• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Milou3
    Hansson88 skrev 2017-06-13 17:52:51 följande:

Men nej.

Ägglossingen är alltid 14 dagar innan mensens första dag. Det är därför vi med oreglbundna cykler har svårt att pricka rätt dagar.

Tiden mellan ägglossning är 14 dagar.

Stämmer inte heller :)

Alla har olika lång lutealfas. Så allt mellan 12-16 dagar innan mensens första dag sker äl. Men även den kan diffa på någon dag olika månader och vissa har faktiskt en så kort lutealfas som bara 10-11 dagar.
  • Dropdeadgorgeous

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?
    * När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?
    *Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)

• Mariiieee
    Milou3 skrev 2017-06-13 17:39:56 följande:

Grattis! Njut av bästa åldern och till plusset:)

PuLoha skrev 2017-06-13 17:44:55 följande:

Grattis!

Ulrika34 skrev 2017-06-13 17:46:30 följande:

Grattis

Tackar så mycket tjejer <3
  • Freya18
    Mariiieee skrev 2017-06-13 17:21:58 följande:

Ni hade rätt Vilken fin 34års present. Fyller på fredag @):-

Grattis!! :D
  • Hansson88
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 18:15:29 följande:

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?

* När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?

*Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)

Är din cykel regelbunden så kan den stämma bra men om den är oregelbunden så hade jag inte litat på den.

Särskilt inte nu de första månaderna innan kroppen kommit igång igen. Jag hade kört med ägglossningstester och sekretmetoden.
  • Ulrika34
    Hansson88 skrev 2017-06-13 17:52:51 följande:
    Men nej.

Ägglossingen är alltid 14 dagar innan mensens första dag. Det är därför vi med oreglbundna cykler har svårt att pricka rätt dagar.

Tiden mellan ägglossning är 14 dagar.
    När jag har ägglossning har jag en lutealfas på 12 dagar, dvs att 12 dagar efter ägglossningen kommer mensen.  har man har en kort fas mellan ägglossning och mens kan ägget få svårt att hinna fästa. 
    Stämmer inte heller :)

Alla har olika lång lutealfas. Så allt mellan 12-16 dagar innan mensens första dag sker äl. Men även den kan diffa på någon dag olika månader och vissa har faktiskt en så kort lutealfas som bara 10-11 dagar.

så länge man håller koll på sig själv får man vara nöjd sjukt förvirrande och de festa sidor skriver olika. 
    googla på ägglossningskalender på vi föräldrar, grymt bra uträknare. 
  • Linatima

Hej allihopa! Ny på FL, men kan inte hålla mig från att skriva. Har BIM den 20 juni, den 2 juni hade jag och min kille fredagsmys. På kvällen fick jag en strålande känsla under naveln, som över urinblåsan. Dagen därpå hade jag extrem huvudvärk och var varm och andfådd, detta höll i sig i 2 dagar. Nu till det märkliga, på tisdagen åt jag en macka, sen ett ägg och blev panikillamåemde och kräktes upp ägget bara. Jag brukar typ aldrig kräkas. 1 gång var 3:e år kanske. Det märkliga är att direkt efteråt var jag hungrig igen!? Dagen efter tog jag gravtest, bara för att dubbelchecka, men var ju alldeles för tidigt för att se. Så neg såklart. Ringde gyn och bm trodde bara att ägget jag åt var kasst. Mått lite illa till och från, men inte som då. Nu har jag börjat blivit trött, har tagit naps på em, men funderar på om det är vädersomslaget. Har varit skengravid så många ggr att jag tappat räkningen, så är väl det nu med! Men va tror ni? När tycker ni jag ska testa igen?

• Dropdeadgorgeous
    Hansson88 skrev 2017-06-13 19:48:44 följande:

Är din cykel regelbunden så kan den stämma bra men om den är oregelbunden så hade jag inte litat på den.

Särskilt inte nu de första månaderna innan kroppen kommit igång igen. Jag hade kört med ägglossningstester och sekretmetoden.

ÅH sekretmetoden? Berätta mer :) Jag har aldrig flytningar o nästan aldrig sekret. Jodå mensen är regelbunden sen cirka 1år tbx. Har kört p-tracker cirka 1.5år.
  • Sivans

Har så svårt att tyda dessa.

Någon som kan hjälpa mig?

När hade jag äl?
Svar på tråden BIM Juni 2017