• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mariana79
    Västerås skrev 2017-11-01 14:53:22 följande:

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Jag försöker meditera så mycket som möjligt gärna ledd meditation. Sen passar jag på att vara ute så mycket som möjligt på helgerna när jag inte jobbar för att få energi. Jag tränar även yoga med avslappning en gång i veckan.
    Det är en pärs detta.. varje moment... och jag är bara i början ännu..
  • ivfbebis
    Västerås skrev 2017-11-01 14:53:22 följande:

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Jag vet inte hur jag ska klara andra försöket nu... första försöket var okej. Men tror det kommer bli jobbigare nu! Usch... styrkekram!
  • ivfbebis
    Mariana79 skrev 2017-11-01 14:29:03 följande:

Första ultrat idag efter ha sprutat i 6 dagar, hade en salig blandning på äggblåsorna allt mellan 5 mm - 12 mm.. de under 6mm skulle man visst inte räkna med. Vet inte antal äggblåsor alls, fick inte veta det. Jag hade dock fått en stor vattencysta på vänster äggstock typ på 30mm. Gyn sa att det inte var ngn fara, men man blir ju nervös. Fick inte så förra gången. Hur som helst så ringde precis kliniken och meddelade att jag skulle fortsätta ta mina sprutor som innan ikväll och sedan få ett besked på fortsättning i morgon efter de fått svar på blodprovet..

Håller tummarna för dig!! <3
  • Mariana79
    ivfbebis skrev 2017-11-01 17:36:38 följande:

Håller tummarna för dig!! <3

Tack snälla du, är också mer nervös för andra försöket.. vet inte varför, kanske för att man vet hur skört allt är.. försöker tänka bort allt och fokusera på att vara positiv men det är svårt...
  • FlatEric
    BettyBoop81 skrev 2017-10-28 17:23:15 följande:
    Förstår precis vad du menar med smaken..går inte att beskriva :/
    Vilket försök är detta för er?

Känner mej oxså nervös inför sprutstarten!! var gör ni er behandling?
    Det här är vårt första försök så allt är väldigt nytt. Om tio minuter ska jag ta min första spruta och sitter här och darrar av nervositet Skrikandes Är lite spruträdd men funkar när jag får blunda. Men nu kan jag ju absolut inte blunda, haha. Får se hur det går! 

Jag bor i Finland, så min behandling görs sedan vid sjukhuset i Tammerfors. 

Är det här ert första försök? Hur har det gått hittills tycker du? 
  • FlatEric
    Bella7 skrev 2017-10-31 09:28:52 följande:

Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.

Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över

Jag håller med! Ska ta min första spruta om fyra minuter och är så sjukligt nervös. Viiiiiill inte Skrikandes
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-01 14:29:03 följande:

Första ultrat idag efter ha sprutat i 6 dagar, hade en salig blandning på äggblåsorna allt mellan 5 mm - 12 mm.. de under 6mm skulle man visst inte räkna med. Vet inte antal äggblåsor alls, fick inte veta det. Jag hade dock fått en stor vattencysta på vänster äggstock typ på 30mm. Gyn sa att det inte var ngn fara, men man blir ju nervös. Fick inte så förra gången. Hur som helst så ringde precis kliniken och meddelade att jag skulle fortsätta ta mina sprutor som innan ikväll och sedan få ett besked på fortsättning i morgon efter de fått svar på blodprovet..

Förstår att det är nervöst med vattensystem men skönt att du fick besked att det inte var någon fara. Hoppas att äggblåsorna tar sig fint! Håller tummarna för er!
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-01 21:42:16 följande:

Förstår att det är nervöst med vattensystem men skönt att du fick besked att det inte var någon fara. Hoppas att äggblåsorna tar sig fint! Håller tummarna för er!

Jag hoppas det utvecklar sig väl. Får väl veta mer i morgon då de fått svar på blodprovet om jag ska ta ett ultra till. Antar att vattencystan inte är nått problem då kliniken inte nämde den alls när de ringde idag. Och min gyn som gjorde ultrat sa ju att jag inte skulle oroa mig utan allt såg normalt ut ändå..

Tack ska du ha <3
  • jamka
    FlatEric skrev 2017-11-01 20:48:29 följande:

Det här är vårt första försök så allt är väldigt nytt. Om tio minuter ska jag ta min första spruta och sitter här och darrar av nervositet  Är lite spruträdd men funkar när jag får blunda. Men nu kan jag ju absolut inte blunda, haha. Får se hur det går! 

Jag bor i Finland, så min behandling görs sedan vid sjukhuset i Tammerfors. 

Är det här ert första försök? Hur har det gått hittills tycker du? 

Gick det bra med första sprutan? Jag var också mycket nervös men det var min man som fixade sprutor medan jag blundade och tänkte på annat. Lycka till!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017