• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Jessiica88

Här händer de ingenting ?? Har städat så gott som hela huset idag... igen, bara för att få tiden att gå... har börjat ge upp. Jag vet att man ska tänka positivt och att bebis kommer när han är redo men just nu känns allting hopplöst...

Är det någon som här som provat drinken med ricinolja? Börjar bli nyfiken på att testa...

• Misscaswell

Tog en promenad nu som blev oväntat lång pga vägbyggen. Så galet intensiva och täta förvärkar så länge jag går! Men såklart lugnar det ner sig så fort jag sätter mig ner. Eller? Fick en rejäl till precis nu medan jag skrev. Äsch, jag vågar inte hoppas.

• Marona79

Här är det lugnt ännu, sporadiska värkar på förmiddagen regelbundna på eftermiddag kvällen med 10min mellanrum. Blir tokig på att inte göra något så idag har jag hängt tvätt, hållt mig rörlig och lagat mat. Nu har jag väldigt ont i ryggen istället. Imorgon är det bf för mig och jag hoppas innerligt att han vill vara punktlig :)

• Misscaswell

Jo men det var visst på riktigt ändå :) 00:25 idag föddes lilla Aldis, 51 cm och 3700 g, på en madrass på golvet i vårt sovrum, assisterad av sin pappa och två fantastiska barnmorskor. Nu ligger vi i sängen och hon sover med tutten i munnen. En så jäkla fantastisk förlossning!

• Nysig
    Misscaswell skrev 2017-08-24 03:13:15 följande:

Jo men det var visst på riktigt ändå :) 00:25 idag föddes lilla Aldis, 51 cm och 3700 g, på en madrass på golvet i vårt sovrum, assisterad av sin pappa och två fantastiska barnmorskor. Nu ligger vi i sängen och hon sover med tutten i munnen. En så jäkla fantastisk förlossning!

GRATTIS!! Så härligt att höra! Så svårt att greppa att det faktiskt ska hända, att det är ett barn som ska komma i slutet av det här.. Låter skönt att få föda hemma och slippa stressen med att åka in och flytta på sig när det satt igång. Hoppas allt gått bra och att ni mår bra!
  • Nysig
    Nysig skrev 2017-08-24 05:37:29 följande:

GRATTIS!! Så härligt att höra! Så svårt att greppa att det faktiskt ska hända, att det är ett barn som ska komma i slutet av det här.. Låter skönt att få föda hemma och slippa stressen med att åka in och flytta på sig när det satt igång. Hoppas allt gått bra och att ni mår bra!

Och fint namn!!!!
  • Jessiica88

Stort grattis! Vilken underbar berättelse!???? ????????

Själv vaknade jag av molande verk vid 00:30 i natt och de kom och gick under ett par timmar. Dock var de väldigt oregelbundet, gick och la mig för att vila då jag inte visste om de var kraftiga sammandragningar eller om verkarna börjat. Men hoppades ju verkligen på verkar!! Men jag vet inte... det har fortfarande inte blivit någon skillnad.. varken ökat i smärta eller blivit tätare eller mer regelbunden.... hoppas att det händer något inom kort så man får ett "tecken" på att de hoppat igång.

Försöker hålla mig igång då jag tror att de kanske kan påskynda allting ????

Va tror ni, är det på gång eller är de bara sammandragningar som spökar?
  • Marona79

Meen vad roligt, ett stort grattis till er alla.
  • Misscaswell
    Jessiica88 skrev 2017-08-24 06:35:37 följande:
    Stort grattis! Vilken underbar berättelse!???? ????????

Själv vaknade jag av molande verk vid 00:30 i natt och de kom och gick under ett par timmar. Dock var de väldigt oregelbundet, gick och la mig för att vila då jag inte visste om de var kraftiga sammandragningar eller om verkarna börjat. Men hoppades ju verkligen på verkar!! Men jag vet inte... det har fortfarande inte blivit någon skillnad.. varken ökat i smärta eller blivit tätare eller mer regelbunden.... hoppas att det händer något inom kort så man får ett "tecken" på att de hoppat igång.

Försöker hålla mig igång då jag tror att de kanske kan påskynda allting ????

Va tror ni, är det på gång eller är de bara sammandragningar som spökar?
    Alltså det är väl vanligt med såna där falsklarm några ggr innan det kommer igång på riktigt... Fast jag tog ju en rejäl promenad precis innan min förlossning började, så det kan ju vara värt ett försök ;)
  • Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-24 05:38:59 följande:
    Och fint namn!!!!
    Tack! Ja, det var helt underbart att slippa tänka på vilket sjukhus man ska till, och slippa hela sjukhusmiljön och så. Glad att jag fick chansen!
Svar på tråden Bf augusti 2017