• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Emmie79
    Isvattenis skrev 2017-05-27 21:01:46 följande:

Undviker ni nått under tiden mellan ÄL och BIM?

Alkohol? Kolhydrater? Socker?

Jag försöker undvika alkohol (kan ta en mellan-/folköl om jag är sugen på öl men inget vin/sprit). Äter dock både rött kött och charkuterier.

Tar tillskott av folsyra, zink, d-vitamin och magnesium.

Förut åt jag och sambon macapulver ca 2 veckor innan äl för jag hade läst att det förbättrade både spermierna och kvinnans fertilitet men det har jag slutat med pga att det var dyrt och äckligt... ;)
  • brennaV

Jag lever faktiskt helt som vanligt till den dagen jag plussat. Vill inte sätta livet på paus. Jag röker i och för sig inte men älskar vin och champagne så det drack jag senast igår.

• LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-28 08:45:52 följande:

Jag lever faktiskt helt som vanligt till den dagen jag plussat. Vill inte sätta livet på paus. Jag röker i och för sig inte men älskar vin och champagne så det drack jag senast igår.

Jag kör på din linje :)
  • Hansson88
    brennaV skrev 2017-05-28 08:45:52 följande:

Jag lever som vanligt fast tvärtom. Jag dricker inte alkohol öht , och inte gjort på 5-6 år. Inte ens folköl. Däremot röker jag. Cigaretterna lägger jag om jag pussar.
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-05-28 15:08:59 följande:

En vecka kvar till BIM. Tiden går sååååå sakta.

Ja samma här!!! Suck
  • royce

jag lever också som vanligt, dricker öl och vin, senast igår :)
    ÄL+6 och BIM-4 idag. Tiden kryper fram....

• Pennie22

Idag är det BIM -6 och jag känner som en varm nästan brännande känsla kring livmodern. Brukar inte ha några speciella symptom inför BIM förutom uppsvälld mage.

Jag har inte druckit alkohol på 4 veckor. Vet att många brukar köra på som vanligt och alla gör ju det som känns bäst :)

• Millagrstrom

Hej,jag joinar er :)

Jag fick missfall den 7/5,väldigt tidigt dock.

Nu misstänker jag att jag kanske är gravid igen.

Var på kontroll hos gyn för 1,5 vecka sedan där han konstaterade att jag skulle ha ägglossning i dagarna som kom.

Jag och min sambo bestämde oss efter missfallet att avvakta tills efter våran Thailandsresa i mars. Dels för att det tog knäcken på mig att få missfallet,mådde så sjukt dåligt fysiskt.

Plussade väldigt tidigt,redan några dagar efter äl.

På BIM dagen fick jag "gravid 1-2")

Fick väldigt mkt symtom tidigt,mådde illa,kräktes brösten mina blev enorma och ömmade,och hade molande värk till och från..

Nu har jag haft ömma och svällda bröst ända sedan äl,och molande värk i några dagar,sticker i tjejmagen och har en förkylning som inte ger med sig sedan 1 vecka tillbaka.

Nu vill jag inte ta ut någonting i förskott,detta är inte planerat,men skulle bli sä glad om jag blivit gravid igen :)

Beställde precis hem tester,kommer tis eller ons.

Är på BIM -7 idag... hoppas att mensen håller sig borta denna gång :)

Har BIM 4/6..

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni