• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Nysig

Lagat en stor gryta, sytt påslakan-set, druckit kaffe på balkongen och sett ett avsnitt på en serie... Trots det kan jag inte sluta känna efter eller tänka på annat. Sååå rastlös.

• Jessiica88

Nu har äntligen vår son kommit! Han föddes igår den 25/8 och allt gick bra så vi är hemma och myser nu ????

Dock har vi svårt att bestämma namn. De står mellan Vidar eller Edvin. Storasyster heter Freja.

Vad tycker ni?????

• Marona79
    Nysig skrev 2017-08-26 15:16:05 följande:

Lagat en stor gryta, sytt påslakan-set, druckit kaffe på balkongen och sett ett avsnitt på en serie... Trots det kan jag inte sluta känna efter eller tänka på annat. Sååå rastlös.

Vad duktig du har varit, själv har jag suttit och tittat på när min son bakat kladdkakemuffins :)
  • Marona79
    Jessiica88 skrev 2017-08-26 15:28:25 följande:

Nu har äntligen vår son kommit! Han föddes igår den 25/8 och allt gick bra så vi är hemma och myser nu ????

Dock har vi svårt att bestämma namn. De står mellan Vidar eller Edvin. Storasyster heter Freja.

Vad tycker ni?????

Båda passar ihop väldigt bra, fastnade dock för Vidar :)
  • Nysig

...nu har jag också bakat sirapssnittar (tänker det är bra för de besök vi antagligen kommer få efter att bebisen kommit!) och lagt i frysen och en chokladkaka. HELT slut i ryggslutet nu så blir film resten av kvällen. 

Grattis!!!! Fina namn! Båda passar liksom med Freja.. Förstår ni har svårt att välja.. Kan nog inte hjälpa. Jag hade valt Edvin tror jag.. Fast Vidar är fint. Nej. Kan inte hjälpa. 

• Nysig

Med all sannolikhet har mitt vatten gått så ska in nu vid tre och kolla..! Det kommer som i större "skvättar" så det rinner liksom inte hela tiden, därav osäkerheten.. Men oavsett. Äntligen händer NÅNTING!

• Sthlmsthlm

Grattis ni som fått och kämpa ni som väntar!!

En fråga om avslag/ blödningar: jag har haft väldigt lite (gjorde snitt) men igår på dag 12 PP börjar det blöda mycket mer! Är det någon annan som haft så? Nu blöder det som en vanlig mens typ.

• Marona79
    Nysig skrev 2017-08-27 13:28:42 följande:

Med all sannolikhet har mitt vatten gått så ska in nu vid tre och kolla..! Det kommer som i större "skvättar" så det rinner liksom inte hela tiden, därav osäkerheten.. Men oavsett. Äntligen händer NÅNTING!

Vad spännande :) hoppas att allt går bra. Har haft värkar hela dagen med 6 min mellanrum. Håller tummarna för dig :)
  • Misscaswell
    Sthlmsthlm skrev 2017-08-27 14:20:29 följande:

Grattis ni som fått och kämpa ni som väntar!!

En fråga om avslag/ blödningar: jag har haft väldigt lite (gjorde snitt) men igår på dag 12 PP börjar det blöda mycket mer! Är det någon annan som haft så? Nu blöder det som en vanlig mens typ.

Jag är ju bara på dag 4, men idag efter att jag försökte göra lite försiktiga "hitta musklerna"-övningar (mage och knip) ändrade avslaget karaktär från typ sårvätska till mer rent blod i några timmar... Tänker att fysisk aktivitet kan göra att det rivs upp lite där inne, kanske?
  • Nysig

Mitt vatten gick natten till igår utan att några värkar satt igång så har inget hänt innan imorrn (måndag) em blir jag igångsatt... Har någon erfarenhet av det? Eller tips på hur en sätter igång värkarna själv..?

Svar på tråden Bf augusti 2017