Anonym (Läskigt..) skrev 2017-04-24 14:23:17 följande:
Vi bor i lägenheten över ett par där kvinnan uppenbarligen har psykiska problem.. Några gånger om året får hon spelet och står utanför hyreshuset, mitt i centrala stan, och vrålar om våldtäktsmän, överfall, polis som inte tror henne osv. Hon är helt väck och går inte prata med, ögonen är liksom helt avstängda när hon börjar så här. Ser helt galen ut.
Stämmer det hon säger så är det riktigt synd om henne, men en situation där vi möttes vart lite för mycket för mig.
Huset vi bor i är gammalt, har en väldigt liten hiss, en sån med grind. Jag jobbar min sista dag på jobbet innan jag ska hem och vänta på att vår bebis ska komma, är alltså drygt 8 månader gravid.
När jag kommer hem ser jag henne gå fram och tillbaka längst gatan och skrika... kul! Men jag tror att jag hinner in innan hon är framme vid porten. Men nej, sån tur har jag inte.
Som vanligt skriket hon om överfall, våldtäkt och att gärningsmannen var i affären med henne så hon fått honom på film/bild. Nu jävlar ska polisen få tag på dem! Kvinnan brukar normalt sett inte åka hiss men självklart klämmer hon sig in med mig. Min stora mage når nästan fram till henne när hon står framför grinden i den här lilla lilla hissen. Vänd mot mig så fortsätter hon sitt yrande och plötsligt spänner hon ögonen i mig och och säger "jag var gravid när de våldtog mig, de slet mitt ofödda barn ur mig".
Oookej, jag höll mer eller mindre andan tills hon kliver ur hissen på sin våning. Jag åker upp en våning till och väl innanför dörren började jag tjuta.. Hon var så läskig och det kändes som vad som helst skulle kunna hända.
Maken blev vansinnig men jag bad honom att inte gå ned, skulle inte gå att prata med henne.. Så vi kontaktade hyresvärden som dokumenterade; men det är ju en process att försöka bli av med en hyresgäst.
Fy så läskigt!
Jag hade en granne som påstod bestämt att det spökade på området vi bodde i.
Bl a i min lägenhet och i tvättstugan.
Hon var en i övrigt trevlig dam och kom hem till mig en dag och vi drack lite kaffe.
Och då började hon återigen med pratat om spökerierna och ja,det hände en hel del konstiga saker medans hon var där så jag blev rejält skrämd och kunde knappt sova den natten.
Sen kom hon och ringde på flera gånger och bad att få låna pengar till att handla mat osv.
Vilket jag inte lånade ut.
Då blev hon nästan sur när hon såg att jag sedan hade handlat åt mig själv.
Jag insåg sedan att den kvinnan nog inte hade alla koppar i skåpet ändå.