• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Stenbock7
    Ulrika34 skrev 2017-06-13 13:09:21 följande:

Idag var jag hos gyn för första gången på länge, sökte för blödningsstörning och ville kolla hur allt såg ut. Besöket var otroligt givande och väldigt spännande, fick se mitt nästkommande ägg som bör släppa inom 3-4 dagar samt kolla livmoder och slemhinna och allt var toppen, en viktigt sak som gyn sa till mig att ägglossning sker ALLTID 14 dagar efter mensens sista dag, värt att hålla koll på !

Konstigt, jag har aldrig hört det innan. Tvärtom, att ÄL kommer 14 dagar efter mensens FÖRSTA dag.

Meeen, jag har aldrig fått ihop det för det är alltid för tidigt för mig. Jag räknade bakåt nu och om jag gör som du sa, räknar mensens sista dag+14 så hamnar jag på dagarna jag själv blev gravid (mf 1 maj) eller har ÄL-symtom :)
  • Skrutt 83
    Freya18 skrev 2017-06-12 17:13:58 följande:

Åh vad tråkigt! :( Skickar styrkekramar! Vet hur det känns och få negativa besked månad efter månad. Så orättvist. Jag tror att det är bra och ta paus lite då och då. Det brukar vi göra.

Jag vågar inte tro att testet är positivt än. Tog ett till nyss som jag inte kan ana någonting på. :( Jag får hålla ut till imorgon helt enkelt. Jag har hört så gott om Testlagrets graviditetstest och jag hoppas att stickan ökar om någon dag.

Tack för pepp, ja det känns rätt och väldigt skönt med en paus just nu, för hela familjens skull. Håller tummarna stenhårt för fint plus, har du testat något mer??
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Freya18
    Skrutt 83 skrev 2017-06-13 15:34:47 följande:

Tack för pepp, ja det känns rätt och väldigt skönt med en paus just nu, för hela familjens skull. Håller tummarna stenhårt för fint plus, har du testat något mer??

Testade imorse och på eftermiddagen. Helt negativt. Strecket som dök upp igår var falskt positivt. Nu har jag bara en sticka kvar som jag sparar till helgen.
  • Skrutt 83
    Freya18 skrev 2017-06-13 16:17:39 följande:

Testade imorse och på eftermiddagen. Helt negativt. Strecket som dök upp igår var falskt positivt. Nu har jag bara en sticka kvar som jag sparar till helgen.

Men vad trist att höra :( håller tummarna stenhårt att du varav stor tidigt ute
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Milou3
    Mariiieee skrev 2017-06-13 17:21:58 följande:

Ni hade rätt Vilken fin 34års present. Fyller på fredag @):-

Grattis! Njut av bästa åldern och till plusset:)
  • PuLoha

Grattis!
  • Ulrika34
    Stenbock7 skrev 2017-06-13 15:34:38 följande:

Konstigt, jag har aldrig hört det innan. Tvärtom, att ÄL kommer 14 dagar efter mensens FÖRSTA dag.

Meeen, jag har aldrig fått ihop det för det är alltid för tidigt för mig. Jag räknade bakåt nu och om jag gör som du sa, räknar mensens sista dag+14 så hamnar jag på dagarna jag själv blev gravid (mf 1 maj) eller har ÄL-symtom :)

Alltså jag blir bara så förvirrad! Haha ! Allt jag har koll på nu är att jag har ägglossning den 16 juni, min mens sista dag var den 2 juni och enligt UL ska ägget släppa om ca 3 dagar! I samband med att jag låg med benen i luften säger gynekologen, : räkna alltid 14 dagar efter sista dagen i din mens, jaha ja tänkte jag! Ibland blir man mer förvirrad efter ett besök!
  • Ulrika34

Grattis
  • Hansson88
    Ulrika34 skrev 2017-06-13 17:45:24 följande:

Alltså jag blir bara så förvirrad! Haha ! Allt jag har koll på nu är att jag har ägglossning den 16 juni, min mens sista dag var den 2 juni och enligt UL ska ägget släppa om ca 3 dagar! I samband med att jag låg med benen i luften säger gynekologen, : räkna alltid 14 dagar efter sista dagen i din mens, jaha ja tänkte jag! Ibland blir man mer förvirrad efter ett besök!

Men nej.

Ägglossingen är alltid 14 dagar innan mensens första dag. Det är därför vi med oreglbundna cykler har svårt att pricka rätt dagar.

Tiden mellan ägglossning är 14 dagar.
Svar på tråden BIM Juni 2017