• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • FrökenJ90
    Isvattenis skrev 2017-05-29 18:33:09 följande:

ÄL + 8. Känner ingenting. De enda som skiljer från andra månader är att jag alltid brukar få rikliga flytningar efter de torra dagarna efter ÄL. Nästan så jag ibland trott att jag har ÄL igen. Men bu har jag bara haft lite Lotion flytningar varje dag. Inget mer.
    Inga ömma bröst, nada

Kände inte heller något när jag var på äl+8 men när jag kom till äl+9 så har jag fått ungefär som träningsvärk i magen. Är på äl+11 idag. Håller tummarna för dig :)
  • Isvattenis
    FrökenJ90 skrev 2017-05-29 19:51:22 följande:
    Kände inte heller något när jag var på äl+8 men när jag kom till äl+9 så har jag fått ungefär som träningsvärk i magen. Är på äl+11 idag. Håller tummarna för dig :)
    Åh va spännande. När ska du testa?

Efter duschen idag så kände jag på tappen och upptäckte då att jag va lite öm i den och i "väggarna" runt den. Vet inte om de är ett bra eller dåligt tecken. Men men
  • FrökenJ90
    Isvattenis skrev 2017-05-29 21:12:28 följande:

Åh va spännande. När ska du testa?

Efter duschen idag så kände jag på tappen och upptäckte då att jag va lite öm i den och i "väggarna" runt den. Vet inte om de är ett bra eller dåligt tecken. Men men

Ja jättespännande ^^ Tanken är att försöka hålla sig till på fredag. Då tar sambon examen så hade varit en fantastisk present ;) Kommer vara på bim+1-2 på fredag :) När ska du testa? :)
  • Jooosen

Är det nån mer än jag som typ inte brukar ha några flytningar alls mellan äl o bim? Samma sak nu.. äl + 7 nu som sagt. Ömma bröst på sidorna men brukar ha det några dagar innan mens... fan va jobbig väntan....!

• Sommarhopp

Jag kan inte låta bli att testa fastän jag lovat mig själv att inte göra det. Men blankt både igår o i förrgår såklart Är på äl 10 idag, bim imorgon. Och jag tycker kanske att jag mått lite illa korta stunder. Igår hade jag äggviteytningar, det har jag bara haft när jag haft ägglossning förut. Så hoppas såklart att det är ett ovanligt tecken. Jag känner oftast inte av innan mensen kommer, någon som vet om det hänger ihop med gravsymptom? Dvs har man ont i brösten innan mens får man det när man är gravid också. Men starkare.

• Idis123
    Sommarhopp skrev 2017-05-30 07:03:44 följande:

Jag kan inte låta bli att testa fastän jag lovat mig själv att inte göra det. Men blankt både igår o i förrgår såklart Är på äl 10 idag, bim imorgon. Och jag tycker kanske att jag mått lite illa korta stunder. Igår hade jag äggviteytningar, det har jag bara haft när jag haft ägglossning förut. Så hoppas såklart att det är ett ovanligt tecken. Jag känner oftast inte av innan mensen kommer, någon som vet om det hänger ihop med gravsymptom? Dvs har man ont i brösten innan mens får man det när man är gravid också. Men starkare.

En fundering, du verkar ha som jag, runt 12 dagar mellan äl och bim. Jag tänker att eftersom det kan ta 5-11 dagar för ägget att fästa och sen ytterligare några dagar innan hcg börjar utsöndras, då borde det väl inte vara så konstigt att inte få utslag på en graviditet på bim, eller?
  • Sommarhopp

Nej jag hoppas ju att det är så. Jag har 11 dagar mellan äl o mens. Men så läser man om alla som plussat på äl 7 osv. Jag tycker att jag kanske skulle ana något litet om jag vinklar o vrider stickan. Även om det inte är tydligt. Kör med såna testa tidigt stickor. Men de är helt blanka. Inte ens ett spökstreck.

• brennaV

Försök och hålla dig till efter bim. Jag testade en gång 2 dagar innan bim, tokblankt, och sen på bim svagt streck.

Jag har bim på torsdag/fredag. Har inte mensen kommit på tisdag nästa vecka tar jag ett test

Sommarhopp skrev 2017-05-30 07:03:44 följande:

• orzia1

Om ngn behöver köpa graviditetstest el ägglossning test så säljer jag de jag ej behöver. Pris 4 kr styck plus porto ell alla 80 st för 300 kr inkl frakt. Skicka SMS om ni vill köpa

0731578940

• Idis123
    Sommarhopp skrev 2017-05-30 07:17:03 följande:

Nej jag hoppas ju att det är så. Jag har 11 dagar mellan äl o mens. Men så läser man om alla som plussat på äl 7 osv. Jag tycker att jag kanske skulle ana något litet om jag vinklar o vrider stickan. Även om det inte är tydligt. Kör med såna testa tidigt stickor. Men de är helt blanka. Inte ens ett spökstreck.

Ge inte upp hoppet! Det är ändå många som plussar flera dagar efter bim. Vi håller tummarna!
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni