• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-28 02:30:33 följande:

Mitt vatten gick natten till igår utan att några värkar satt igång så har inget hänt innan imorrn (måndag) em blir jag igångsatt... Har någon erfarenhet av det? Eller tips på hur en sätter igång värkarna själv..?

Det jag har hört är den där "groggen" mina hembarnmorskor sa att jag skulle ta till i dylika fall. Recept:

20 ml ricinolja
    1-3 msk mandelmjöl
    150 ml aprikosjuice (eller aprikospuré)
    Blanda ovanstående först och därefter med en miniflaska champagne.
  • Nysig

Vet inte om jag vågar mig på ricinolja då jag läst att det kan ge stormvärkar...!? Några andra tips?!

• Bbeckis
    Misscaswell skrev 2017-08-27 21:03:56 följande:
    Jag är ju bara på dag 4, men idag efter att jag försökte göra lite försiktiga "hitta musklerna"-övningar (mage och knip) ändrade avslaget karaktär från typ sårvätska till mer rent blod i några timmar... Tänker att fysisk aktivitet kan göra att det rivs upp lite där inne, kanske?
    Hej:)
    Är inne på dag 19. Det kommer och går, när jag tror att det nästan har försvunnit kommer det tillbaka och blöder mer igen. Inte rikligt, klarar mig på trosskydd numera.
    Upplever också att jag blöder mer vid aktivitet, ex efter promenader. Men verkar KU normalt att blöda flera veckor efteråt.
    Kommer inte ihåg hur det var med mina andra barn heller. Nu man ångar att man inte skrev "dagbok" med de andra:)
  • Bbeckis
    Bbeckis skrev 2017-08-28 11:30:27 följande:
    Är inne på dag 19. Det kommer och går, när jag tror att det nästan har försvunnit kommer det tillbaka och blöder mer igen. Inte rikligt, klarar mig på trosskydd numera.
    Upplever också att jag blöder mer vid aktivitet, ex efter promenader. Men verkar KU normalt att blöda flera veckor efteråt.
    Kommer inte ihåg hur det var med mina andra barn heller. Nu man ångar att man inte skrev "dagbok" med de andra:)
    Svara nog på fel inlägg:)
  • Marona79
    Nysig skrev 2017-08-28 10:03:58 följande:

Vet inte om jag vågar mig på ricinolja då jag läst att det kan ge stormvärkar...!? Några andra tips?!

Hallonbladste sägs vara bra både för att få igång sammandragningar men även efteråt för att livmodern snabbare ska kunna återhämta sig. Hoppas det sätter igång för dig :)
  • Madfih072

BF+3 här och det händer ingenting! Andra barnet :/ Har druckit hallonbladste i 2 veckor, mer sammandragningar annars DI nada! Var på bedömning för att bli igångsatt idag men nepp, ingenting lång omogen tapp och i mitt län gör de inga hinnsvepningar.... gick över 10 dagar med första, och då vägde bebis nästan 4,5 kg! Gus vad jag inte vill återuppleva det!

• Misscaswell
    Madfih072 skrev 2017-08-28 14:09:38 följande:

BF+3 här och det händer ingenting! Andra barnet :/ Har druckit hallonbladste i 2 veckor, mer sammandragningar annars DI nada! Var på bedömning för att bli igångsatt idag men nepp, ingenting lång omogen tapp och i mitt län gör de inga hinnsvepningar.... gick över 10 dagar med första, och då vägde bebis nästan 4,5 kg! Gus vad jag inte vill återuppleva det!

Men visst borde du få ultraljud inom några dagar som man brukar få när man går över tiden? Om bebis ser ut att vara väldigt stor då kanske det går att få snitt?
  • Madfih072
    Misscaswell skrev 2017-08-28 14:33:18 följande:

Men visst borde du få ultraljud inom några dagar som man brukar få när man går över tiden? Om bebis ser ut att vara väldigt stor då kanske det går att få snitt?

Gjorde ul förra veckan och beräknades då väga runt 3,8 så denna vecka väger den säkert runt 4...Och med tanke på allt jag stoppar i mig i väntan på bebis så lär den ju växa :/
  • Sthlmsthlm
    Bbeckis skrev 2017-08-28 11:30:27 följande:
    Tack! Mitt har avtagit idag. Det blödde aldrig mer än normal mens, men eftersom jag haft så lite innan blir man ju lite orolig..
  • Marona79

Sista dagen i augusti. Det verkar som om det blir en septemberbebis för mig. Bf+7 har haft värkar sedan halv fem igår morse men när vi åker in och kollar har ingenting hänt. Är väldigt uppgiven just nu och inget hjälper mot smärtan. Jag vill verkligen att det ska vara över nu.
    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Bf augusti 2017