• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (B)
    Anonym (Granne) skrev 2017-04-22 13:58:58 följande:

Jag har en granne som har en psykisk sjukdom (bipolär)

Det har blivit värre med åren.

Ibland har hon stoppat oss och berättat att hon lägger ut pengar i sin lägenhet för att se om någon går in och stjäl dem.

För några veckor sedan hade hon en låssmed hos sig som bytte hennes båda lås.

Jag har ett barnbarn som är snart 5 år. Hon har sett honom sen han var nyfödd och pratar ofta med honom, flera gånger i veckan möter vi henne.

För ungefär 1 vecka sedan mötte jag och barnbarnet henne i trappuppgången.

Hon frågade då om jag hade ett nytt barnbarn, att hon inte alls kände igen honom.

Helt klart är det synd om henne, hon blir inlagd flera månader med jämna mellanrum.

Jag kan känna en viss stress på henne, att hon plötsligt skulle få för sig att jag har varit inne i lägenheten.

Haha herregud vad du överreagerar. Hon har ju inte skadat någon bara för hon inte kände igen ditt barns unge
  • Anonym (B)
    Anonym (Mm) skrev 2017-04-22 19:26:24 följande:

På ett ställe jag bodde hade någon satt upp en lapp i trappen där han sa att han hittat ett par svarta spetstrosor i tvättstugan. Han hade lämnat namn och telefonnr så den som saknade dem kunde ringa och få tillbaka dem.

Hahah :D knäpp
  • Anonym (Cassie)

Har en konstig granne, vet inte om hon är paranoid eller vad det är med henne. Efter att hon låst sin ytterdörr så ställer hon sig vid sitt köksfönster och kollar in i kanske 10-15 innan hon går. Ibland hälsar hon och ibland tittar hon inte ens på en. Hon har även sagt att hon har barn som bor där, har aldrig sett några heller. En man flyttade in hos henne för några veckor sedan, jättetravlig och snäll. Vet inte riktigt vad han ser hos henne :s

• jjeessiicahh

Sedan hade min moster en knäpp granne i flera år. Hon tyckte att hon klampade när hon gick i trapphuset så min moster började smyga för att hon inte skulle höra henne. Men klagandet fortsatte och min moster försökte förklara att det inte var hon som klampa men kärringen insisterade att det var hon så min moster tog av sig skorna innan hon gick in i trapphuset.

När jag var med min kusin på gården, vi skulle slänga skräp så utrbister hon sig "din feta padda" sedan går hon in.

Under natten (jag sov över) så börjar hon banka med något i golvet, klockan var 03 på morgonen och alla låg och sov. Hon ringer på telefonen och säger att vi för oväsen. sedan går hon och ringer på ytterdörren för att sedan gå ner till sig igen. Då börjar hon slå på rören som går från elementen så att det ekar i hela lägenheten. Satkärring. Hon var också ovän med alla i området pga hur hon betedde sig. Som tur var har hon nu flyttat. Tycker dock synd om hennes nuvarande grannar :/

• Lars Pettersson
    Anonym (Rätt in i väggen) skrev 2017-04-22 14:34:19 följande:

Bodde under en bosnisk kvinna/tant (säkert 35 men såg ut som 53). Hon bodde där själv med en femårig son som aldrig verkade lämna hemmet. Så fort jag satt på balkongen och rökte så satt ungen där uppe och dreglade/spottade ner genom glipan mellan balkongen och räcket. Så sjukt äckligt. Och om morsan var på balkongen så sprang hon direkt in när jag kom ut och tände en cigg. Hon smällde demonstrativt igen dörren.

Kort sagt verkade dom verkligen hata mig trots att jag aldrig växlat ett ord med dom. Fy fan vilka sorgliga människor.

Hon måste verkligen hatat dig om hon inte gillat att du rökt under hennes balkong. Det finns ju inget mysigare. Jag "springer" också in om någon jävel på balkongen under min tänder en cigarett.

Och att en femåring "dreglar mellan balkongen och räcket" är inget konstigt. Någon vuxen måste förklara att det är fel och varför. Hade du försökt prata med pojken eller med hans mor hade han förmodligen slutat.

Jag vet fan inte vad som är värre, ett förskolebarn som dreglar ner eller en tant som luktar illa och sprider sin lukt till omgivningen utan att förstå konsekvenserna. Barnet går att uppfostra, det är nog för sent för din del.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Va) skrev 2017-04-22 19:01:33 följande:

Våra grannar är inte så mycket knäppa som jobbiga. Hur dom öht har råd att bosätta sig i vårat område begriper jag inte och till på råga på allt är de halvkriminella. Pappan arbetar och mamman är förtidspensionär, redan vid 23. Dom har två ungar som är helt gränslösa och smutsiga med tovigt hår. På vintern kan de vara ute och springa i Bara klänning och nu i mars var dom ute och lekte endast iklädda trosor.

Dom är inne på allas gårdar och plingar på dörrar från tidig morgon till sen kväll. Deras senaste hobby är att riva upp asfalten där den har spruckit och sedan gräva ur stora hål. Kör man bilen ska de alltid gå eller cykla framför en bra bit och nu har pappan köpt en fyrhjuling till dem. Livsfarligt! Dom är åtta och sex år och kör omkring på den helt utan övervakning.

Stackars barn. Jag antar att du gjort en orosanmälan till soc? För det är inte barnens fel att föräldrarna är usla och slappa utan något säkerhetstänk.
  • Anonym (H)
    Anonym (Rätt in i väggen) skrev 2017-04-22 14:34:19 följande:

Bodde under en bosnisk kvinna/tant (säkert 35 men såg ut som 53). Hon bodde där själv med en femårig son som aldrig verkade lämna hemmet. Så fort jag satt på balkongen och rökte så satt ungen där uppe och dreglade/spottade ner genom glipan mellan balkongen och räcket. Så sjukt äckligt. Och om morsan var på balkongen så sprang hon direkt in när jag kom ut och tände en cigg. Hon smällde demonstrativt igen dörren.

Kort sagt verkade dom verkligen hata mig trots att jag aldrig växlat ett ord med dom. Fy fan vilka sorgliga människor.

Det är du som platsar i tråden , inte dina stackars grannar.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Omg) skrev 2017-04-22 21:45:30 följande:

Stackars barn. Jag antar att du gjort en orosanmälan till soc? För det är inte barnens fel att föräldrarna är usla och slappa utan något säkerhetstänk.

Jag har gjort flera men varje gång så ringer soc familjen innan de besöker dem så då hinner de städa iordning hem och barn. Jag har aldrig förstått varför de inte kan göra spontanbesök.
  • Anonym (BWCJ)

En granne var drogmissbrukare och brukade ta med sig några vänner och sitta nere i källaren om nätterna. När de kom upp därifrån hade de rödsprängda uppspärrade ögon. Det försvann även cyklar där nerifrån... Polisen var hos henne titt som tätt.

En annan granne trodde han ägde hela området. Han stod och spanade i fönstren och när barn var ute och lekte bland träden och buskarna kom han utspringandes varje gång, väldigt arg, tog tag i barnen och skrek åt dom att ge sig i väg från hans tomt (det var inte hans tomt...).

En tredje granne brukade gå runt på balkongen i bara kalsongerna och ropa. Ibland drack han öl samtidigt, ibland inte. Han skrek svordomar och alla möjliga fulheter, slog sönder en plaststol mot balkongräcket så den gick i tusen bitar och ramlade ner på uteplatsen nedanför. Han bjöd även väggen på öl (höll fram ölburken mot väggen och frågade "vill du ha") och började skrika och spotta på väggen när den inte svarade...

• nevermind
    Anonym (Va) skrev 2017-04-22 21:53:11 följande:
    Jag har gjort flera men varje gång så ringer soc familjen innan de besöker dem så då hinner de städa iordning hem och barn. Jag har aldrig förstått varför de inte kan göra spontanbesök.
    Och dina vittnesmål då?? Är det bara ljug? Ni är ju flera grannar som sett.
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!