Har haft en del rätt konstiga grannar men värsta grannen är typen som tror att bara för att han är pedant och värsta trägårdstomten... så tror han genast att alla andra måste vara det med skäller och gnäller och gormar tittar snett in på någons tomt om de har en bil eller en sak för mycket på tomten fy faro vilket psyko alltså om han inte gillade hur någon hade det om han ställde en sak ute så anmälde han till kommunen. alla hatar honom på gatan :( .
Värst var det när det flyttade in en familj som tydligen gillade bilar att meka och så han var högröd i ansiktet varje dag helt jävla sjuk han var tydligen en sådann där träningsnarkoman för han löptränar typ varje dag springer förbi varje hus kollar in i trädgårdarna så att alla har rent helt klart ett sjukt kontrollbeteende.. Nu till de som flyttade in de har skaffat 2 oljefat de har blivit ståendes på sin garage uppfart :) väntade på att de skulle ta hus i H :) det gjorde det han var framme och talade om för mig att se nu jag skall minsann anmäla dem det ser för djävligt ut hos dem, då fick jag nog och sa jag tycker du skall gå fram och säga det till dem att du har ett bortom sjukt pedantiskt sinne och kontrollbehov. frågade om han sökt hjälp för detta då blev han helt tyst sedan helt röd i ansiktet och fnös att jag skulle nog akta mig annars skulle han minsann anmäla mig med för jag skall minsann inte sänka värdet med mitt smutsiga byk. då fick jag nog igen och bad honom fara och flyga. han har slutat prata och hälsa på mig men det gör inget för det finns inget värre än sjukt pedantiska människor..
Lite synd att han fått tror jag att det är han i alla fall ett par att flytta från gatan, den nya familjen som flyttade in stod och applåderade de hade tydligen hört en del av vad sagt till saken är den att den pappan i familjen och sonen har hjälpt mig med bilen inte mindre än 3 gånger efter detta och de är skittrevliga i jämförelse med mannen som inte kan hålla nosen borta från andras trädgårdar..
Skrämmande att en del tror att pedanteri normativt för alla tyvärr finns det Psyko pedanter på varje jäla gata hjälp till att få dem att förstå att alla vill inte leva som dem hur mycket de hotar med att anmäla till kommunen..
/Miato