• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • LovisaTilda
    Sommarhopp skrev 2017-05-30 12:09:21 följande:

Jag kommer nog dit strax. Har fått mensvärk idag o tempen sjönk med 0.1 grad idag. Gissar att den kommer imorgon.

Hoppas såklart att vi "slipper" dig i tråden, men om det är så att mensen bestämmer sig för att dyka upp är du varmt välkommen :)
  • Jooosen

Efter att jag slutade med p piller för ett år sen har ja haft as kort mens! Typ 2 dagar! Nån mer? Är det något att oroa sig för?? Känner av äl som vanligt ... förra ggn var mensen 1,5 dag. Dock mycket blod.

Äl + 8 idag! Känner lite molvärk på vänster sida och ömma bröst! Dock vanligt innan mens... :/

• orzia1
    brennaV skrev 2017-05-30 10:39:40 följande:

Hur går det för dig? Köpt ett digital graviditest?

Jag har digitala hemma. Testa med ett som sa ej gravid. Men ska lämna blod imorgon o på månd o sen träffa en dr på måndag. Får streck på de som är stickor. Men bara super svaga på cb...
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:04:24 följande:

Idag kom det rosa på pappret när jag torkade mig (har bim nu i veckan). Inte ens på försök nr 13 tog det sig. Jag bryter ihop hela tiden så fort jag ser någon annan bli gravid och det enda jag tänker på är att jag aldrig lär få barn. Fy fan vad jag hatar detta. Varför ska det vara så jäkla orättvist. :(

Usch det beklagar jag. Vi har "bara" försökt sedan november och jag tycker att det börjar att bli otroligt påfrestande.

Min mens kom dessvärre igår, så jag får hoppas på försök 8... Både period tracker och Natural cycles satte ägglossning senare än vad jag hade räknat med, så trodde jag skulle få sen mens, men det är otvivelaktigt den som kom :(
  • Sommarhopp

Nu är jag förvirrad. Hade äl sekret igår vilket jag aldrig haft så här långt efter äl. Tog ett äl test och får ett svagt streck på stickan. Dvs inte tillräckligt starkt för att vara ägglossning, men tillräckligt tydligt för att synas bra. Jag brukar annars ha helt blankt på stickorna utom kring dagarna för ägglossning. Ska ha mens imorgon eller på torsdag. Har haft en del mensvärk idag, så mensen är nog på g. Men går lh hormonet upp inför mensen också eftersom jag fick utslag på stickan? Eller har det kanske inte hunnit gå ned än? Ägglossning för 10 dagar sedan.

• asterisco

Hej igen!

Har molande värk, hoppas ej på mensvärk utan andra spänningar istället.

Är det någon som kan hänvisa mig till något inlägg eller berätta hur jag kan se & följa min temp? När ska den stiga & inte? Hur vet jag det normala?

Temp
  • royce
    Sommarhopp skrev 2017-05-30 15:01:41 följande:

Nu är jag förvirrad. Hade äl sekret igår vilket jag aldrig haft så här långt efter äl. Tog ett äl test och får ett svagt streck på stickan. Dvs inte tillräckligt starkt för att vara ägglossning, men tillräckligt tydligt för att synas bra. Jag brukar annars ha helt blankt på stickorna utom kring dagarna för ägglossning. Ska ha mens imorgon eller på torsdag. Har haft en del mensvärk idag, så mensen är nog på g. Men går lh hormonet upp inför mensen också eftersom jag fick utslag på stickan? Eller har det kanske inte hunnit gå ned än? Ägglossning för 10 dagar sedan.

Ägglossningstest kan reagera på gravidhormon också :) Men det kan ju förstås vara så att det är LH som finns kvar i kroppen. Jag skulle testat med ett grav.test bara för att vara säker! :)
  • Cheerful
    asterisco skrev 2017-05-30 15:03:09 följande:

Hej igen!

Har molande värk, hoppas ej på mensvärk utan andra spänningar istället.

Är det någon som kan hänvisa mig till något inlägg eller berätta hur jag kan se & följa min temp? När ska den stiga & inte? Hur vet jag det normala?

Ska finnas några trådar här, men jag har inga länkar tyvärr ^^ men om jag har förstått det som att temperaturen ska stiga efter ägglossningen har skett, och ligger högt ett par dagar och sen faller det igen om ägget inte fastnat. Om det fastnat (gravid) kommer temperaturen fortsätta att vara förhöjd. Så har jag förstått det hela i alla fall! :)
  • XAHHA92

Jag lämnar nu den här tråden. Jag hoppas att det är många av er som kommer få era efterlängtade plus!

Lycka till alla

• Evhb17

Hej! Jag tänkte ansluta mig här ???? Jag å min man har 2 barn på 4 och 7 år sen innan och har just nu helt olika syn på en 3a. Jag vill inget hellre än att ha en liten till medan maken känner sig totalt tillfreds med livet vi har nu. Jag har varit super deppig förstås och känt en otrolig sorg. Men efter mycket diskussioner fram och tillbaka så kom vi väl halvt om halvt överens om att så länge jag inte har ett + på ÄL test så kan vi köra på. Då får båda lite av sina viljor hörda. Sagt och gjort jag testade ÄL men ingen indikation på att jag hade nån höjning fanns. Så sex 4 dagar i rad blev det och på dag 4 när det redan va för sent...hoppsan! Där va det ett +. Jag har haft jättelätt att bli gravid och nu känns det ju jättedubbelt inför Bim som är den 10/6. Jag hoppas ju verkligen medan jag tycker synd om min man om fallet skulle vara så. Jag har inte sagt nått om + et utan tänker att det kan leda till onödigt tänkande om det inte "biter". Men oj vad det känns jobbigt ändå. Är det nån annan som står inför samma "problem" som jag? Att man vill så olika.

Ja detta blev ju långt ???? sorry! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen på ett + i juni och maken har sagt tidigare om det råkar bli en hoppsan så är han helt med på tåget (han vet ju nånstans att risken/chansen finns). Håller alla tummar och tår att ni andra plussar! ????

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni