BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Idag var jag hos gyn för första gången på länge, sökte för blödningsstörning och ville kolla hur allt såg ut. Besöket var otroligt givande och väldigt spännande, fick se mitt nästkommande ägg som bör släppa inom 3-4 dagar samt kolla livmoder och slemhinna och allt var toppen, en viktigt sak som gyn sa till mig att ägglossning sker ALLTID 14 dagar efter mensens sista dag, värt att hålla koll på !
Åh nu börjar jag bli nervös, fick positivt på äl-test onsdag 31/5, så antar att äl var på torsdagen 1/6. Jag har senaste dygnen haft mensvärk men ingen mens. Vill så gärna testa men vill inte testa för tidigt. Vad tror ni, blir torsdag en bra dag att testa? Då borde det gått ca 2 veckor efter äl! Hoppas hoppas!
Idag var jag hos gyn för första gången på länge, sökte för blödningsstörning och ville kolla hur allt såg ut. Besöket var otroligt givande och väldigt spännande, fick se mitt nästkommande ägg som bör släppa inom 3-4 dagar samt kolla livmoder och slemhinna och allt var toppen, en viktigt sak som gyn sa till mig att ägglossning sker ALLTID 14 dagar efter mensens sista dag, värt att hålla koll på !
Men du måste skoja? Alla har ju olika lång menscykel och om jag då skulle ha mens i 5 dagar så sker min ägglossning på dag 19? När äl-test ger utslag redan dag 9-11. Tempar också så får det bekräftat via det.
Eller gäller det bara dig? Fast det är ju konstigt också. Äl brukar ju variera lite med någon dag eller två.
Hej alla. Jag läser mest oc har inte skrivit nåt tror jag inte. Jag hade bim igår och har inte direkt funderat något förutom igår när mensen inte kom och idag.. och hoppats. Gjorde 2 test och de visade negativt. Så jävla skit. Visserligen har vi försökt i 2 månader, men vi har kört oskyddat i två år. Så jag tror faktiskt inte de kommer bli nåt nångång. Alla mina vänner är gravida osv. Jag vill bara gå köpa babykläder o allt sånt, men kan ju inte göra de redan nu?? Jag hatar min kropp och är så ledsen.. killen säger bara jaja de blir när de blir.. e väl sant, men ändå frustrerande. Känns som de
Tog ett eftermiddag test med rfsu
Men du måste skoja? Alla har ju olika lång menscykel och om jag då skulle ha mens i 5 dagar så sker min ägglossning på dag 19? När äl-test ger utslag redan dag 9-11. Tempar också så får det bekräftat via det.
Eller gäller det bara dig? Fast det är ju konstigt också. Äl brukar ju variera lite med någon dag eller två.
Lunchtest: jättesvagt, knappt synligt förmodligen Spök
Och blankt

Ge inte upp! Är nog i samma sists som du. Har varit utan preventinmedel då och då under en tioårsperiod, varit sjukt slarvig, och aldrig blivit gravid trots förhållande. Vänner får barn till höger och vänster. Nu är vi också på det "riktiga" försök nr 2 och jag har klart PMS nu så det har nog inte blivit något denna gång.
Att skaffa barn är första gången i mitt liv som jag tvingats konfrontera tanken att något är utom min kontroll och att jag kanske inte kan få det, hur mycket jag än vill och försöker. Det är påfrestande. Det enda jag kan jämföra med är känslan av att vara olyckligt kär i någon som inte är intresserad... Så känns det.
Jag har bestämt mig för att gå i höst och kolla upp mig om jag inte blir gravid i sommar och inte vänta ut ett helt år pga min historia och min känsla. Tex kan en äggstock vara blockerad, man kan ha fel på hormonnivåer etc. kanske något för dig med? Min mamma hade ett fel som rättades till, efter 16 år av försök fick hon barn på naturlig väg vid 40! :D Med tanke på all ny teknik och Åh
[quote=77753656][quote-nick]Babyverkstaden2017 skrev 2017-06-13 14:00:39 följande:[/quote-nick]Ge inte upp! Är nog i samma sists som du. Har varit utan preventinmedel då och då under en tioårsperiod, varit sjukt slarvig, och aldrig blivit gravid trots förhållande. Vänner får barn till höger och vänster. Nu är vi också på det "riktiga" försök nr 2 och jag har klart PMS nu så det har nog inte blivit något denna gång.
Att skaffa barn är första gången i mitt liv som jag tvingats konfrontera tanken att något är utom min kontroll och att jag kanske inte kan få det, hur mycket jag än vill och försöker. Det är påfrestande. Det enda jag kan jämföra med är känslan av att vara olyckligt kär i någon som inte är intresserad... Så känns det.
Jag har bestämt mig för att gå i höst och kolla upp mig om jag inte blir gravid i sommar och inte vänta ut ett helt år pga min historia och min känsla. Tex kan en äggstock vara blockerad, man kan ha fel på hormonnivåer etc. kanske något för dig med? Min mamma hade ett fel som rättades till, efter 16 år av försök fick hon barn på naturlig väg vid 40! :D Med tanke på all ny teknik och allting som finns nu behöver vi nog inte oroa oss!
Åh nej, fy vad tråkigt!!! Vad ledsen kag blir
Jag förstår dig, känner lite likadant...vill inte hela sommaren ska passera med fokus på gravid eller inte gravid. Ingen mens här än men kommer närsom tror jag...