• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Erla
    heffaklumpen89 skrev 2017-08-02 18:02:23 följande:

Halloj allihop! Här sitter jag på BB men en liten plutt i famnen <3

Fl var fruktansvärt jobbig! Mycket värre än min första men tog inte längre tid. Kl 21 blev vi inskriva men undersökning gjordes inte för än kl 22. Tappen var då inte mogen men börjat öppna sig 1 cm. Mina värkar va extremt kraftiga och hade varit det i 2 timmar så det var rätt frustrerande att nästan inget hade hänt. Eftersom jag var så omogen fick jag klara mig med bara lustgas vilket inte hjälpte mycket och låg och grät mig igenom värkarna fram till 01 då fick jag äntligen ryggbedövning. 01:34 gjordes en ny undersökning och var då öppen helt. Hade inga krystvärkar/krystkänsla men kände lite av värkarna så försökte ta i då vilket gick utmärkt. 8 min senare 01:42 är han ute.

Liten pojk på 2832 g och 47 cm <3

Grattis till prinsen!! :D skönt att ni mår bra trots smärtorna.
  • Heineken86

Idag är jag i v. 38+5, dvs 8 dagar innan bf. På den här dan (11:04) föddes mitt första barn. Andra barnet kom 5 dagar efter bf. Vet inte alls vad jag ska vänta mig dem här gången. Segt att vänta. Hade varit trevligt med nån liten hint om när det ska ske.

• Vet hur det känns
    Heineken86 skrev 2017-08-03 09:37:34 följande:

Idag är jag i v. 38+5, dvs 8 dagar innan bf. På den här dan (11:04) föddes mitt första barn. Andra barnet kom 5 dagar efter bf. Vet inte alls vad jag ska vänta mig dem här gången. Segt att vänta. Hade varit trevligt med nån liten hint om när det ska ske.

Spännande då kan det ju verkligen ske när som helst. Min första kom ut på bf+3 (värkarna började bf+2) och andra dottern kom bf+4 (värkarna började bf+3) denna gång är jag inne på bf+4 och det händer inte mycket här inte... Ska avvakta till lördag sen ringer jag förlossningen.. och få en tid för igångsättning.

Hade en tid för igångsättning förra veckan som jag tackade nej till då jag ville att det skulle starta naturligt.. denna gång blir det nog inte naturligt.. bebis startar ju aldrig detta??!
  • Lottis
    Vet hur det känns skrev 2017-08-03 09:44:54 följande:

Spännande då kan det ju verkligen ske när som helst. Min första kom ut på bf+3 (värkarna började bf+2) och andra dottern kom bf+4 (värkarna började bf+3) denna gång är jag inne på bf+4 och det händer inte mycket här inte... Ska avvakta till lördag sen ringer jag förlossningen.. och få en tid för igångsättning.

Hade en tid för igångsättning förra veckan som jag tackade nej till då jag ville att det skulle starta naturligt.. denna gång blir det nog inte naturligt.. bebis startar ju aldrig detta??!

Varför erbjuds du igångsättning så "tidigt" ? Är det medicinska själ då? Jag trodde inte man blev igångsatt förens 42+0 om allt ser bra ut :)
  • Äntligen92

Hej alla!

Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3

3600g och 50cm stor.

Vi är hemma nu och bara njuter, att man kan älska någon så mycket och att man kan vara så lycklig! <3

• Erla
    Äntligen92 skrev 2017-08-03 10:03:39 följande:

Hej alla!

3600g och 50cm stor.

Vi är hemma nu och bara njuter, att man kan älska någon så mycket och att man kan vara så lycklig! <3

Stort grattis!! :D hoppas allt gick bra med er!
  • Misscaswell
    Äntligen92 skrev 2017-08-03 10:03:39 följande:

Hej alla!

3600g och 50cm stor.

Åh grattis, så härligt!
  • Vet hur det känns
    Lottis skrev 2017-08-03 09:54:15 följande:

Varför erbjuds du igångsättning så "tidigt" ? Är det medicinska själ då? Jag trodde inte man blev igångsatt förens 42+0 om allt ser bra ut :)

Jag lider av svår foglossning och sen början av juli av ischias...fick utskrivet stark smärtlindring och har varit sängliggande sen dess.. hemskt smärta! Men eftersom allt är bra med bebis och jag har ett snitt (första barnet) så är man förstiktig med igångsättning.. så man får istället komma på bedömning och när man är tillräckligt öppen så startas man. Jag var på bedömning 14/7, 19/7, 26/7 och sista tiden så fick jag tid för igångsättning den 28/7 men då kände jag att eftersom jag hade bf 30/7 så kan det lika gärna få komma igång av sig själv så jag avbokade igångsättningen.

Trodde väll ironiskt nog att bebis skulle göra som sina systrar och komma vid bf.. och nu sitter jag här.. kommer ingen vart.. hemskt ont och kan knappt gå på toa själv.. bf+4 och nu orkar jag inte mer av det här så jag vill gärna ha en igångsättningstid till på söndag eller måndag. Då har bebis verkligen fått chans att komma ut naturligt
Svar på tråden Bf augusti 2017