• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Sommarhopp

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag är alldeles ny medlem i forumet men har läst ett tag. Jag och min sambo försöker få till ett plus för fullt. Bim 1 el 2 juni. Försök 5 och det börjar kännas hopplöst. Jag vet att det är normalt upp till ett år, men det är lätt att trilla iväg med tankarna o få för sig att det aldrig kommer att gå. Försöker att inte analysera sönder precis allt som händer som tidiga tecken, men det är svåååårt!

• FrökenJ90
    Sommarhopp skrev 2017-05-28 18:21:49 följande:

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag är alldeles ny medlem i forumet men har läst ett tag. Jag och min sambo försöker få till ett plus för fullt. Bim 1 el 2 juni. Försök 5 och det börjar kännas hopplöst. Jag vet att det är normalt upp till ett år, men det är lätt att trilla iväg med tankarna o få för sig att det aldrig kommer att gå. Försöker att inte analysera sönder precis allt som händer som tidiga tecken, men det är svåååårt!

Välkommen :) Jag har också bim den 1/6. Vårt andra försök till ett första barn. Hur gamla är ni? :) Har du några symtom?
  • Sommarhopp

Tack! Jag är 33 och han 37. Inga symptom egentligen, har lite ont i magen till o från, men kan lika gärna vara mensvärk. Det största symptomet är väl isf att min tempkurva ser annorlunda ut den här månaden mot vad den gjort tidigare. Den har stegrats hela tiden från ÄL. Men jag har börjat smörja med progesterall den här gången så jag gissar att det kan bero på det. Tog ett tidigt gravtest idag bara för att jag är så nyfiken och ivrig, men det var negativt. Har en kort lutealfas o är på äl 8 idag, så jag hoppas ju såklart att det bara var för tidigt att testa. Men jag tror tyvärr inte att det tog sig den här gången heller. Jag letar tidiga tecken, men hittar inga o känner mig väldigt ogravid om man kan säga så.

• Cheerful
    Sommarhopp skrev 2017-05-28 18:21:49 följande:

Välkommen! Jag känner igen den där hopplösheten, min temperatur har sjunkit i morse (bim 2-4 juni) så jag tror inte det blev något denna månaden heller..andra gånger har jag haft allt från illamående till ömma bröst och varit så säker på att det nog var något, denna månaden har jag inte känt något som helst, började nästan se det som ett tecken också.. Men nu känns det som sagt hopplöst. Lär väl få göra en juli-tråd snart
  • Isvattenis

Välkomna alla nya. :)

ÄL +7 Tyckte de sved/stack till några sekunder idag. Men de är säkert bara inbillning.

Jag är väldigt aktiv men bär jag lag mig i soffan kl 16 för jag va helt slut så molade de hela tiden i magen o de brukar de inte göra.
    Är de förtidigt att ta ett test på onsdag morgon ÄL + 10 (nyfiken)

• brennaV

Välkomna alla nya! Snart vet vi om det blir februaribebisar för oss eller ej.

Jag skulle inte testa innan bim. Gjorde det i februari och då visade cb "inte gravid" två dagar innan bim och sen på bim tog jag ett nytt som visade plus. Tänker är man gravid så kommer det visa sig. Jag har ju en känsla av att mensen är på G är, magen är uppsvälld osv. Men om den inte kommit på lördag...då testar jag på tisdag när jag är hemma igen (vi ska bort under helgen)

Håller tummar och tår för oss alla

Isvattenis skrev 2017-05-28 21:30:42 följande:

Välkomna alla nya. :)

ÄL +7 Tyckte de sved/stack till några sekunder idag. Men de är säkert bara inbillning.

Jag är väldigt aktiv men bär jag lag mig i soffan kl 16 för jag va helt slut så molade de hela tiden i magen o de brukar de inte göra.

Är de förtidigt att ta ett test på onsdag morgon ÄL + 10 (nyfiken)

• Linluva3

Hm, har bim någon gång mellan 1-5 juni, men när jag gick på toaletten och kissade för en stund sen så kom det bruna flytningar på pappret, vad kan det vara? Hade mens som började 9 maj....

Har ju haft pos äl-test 2 ggr denna månad. En gång 22/5 och en gång 24/5 (neg dagarna mellan det och sex senast den 21/5

• Jooosen

Äl+7 idag. Onda bröst men känns som det gör mellan mens o äl. Kanske liiiite mer än vanligt!! Å ni??

• FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-05-29 09:31:46 följande:

Äl+7 idag. Onda bröst men känns som det gör mellan mens o äl. Kanske liiiite mer än vanligt!! Å ni??

Är på äl+11 idag. Har typ som träningsvärk i magen och öm undertill i höger bröst. Inget annat.
  • Emmie79

Nu är jag på äl+10 och har ganska stark "mensvärk" samt huvudvärk. Bim på fredag 2 juni. Mensvärken började redan 2 dagar efter äl och har kommit och gått sen dess. Aldrig tidigare känt så här vare sig när jag inte varit gravid eller när jag varit gravid. Vill bara veta nu hur det ligger till! Känns så långt till fredag.

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni