• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (rädd)
    Anonym (Hnm) skrev 2017-04-22 15:23:49 följande:

Vi har en granne som med jämna mellanrum sitter och skriker i sin lägenhet. Psykiskt sjuk helt enkelt. Det kom tre personer en gång för att kolla till henne, hon vägrade öppna först, sen slet hon upp dörren och sprang därifrån. Hon hade eskalerat rejält med sitt skrikande innan dess, så jag öppnade min dörr och berättade det. Troligtvis fick hon bättre hjälp då skrikandet avtog mer, men det har aldrig slutat.

Fyfan vad obehagligt, jag har blivit sjukt rädd om hon skrek mitt i natten haha.. Hade inte vågat vara hemma själv.
  • Anonym (Haha)
    äsch skrev 2017-04-23 00:40:27 följande:

När jag nästan precis blivit tillsammans med min pojkvän (som är svart, måste tilläggas) mötte jag en av mina grannar i trapphuset. Hon var allmänt konstig och jag, elak som jag är, hade givit henne smeknamnet Psykfallet. Hon brukade dansa med stolpar på busshållplatser och prata med sig själv. Men ändå tyckte jag om henne, det fanns liksom inget ont i tanten.
    Nåväl, vi möts i trapphuset och hon hejdar mig.
    Hon: - Han den svarta killen, är det din kille?
    Jag: - Ja, typ.
    Hon: - Jag måste bara fråga... Stämmer det som de säger?
    Jag: - Stämmer vadå?
    Hon: - Ja, har han stor?
    Jag blev så chockad att jag började skratta högt, men hon stod kvar och väntade på svaret. Jag minns inte vad jag svarade faktiskt, men hon började i alla fall berätta för honom hur snygg han var varje gång de träffades i trapphuset.
    Av någon anledning kändes det väldigt tråkigt när hon flyttade.
    Jag vet inte om jag har fler konstiga grannar. Vi har fått en granne som tydligen har upptäckt det här med braj, för det luktar extremt i trappuppgången ungefär varje dag. Nu håller vi dock på att flytta, så jag kanske återkommer med någon ny story senare.

Haha, vem tusan ställer en sådan fråga till sin granne?!

Stämmer det då? ;)
  • Anonym (Brobergaren!)

Tja, Jag hade ett yngre par i mitt hus som grannar och dom hade den egenheten att varje natt ha sex flera gånger under natten. dessutom var dom helt tysta ,innan själva hm slutet då man av underlig anledning skulle låta som en brölande tjur eller liknande! dessutom kunde domha sex flera gånger under nätterna och en av mina andra grannar hade sitt sovrum precis under deras och hörde hela senariot. en annan granne hade ofta jäkligt höga fester så jag fick ringa Q security då det här ska vara tyst kl 23. men ofta höll han på nästan hela natten, med typ 30pers i lägenheten och när dom äntligen gick och jag tänkte att nu! lugnt, HA! då börja fanskapet o tjejjen sjunga högt och ha på musik. men jag ringde security igen ,dom kom, han slängde ut tjejjen och gick o la sej!
    och tydligen hade jag i huset några som ofta sprang upp och ner i trappen och störde, för jag hade kille då och en natt när jag kom hem och hade just låst upp dörren och stod o sopade då katten vält en blomma. ringde det på dörren o granntanten stod utanför och såg ilsket på mej o fråga- vet du vad klockan är?-ja sa jag ,den är 2.10, hurså? du ska ge fan i och springa 10-15ggr i trappen! jag bara gapa ,men samla mej och sa- du, jag kom just hem från min kille och dessutom sover jag på nätterna! hon muttra bara och sa- jag tycker du ska lägga dej nu!
    - mycket bra ide, det tycker jag du ska göra med och så stängde jag dörren mitt i snoken på henne! hon ringde oxå ofta till vicevärden att jag väsnades på natten ,typ dammsög klockan 2 och liknande, en gång ringde han, men sedan sket han i det då han fatta att hon hm var lite vrickad.

• klyban
    Anonym (Haha) skrev 2017-04-23 03:03:17 följande:
    Haha, vem tusan ställer en sådan fråga till sin granne?! Stämmer det då? ;)

Ja, det gör det, men inte nödvändigtvis just i detta fallet med den du citerade.
    Alla vet väl att svarta har större penisar?

Inte haft sådär jätte konstiga grannar, men visst en del stollar.
    Kanske inte stolle, men en granne jag hade var extremt känslig för ljud, och gnällde på alla som rökade låta när h*n inte ville dom skulle låta.
    Och humorn i det hela var att hon var borta en del, och ungarna förde ett sjuhelvetes liv emellanåt.
    En gång slogs dom i säkert 2h, men kort vila lite då och då.
    Sen spelade dom innebandy när morsan inte var hemma, och det kan ni bara gissas på hur högljutt detta var.
    Sa dock aldrig något då jag inte bryr mig om sånt.

Sen en granne i stugan, som alltid gick på frugan och gnällde på allt möjligt.
    Mig var hon livrädd för säga nått alls som gick åt gnälla hållet.
    Så det blev ofta humor där, som grannen gick på frugan, jag märkte detta och såg till och positionera mig.
    Och sen göra ett snabbt framträdande, och hon bara slutade prata och gick.
    det var galet roligt.
    Vi sket i allt hon sa, sen sålde hon och flytta.
    Men en stor fråga vi frågade oss själva, om man är så in i helvete känsliga med sina grannar.
    Vad in i helvete köper man en stuga där man har grannar nära.
    Ska tillägga det var inget klassiskt stugområde, utan vi alla har tomter på 2000-3000m2.

• Anonym (Urk)

Bodde för drygt 15 år sedan (som fattig student) i ett flerfamiljshus i ett väldigt ruffigt område, förort till storstad. Själv var jag på andra våningen, lägenheten under på bottenplan hyrdes ständigt ut i andra hand och en lång parad med udda existenser passerade förbi (men allt var sunkigt och de flesta grannar var skumma så ingen brydde sig, i tvättstugan bodde t ex ett gäng mongoler).

Den värsta av alla dessa var en ung man vars pappa hyrt åt honom. Killen målade alla väggar svarta och täckte så småningom även fönstren med svarta gardiner (eller om det var sopsäckar..). Det började springa prostituerade i huset dygnets alla timmar och det var ett fruktansvärt oväsen från lägenheten. Polisen var där flera gånger men inget hände. Till slut en natt vaknade jag av förtvivlade kvinnoskrik, vrål och brakanden. Ringde polisen igen, innan de hann komma bultade en nästan naken kvinna med näsblod på min dörr. Släppte in henne medan bråkandet fortsatte under. Polisen kom och tog med henne men galningen under var snart tillbaka igen.

Två dagar efter tryckte någon in en död sparv genom mitt postfack. Ett par veckor senare sprang jag på pappan i trapphuset, han såg så ledsen ut och höll på att tömma lägenheten. Jag kikade in och lägenheten var totalförstörd, i hallen var golvmattan avdragen. Flyttade rätt snart efter men får fortfarande obehagskänslor bara av att höra namnet på området.

• äsch
    Anonym (Haha) skrev 2017-04-23 03:03:17 följande:
    Haha, vem tusan ställer en sådan fråga till sin granne?!

Stämmer det då? ;)
    Vet inte ;) Jag har inte tillräckligt statistiskt underlag för att svara på det :)
  • Anonym (Omg)
    emliuled skrev 2017-04-22 23:00:32 följande:

Samma dag som vi flyttade in i huset, kom grannen 70 år inklampandes utan att knacka, "det är bara grannen" och ville se hur vi möblerade.

De är ett par på 70 och 75 år, extremt snälla och gubben har hjälpt oss mycket med bygg staket och altan. Men de har inga gränser. Första året var tanten här minst 3 gånger om dagen och sagga om samma skit i timmar. Gubben kan aldrig låta en göra nått själv, som att plantera blommor, bygga något, slänga skräpet i skottkärran. Kommer bara och tar över.

Tanten lånade min bil spontant för hennes var trasig, hon skulle till vc och jag kunde inte skjutsa för skulle snart gå o hämta barn på fsk.
    Hon var borta ca en timme, kommer tillbaka med ett sprängt däck. Låtsas som att hon inte vet att det är trasigt. Jag orkar inte med, säger att hon ska gå in till sig istället. Det är vår bröllopsdag så jag o barnen går in och fixar fint fika tills pappa kommer. Tänder ljus. Pappa kommer, vi fikar och öppnar paket. In kliver tanten, jag säger "ja vi fikar lite här." Jaaa men jag är inte så sugen jag sätter mig bara. Under hela tiden satt hon och prata om sina underlivesproblem, anledningen till att hon va på vc. Blev inte så mkt till mysfika.

Priset var ändå för en månad sen. Jag har förlossningsskada och måste ta laxeringsmedel ibland. Skickar upp maken o barnen för att sova för att få vara ifred. Tar laxeringsmedel, sätter mig på toa. Det bankar på dörren, jag struntar i det för hallå, skiter. Någon kliver in och jag får panik, vad har hänt? Har nån fått en stroke? Har ett barn satt i halsen? Nu bankas det på toalettdörren. Jag klär mig o öppnar fort som fan, där står tanten. Vad händer??? Frågar jag.
    Nä då hade en boll blåsit ut på vägen på förmiddagen som hon ville komma förbi med kl 20 på kvällen. Och bankar på toalettdörren. Vansinnig blev jag. Får man inte ens skita ifred för grannarna?!?

Men jösses ryt ifrån. Varför låser ni inte dörren? Jag hade blivit galen om mina grannar betedde sig så.
  • Anonym (Skärpdig)
    Anonym (Fam Eriksson, Segeltorp) skrev 2017-04-23 06:54:36 följande:

Autism eller inte så har inte din son rätt att vara och klättra på grannens trappa. Det skall du som förälder se till. I mina ögon så är du den konstiga grannen som tror att det är ok att din son klättrar på grannens trapp. 

Dessutom fyi anmält dina inlägg då du hänger ut en person med namn, bostadsort och yrke... Inte ok... 

• Anonym (Anmäld)

[quote=77617103][quote-nick]Anonym (Fam Eriksson, Segeltorp) skrev 2017-04-23 06:56:11 följande:[/quote...[/quote]

Men du kan ju inte hänga ut folk med namn och adress på ett stort forum, i synnerhet när anledningen är att du låter din son springa och leka i hennes trappa och blir förbannad på henne när hon säger till!!

• Anonym (Anmäld)
    Anonym (Skärpdig) skrev 2017-04-23 08:08:42 följande:

Autism eller inte så har inte din son rätt att vara och klättra på grannens trappa. Det skall du som förälder se till. I mina ögon så är du den konstiga grannen som tror att det är ok att din son klättrar på grannens trapp. 

Dessutom fyi anmält dina inlägg då du hänger ut en person med namn, bostadsort och yrke... Inte ok... 

Bra! Har också anmält, men du var smartare än jag som tog bort texten i citatet... :)
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!