• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Vet hur det känns
    Äntligen92 skrev 2017-08-03 10:03:39 följande:

Hej alla!

Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3

3600g och 50cm stor.

Vi är hemma nu och bara njuter, att man kan älska någon så mycket och att man kan vara så lycklig! <3

Stort grattis!!!
  • Lottis
    Vet hur det känns skrev 2017-08-03 11:23:58 följande:

Jag lider av svår foglossning och sen början av juli av ischias...fick utskrivet stark smärtlindring och har varit sängliggande sen dess.. hemskt smärta! Men eftersom allt är bra med bebis och jag har ett snitt (första barnet) så är man förstiktig med igångsättning.. så man får istället komma på bedömning och när man är tillräckligt öppen så startas man. Jag var på bedömning 14/7, 19/7, 26/7 och sista tiden så fick jag tid för igångsättning den 28/7 men då kände jag att eftersom jag hade bf 30/7 så kan det lika gärna få komma igång av sig själv så jag avbokade igångsättningen.

Trodde väll ironiskt nog att bebis skulle göra som sina systrar och komma vid bf.. och nu sitter jag här.. kommer ingen vart.. hemskt ont och kan knappt gå på toa själv.. bf+4 och nu orkar jag inte mer av det här så jag vill gärna ha en igångsättningstid till på söndag eller måndag. Då har bebis verkligen fått chans att komma ut naturligt

Jaha! Då är jag med :) hoppas att det drar igång när som nu då!
  • Heineken86

Hej alla!

Den 1 augusti kl 03:09 kom våran lilla pojke <3<3

Grattis till er!
  • Bbeckis

Hej alla!

3600g och 50cm stor.

Vi är hemma nu och bara njuter, att man kan älska någon så mycket och att man kan vara så lycklig! <3

Stort grattis!:)
  • lillajag10

Hej alla!

3600g och 50cm stor.

Stort grattis!

Är så avundsjuk på er som får träffa era småttingar :)

Jag vill meeee!
  • EpicNurse

Grattis alla som fått sina små! :)

Är själv på bristningsgränsen emellanåt. Har inte varit speciellt hormonell under graviditeten men nu de senaste dagarna kan jag börja gråta och bli uppriktigt arg och ledsen för att bebisen inte vill komma! Speciellt på kvällarna när "ännu en dag gått". Blir besviken på mig själv att jag är så otålig! Kommer ju sakna att vara gravid sen... har dessutom drygt 1 vecka kvar till bf.

Är så himla sugen på både att föda och att träffa min lill*!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Misscaswell
    EpicNurse skrev 2017-08-03 15:26:03 följande:

Grattis alla som fått sina små! :)

Är själv på bristningsgränsen emellanåt. Har inte varit speciellt hormonell under graviditeten men nu de senaste dagarna kan jag börja gråta och bli uppriktigt arg och ledsen för att bebisen inte vill komma! Speciellt på kvällarna när "ännu en dag gått". Blir besviken på mig själv att jag är så otålig! Kommer ju sakna att vara gravid sen... har dessutom drygt 1 vecka kvar till bf.

Är så himla sugen på både att föda och att träffa min lill*!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
    Åh jag känner igen mig! Eller jag är liksom konstant på bristningsgränsen på mer än ett sätt, haha. Kan börja gråta när som helst för pyttesaker, typ att det spelas en låt jag gillar i en affär eller nåt. LÄNGTAR efter själva förlossningen vilket känns lite knäppt, men jag tror jag ser fram emot att verkligen få ta i och GÖRA något äntligen efter att bara ha väntat och väntat (fast jag har 13 dagar till bf). Och som jag längtar efter att få amma! Fast det får jag väl äta upp när jag sitter där med mjölkstas och bebben vill snutta dygnet runt...
  • Erla

Idag har en jättebit av slemproppen kommit ut. Börjar bli olidligt spännande nu :D Någon som vill dela med sig av hur lång tid det tagit från det att slemproppen släppt till det att förlossningen dragit igång?

• Misscaswell
    Erla skrev 2017-08-04 11:52:26 följande:

Idag har en jättebit av slemproppen kommit ut. Börjar bli olidligt spännande nu :D Någon som vill dela med sig av hur lång tid det tagit från det att slemproppen släppt till det att förlossningen dragit igång?

Tror min slemmis släppte typ två dygn innan de riktiga värkarna drog igång första gången (och därifrån tog det ytterligare typ ett dygn innan han var ute).

Varit på mvc nu. Sf-kurvan är konstig och liksom zickzackformad, så ska få ett extra ul för att kontrollera vad som händer där inne egentligen. Lite högre blodtryck än vanligt, men ingen äggvita i urinen. Så svårt att veta när man ska bli orolig och när man bara ska rycka på axlarna :/
  • flambards

Hej, jag hoppar in här!

Har BF den 9/8 och känner mig jätterastlös och vill att det ska dra igång nu. Sedan någon vecka tillbaka har jag en foglossning som gör att jag knappt kan gå (sitter på blygdbenet) och jag har svullnat på såpass mycket att jag inte längre kan ha min vigselring på mig, i skoväg är jag numera förpassad till badtofflor.

Jag letar efter tecken i allt, men inser att det håller på ungefär likadant som det har gjort under en period; en del förvärkar som ibland är regelbundna med en smärta som är överkomlig. Det här är barn nummer två så jag vet ju att det kommer kunna göra mer ont än såhär... Varje gång förvärkarna drar igång blir jag dock alldeles till mig, men sedan avtar smärtan och jag inser att vi inte är där riktigt än. Frustrerande är vad det är. Kom nu bebis! 

Hur får ni tiden att gå (särskilt ni som har svårt att röra er)?

Svar på tråden Bf augusti 2017