• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Erla
    Misscaswell skrev 2017-08-24 03:13:15 följande:

Jo men det var visst på riktigt ändå :) 00:25 idag föddes lilla Aldis, 51 cm och 3700 g, på en madrass på golvet i vårt sovrum, assisterad av sin pappa och två fantastiska barnmorskor. Nu ligger vi i sängen och hon sover med tutten i munnen. En så jäkla fantastisk förlossning!

Men wow! Grattis! :D så spännande med hemförlossning. Var det planerat?
  • Misscaswell
    Erla skrev 2017-08-24 11:21:18 följande:
    Men wow! Grattis! :D så spännande med hemförlossning. Var det planerat?
    Tack! Ja, det var planerat. En stressfri och väldigt lyxig upplevelse :)
  • Hippo81

Mina värkar satte igång på riktigt kl 21 på kvällen den 22:a och kl 6:23 den 23:e föddes vår son på 50 cm och 3975g en dag innan BF. Så tydligen var nog mina förvärkar innan ett tecken att nåt var på G. De riktiga värkarna kom då genast med 3 minuters mellanrum från början och alvedon eller varm dusch/vetedyna hade då ingen inverkan, det gjorde ont lik förbannat! ?? Tre timmar senare när vi åkte in till förlossningen var jag redan 5 cm öppen och vattnet gick med ett plask när vi kom in i förlossningsalen.

Hoppas väntan snart är över för er som ännu väntar! :)

• imaturtle

Hejsan ???? Jag hade bf 21/8 men bebisen verkar inte vilja komma vist jag har läst att det kan gå 42v men jag är så less nu allt är tungt, jag har ont, inte få sova osv osv. Idag är jag i 41 (40+4) och jag känner inget som jag skulle säga får mig att känna att nu är det på gång. Det är mitt första barn jag väntar och jag tror att dessa 4 dagar "över" har varit dom längsta i mitt liv ???? Vill verkligen träffa lilla bebisen nu men har jag väntat såhär länge borde jag överleva ett tag till fast det är jobbigt psykiskt att inte veta eller känna några typer av tecken på att den vill komma ut till oss ????

• Misscaswell
    Hippo81 skrev 2017-08-24 17:29:00 följande:

Mina värkar satte igång på riktigt kl 21 på kvällen den 22:a och kl 6:23 den 23:e föddes vår son på 50 cm och 3975g en dag innan BF. Så tydligen var nog mina förvärkar innan ett tecken att nåt var på G. De riktiga värkarna kom då genast med 3 minuters mellanrum från början och alvedon eller varm dusch/vetedyna hade då ingen inverkan, det gjorde ont lik förbannat! ?? Tre timmar senare när vi åkte in till förlossningen var jag redan 5 cm öppen och vattnet gick med ett plask när vi kom in i förlossningsalen.

Hoppas väntan snart är över för er som ännu väntar! :)

Grattis till er! Låter som om det gick relativt snabbt och smidigt :)
  • Misscaswell
    imaturtle skrev 2017-08-25 07:17:42 följande:

Hejsan ???? Jag hade bf 21/8 men bebisen verkar inte vilja komma vist jag har läst att det kan gå 42v men jag är så less nu allt är tungt, jag har ont, inte få sova osv osv. Idag är jag i 41 (40+4) och jag känner inget som jag skulle säga får mig att känna att nu är det på gång. Det är mitt första barn jag väntar och jag tror att dessa 4 dagar "över" har varit dom längsta i mitt liv ???? Vill verkligen träffa lilla bebisen nu men har jag väntat såhär länge borde jag överleva ett tag till fast det är jobbigt psykiskt att inte veta eller känna några typer av tecken på att den vill komma ut till oss ????

Åh jag vet hur du känner! Gick över 2 veckor med min första och 1 vecka med min andra och de där dagarna är så vedervärdiga. Hang in there!
  • Nysig

Härligt att höra att fler och fler får ut sina barn! Och så skönt att det verkar gå bra för er alla! Ger mig hopp om att även jag en dag kommer få det även om en tvivlar ibland.. BF imorgon, räknar med att nästa vecka blir ändå tuffare om inget händer..! 
    Vi är väl några kvar som fortfarande väntar va?

• Madfih072
    Nysig skrev 2017-08-25 18:22:00 följande:

Härligt att höra att fler och fler får ut sina barn! Och så skönt att det verkar gå bra för er alla! Ger mig hopp om att även jag en dag kommer få det även om en tvivlar ibland.. BF imorgon, räknar med att nästa vecka blir ändå tuffare om inget händer..! 

Vi är väl några kvar som fortfarande väntar va?

Japp! Bf här imorgon med :) Känner inte ett jota! Får gärna komma NU!
  • Marona79

Japp, kvar jag med hade bf 24/8 men han ville inte komma ut då. Hade återigen regelbundna värkar med 3-4 min intervall i torsdags. Åkte in igen bara för att få reda på att ingenting har hänt sedan vi var in förra gången i söndags. Kändes verkligen hopplöst.

Svar på tråden Bf augusti 2017