• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • brennaV

Hej och välkommen. Min man och jag har två söner födda 2012 och 2013. Min man är nöjd med två, men vet att jag alltid velat haft tre. Så nu försöker vi med en trea. Har tyvärr haft 3 missfall sen förra året så hoppas att ifall det blir ett plus på Stickan så är det här för att stanna vägen ut till februari <3

Evhb17 skrev 2017-05-30 16:58:49 följande:

Hej! Jag tänkte ansluta mig här ???? Jag å min man har 2 barn på 4 och 7 år sen innan och har just nu helt olika syn på en 3a. Jag vill inget hellre än att ha en liten till medan maken känner sig totalt tillfreds med livet vi har nu. Jag har varit super deppig förstås och känt en otrolig sorg. Men efter mycket diskussioner fram och tillbaka så kom vi väl halvt om halvt överens om att så länge jag inte har ett + på ÄL test så kan vi köra på. Då får båda lite av sina viljor hörda. Sagt och gjort jag testade ÄL men ingen indikation på att jag hade nån höjning fanns. Så sex 4 dagar i rad blev det och på dag 4 när det redan va för sent...hoppsan! Där va det ett +. Jag har haft jättelätt att bli gravid och nu känns det ju jättedubbelt inför Bim som är den 10/6. Jag hoppas ju verkligen medan jag tycker synd om min man om fallet skulle vara så. Jag har inte sagt nått om + et utan tänker att det kan leda till onödigt tänkande om det inte "biter". Men oj vad det känns jobbigt ändå. Är det nån annan som står inför samma "problem" som jag? Att man vill så olika.

Ja detta blev ju långt ???? sorry! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen på ett + i juni och maken har sagt tidigare om det råkar bli en hoppsan så är han helt med på tåget (han vet ju nånstans att risken/chansen finns). Håller alla tummar och tår att ni andra plussar! ????

• asterisco
    Cheerful skrev 2017-05-30 16:30:42 följande:

Ska finnas några trådar här, men jag har inga länkar tyvärr ^^ men om jag har förstått det som att temperaturen ska stiga efter ägglossningen har skett, och ligger högt ett par dagar och sen faller det igen om ägget inte fastnat. Om det fastnat (gravid) kommer temperaturen fortsätta att vara förhöjd. Så har jag förstått det hela i alla fall! :)

Tack för förklaringen. Då ska jag mäta min temp om jag får mens nästa vecka. Vilket jag tror, molande värk & skaplig pms
  • Linluva3

Då mensen kom 4 dagar för tidigt här, dock inga specifika "menskänslor" i kroppen mer än lite humörsvängningar/känslig.

Jag vet inte helt 100 vilken dag jag har äl, när börjar ni testa med äl-test efter mensen?

Och då jag inte haft mens på flera år pga minipiller, är det "normalt" med mörka klumpar i mensen?

• brennaV

Åh, jag känner så igen mig. Vår första tog oss 16 månader <3

Styrka till er, kram

HannaPanna92 skrev 2017-05-30 11:04:24 följande:

Idag kom det rosa på pappret när jag torkade mig (har bim nu i veckan). Inte ens på försök nr 13 tog det sig. Jag bryter ihop hela tiden så fort jag ser någon annan bli gravid och det enda jag tänker på är att jag aldrig lär få barn. Fy fan vad jag hatar detta. Varför ska det vara så jäkla orättvist. :(

• Pasgetti

Äl +7 idag. På cd 23 med andra ord och det var vid denna tiden förra månaden som mina bröst började ömma. Känner inget nu men de är definitivt tyngre. Fått väldigt mörka flytningar som nästan såg bruna ut i trosan när de torkat. Är väl det enda som skiljer åt från de andra månaderna vi försökt :) Inte långt kvar till BIM iaf, tycker resterande dagar av denna veckan kan rusa förbi... xP

• Isvattenis
    Pasgetti skrev 2017-05-30 21:51:16 följande:

Äl +7 idag. På cd 23 med andra ord och det var vid denna tiden förra månaden som mina bröst började ömma. Känner inget nu men de är definitivt tyngre. Fått väldigt mörka flytningar som nästan såg bruna ut i trosan när de torkat. Är väl det enda som skiljer åt från de andra månaderna vi försökt :) Inte långt kvar till BIM iaf, tycker resterande dagar av denna veckan kan rusa förbi... xP

Håller med dig. Rusa på nu veckan så man får ett svar. Denna väntan.
    Och jag som har minst 34 dagars cykel får bara vänta i vänta o vänta.

Ska på fest på lördag så vet inte om jag ska ta ett test på morgonen i fall att?
    ÄL+9 idag
  • brennaV

När tänkte alla börja testa? Vi är borta över helgen. Har inte mensen dykt upp på tisdag tar jag ett test

• Emmie79
    brennaV skrev 2017-05-30 22:22:08 följande:

När tänkte alla börja testa? Vi är borta över helgen. Har inte mensen dykt upp på tisdag tar jag ett test

Jag kommer testa på bim, fredag 2 juni. Har beställt hem CB early för att vara på den säkra sidan. Kommer vara sjukt nervös!
  • Fransast

Hej gänget!

Alltså jag blir inte klok på det här... I söndags vaknade jag upp till en blöding och tänkte fan nu är mensjäveln här, men sen slutade den, och sen kom den igen och så har det hållt på nu i 3 dagar. Just nu är det bara bruna flytningar och massa små klumpar (sorry för detaljerna). Tog ett grav test, och det visade svagt positivt, bifogar så ni får se. Vågar inte alls var glad då det står överallt att det antagligen är ett mf? eller kan det var gammalt blod? vad tror ni?

• Jooosen

Testar nog på Bim dagen om mensen ej kommit. På lördag! Känns dock negativt på nåt vis! Spännande att följa er andra :)

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni