommunen att bestämma, men att vi inte skulle samtycka till bygget.
Då hotade hon oss. Hotade att hon skulle förgifta katterna, skära halsen av barnens kaniner etc. Helt galen blev hon. Några veckor senare blev jag anmäld till socialen för barnmisshandel. Detta spred hon även till grannarna.
Socialen la ner allt då det inte fanns tillstymmelse till blåmärken eller bevis, och att barnen var harmoniska o lugna, men då fattade man ju varför man blev varnad innan hon flyttade in.
Nu har hon bråkat med alla grannar runtomkring. Så hon är helt socialt utfryst. Satkärring.
Kunde ha varit våra grannar, de har skickat allt ifrån polisen på oss flera gånger, till att vi fick en socanmälan på oss för att de tyckte att det var störande att vi spelade lite musik på helgerna till kl 19 på kvällen.
Enligt deras första anmälan så hade vi ungdomsfest (vilket de visste att vi inte hade, men de var väl som vanligt tvungna att överdriva allting..) Vi är för övrigt runt 30 både jag & min sambo.
Så där satt vi & käkade tacos en fredagskväll & jag var höggravid i vecka 36 när polisen knackade på första gången...
Vi har genom åren blivit hotade verbalt, "mannen" i den familjen stod & bankade & slet i våran dörr, skrev i trapphuset & höll konstant in vår ringklocka så att min sambo fick dra ur ljudet på den.
Vår dotter var helt förstörd & satt och grät för att hon blev så rädd.
Hur förklarar man för en sexåring att en vuxen människa gör så?
Grannarna hade fått så mycket klagomål på sig att hyresvärden till slut gav dem en varning & detta var tydligen fog nog för att hota oss på detta otroligt "vuxna" sätt.
Vi har fått våran tvätt utslängd på golvet i tvättstugan för att de ansåg sig ha rätt till att tvätta när vi hade tvättid.
Både de föräldrarna har legat inne på psyket flera gånger, mamman tar ALLTID upp att hon mår så jävla dåligt pga deras 2 barn att hon vill ta sitt liv?? Vem fan säger ens så till några hon knappt känner? (Detta var innan de höll på att svina oss)
Jag orkar inte ens ta upp allt men jag kan ju säga som så att vi har letat efter ett nytt boende i snart två år...
Fast trevliga, det har de aldrig varigt. De befinner sig på samhällets botten & skyller allt på deras motgångar. Det är allt ifrån regeringens fel, BVC är dumma i huvudet, försäkringskassan ska vi inte ens tala om. De vill inte ta något ansvar allt för nånting...