• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • nevermind
    MissNastrax skrev 2017-04-22 13:49:16 följande:
    Hoppas verkligen hon inte lämnade några praliner på era gräsmatta :/
    nevermind skrev 2017-04-22 13:42:17 följande:

Har "tyvärr" ingenting att bidra med (såvitt jag kommer på nu) men ville puffa lite. Rolig tråd!

Någon crazy lady som dina föräldrar bott granne med kanske poppar upp? :)
    Skulle väl vara grannpojkarna då, när jag var liten. Hotade mig med kniv och grävde upp vår döda fågel som pappa begravt. Störda ungar.
    Den enda grabbens mamma var knäpp, ingen gillade henne. Den andra hade en pappa som åkte dit för våldtäkt på en av sina taxikunder...
  • Anonym (Suck!)
    nevermind skrev 2017-04-22 15:50:42 följande:
    Varför blir de inte vräkta?!
    Bara pga att vår gamla hyresvärd, vi har fått en ny den här månaden, är alldeles för snäll.
    Även om han inte direkt har sagt nått bra om dem öht

Får väl se hur det här slutar.
  • Anonym (--)
    MeandHim skrev 2017-04-22 15:21:00 följande:

När han renoverade badrummet så duschade han på sitt gamla jobb, helt ok för dom. (Vet dock inte hur frugan gjorde) när det gått 2-3 månader så frågade en anställd på jobbet om inte badrummet snart var klart?! Jodå, svarade han, det gick på två veckor!
    Men genom att duscha på gamla jobbet så sparade han på varmvattnet :p

Jag vet ett ställe där en hel del av dom som jobbar där satt i system att göra så..... o då pratar vi inte om några renoveringar här. Gäller att spara där man kan! Typ.

Hyrde en lägenhet av en tant som bodde i samma trappuppgång. Upptäckte efter ett tag att hon verkade ha extranycklar, för rätt var det var fanns saker där som inte var mina. Flyttade ut ganska snabbt. 
  • nevermind
    Anonym (--) skrev 2017-04-22 16:02:13 följande:
    Jag vet ett ställe där en hel del av dom som jobbar där satt i system att göra så..... o då pratar vi inte om några renoveringar här. Gäller att spara där man kan! Typ.

Hyrde en lägenhet av en tant som bodde i samma trappuppgång. Upptäckte efter ett tag att hon verkade ha extranycklar, för rätt var det var fanns saker där som inte var mina. Flyttade ut ganska snabbt. 
    Du polisanmälde inte?
  • Anonym (Vän)

En vän till mig känner sig tvingad att flytta.Varför?Han orkar inte med sina grannar.De är högljudda med sina musik,bråk och böner.Nästan varje natt och det är mycket folk som gick och.

• nevermind
    Anonym (Vän) skrev 2017-04-22 18:50:34 följande:

En vän till mig känner sig tvingad att flytta.Varför?Han orkar inte med sina grannar.De är högljudda med sina musik,bråk och böner.Nästan varje natt och det är mycket folk som gick och.

Störningsjouren..?
  • Anonym (Va)

Våra grannar är inte så mycket knäppa som jobbiga. Hur dom öht har råd att bosätta sig i vårat område begriper jag inte och till på råga på allt är de halvkriminella. Pappan arbetar och mamman är förtidspensionär, redan vid 23. Dom har två ungar som är helt gränslösa och smutsiga med tovigt hår. På vintern kan de vara ute och springa i Bara klänning och nu i mars var dom ute och lekte endast iklädda trosor.

Dom är inne på allas gårdar och plingar på dörrar från tidig morgon till sen kväll. Deras senaste hobby är att riva upp asfalten där den har spruckit och sedan gräva ur stora hål. Kör man bilen ska de alltid gå eller cykla framför en bra bit och nu har pappan köpt en fyrhjuling till dem. Livsfarligt! Dom är åtta och sex år och kör omkring på den helt utan övervakning.

• Anonym (Vän)
    nevermind skrev 2017-04-22 18:52:48 följande:

Störningsjouren..?

Finns inget sånt där och styrelsen gör ingenting.Min vän har gett upp och orkar inte klaga till grannarna mera,det hjälper inte.Bara flytta då.
  • Anonym (Mm)

På ett ställe jag bodde hade någon satt upp en lapp i trappen där han sa att han hittat ett par svarta spetstrosor i tvättstugan. Han hade lämnat namn och telefonnr så den som saknade dem kunde ringa och få tillbaka dem.

• Utopppå

Vi hyrde ett hus, jag och en kompis. Som grannar hade vi hyresvärdens föräldrar. En gång när vi var nyinflyttade och jag stod i badrummet, som hade ett stort vanligt fönster eftersom det bara gick att se in från den egna trädgården, kom det plötsligt en främmande man med gräsklippare utanför! Jag klädde mig och gick ut och frågade vad han gjorde där. Det var värdens far som påstod att värden bett honom klippa gräset. Vi pratade med värden som inte bekräftade vad fadern hade sagt.

Sen hände liknande saker flera gånger. Jag minns en av gångerna jag ringde till värden och stackarn suckade och sa "jag har ju sagt åt dem..."

En gång när vi hittade dem i trädgården hävdade de igen att vår värd bett dem sköta trädgården. Trots att vi hämtade hyreskontraktet där det tydligt stod att trädgården skulle skötas av hyresgästerna gav de sig inte.

Vid något tillfälle passade värdens föräldrar också på att beklaga sig, inför oss, hur länge vi sov på morgnarna (de hade koll på när vi drog upp rullgardinerna).

Vi kände oss ständigt övervakade och jag var aldrig bekväm med att sitta i trädgården.

Vi var de första hyresgästerna och så vitt jag hört hyrde de aldrig ut till någon mer sen. Trist för värdparet, som var hyggliga människor.

Svar på tråden Knäppa grannar - din story!