• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen
    FlatEric skrev 2017-11-01 20:52:18 följande:

Jag håller med! Ska ta min första spruta om fyra minuter och är så sjukligt nervös. Viiiiiill inte 

Jag låter min sambo ge mig sprutorna. Något ska väll han också få göra. Jag klarar inte av att se de, då håller jag på att svimma.
  • Ellencassandra

Blä tänk att humöret kan svänga så mycket. Igår var jag ändå på rätt gott humör å lite hoppfull. Nu är det rd 7 å jag är grinig å ledsen å allt känns hopplöst. Inga symptom alls. Våra kompisar fick igår sitt andra barn å man ser bilder på deras söta bebis. Å jag blir bara så irriterad å vill ta bort dom från alla sociala medier för orkar inte titta :( men gör inte det såklart..
    behövde skriva av mig..

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-02 12:12:05 följande:

Blä tänk att humöret kan svänga så mycket. Igår var jag ändå på rätt gott humör å lite hoppfull. Nu är det rd 7 å jag är grinig å ledsen å allt känns hopplöst. Inga symptom alls. Våra kompisar fick igår sitt andra barn å man ser bilder på deras söta bebis. Å jag blir bara så irriterad å vill ta bort dom från alla sociala medier för orkar inte titta :( men gör inte det såklart..

behövde skriva av mig..

Stor kram <3 Man pendlar upp och ner och det är okej! Jag ska börja imorgon med sprutorna och jag har inte kunnat sova inatt. Kaos i huvudet. Folk pratar med mig men jag är inte närvarande.
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-02 12:55:20 följande:
    Stor kram <3 Man pendlar upp och ner och det är okej! Jag ska börja imorgon med sprutorna och jag har inte kunnat sova inatt. Kaos i huvudet. Folk pratar med mig men jag är inte närvarande.
    Tack. Kram tillbaka <3
    Åh då börjar det närma sig för dig! Spännande men förstår att det är mycket tankar! Du sprayade väl innan också?
  • FlatEric
    jamka skrev 2017-11-02 02:24:30 följande:
    Gick det bra med första sprutan? Jag var också mycket nervös men det var min man som fixade sprutor medan jag blundade och tänkte på annat. Lycka till!
    Det gick bra! Huh Skrattande Min pojkvän erbjöd sig göra det men jag var för envis för att låta honom, haha. Handen darrade och jag kallsvettades men in for sprutan! Gjorde liiiiite lite ont efteråt när det sved lite grann, men det var allt. Så jag var nog nervös alldeles i onödan (precis som alla sagt). 
  • jamka
    FlatEric skrev 2017-11-02 16:51:52 följande:

Det gick bra! Huh  Min pojkvän erbjöd sig göra det men jag var för envis för att låta honom, haha. Handen darrade och jag kallsvettades men in for sprutan! Gjorde liiiiite lite ont efteråt när det sved lite grann, men det var allt. Så jag var nog nervös alldeles i onödan (precis som alla sagt). 

För mig kändes sprutorna värre än äggplocket. Kanske därför att jag är så rädd för sprutor och att jag var så skönt bedövad vid äggplocket ????
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-11-02 12:12:05 följande:

behövde skriva av mig..

Förstår hur du känner, man vill inte se men vill ändå inte göra en grej av det och ta bort. Hoppas att er tur är nu! Vårt första försök är imorgon. Nervöst!
  • MollyB

Hej alla :)

Vill fråga er som har tagit lutinus. Jag är inne på andra dagen med lutinus och nu ikväll kom nästan hela tabletten, som jag stoppade in efter lunch, ut i trosorna. Den kom ut som en relativt fast smet. Viss del har lösts upp då även vätska kom ut (som det gjort från de tidigare tabletterna). Har någon varit med om liknande och hört med sin läkare om det kan vara så ibland? Ska till kliniken imorgon och ska fråga då. Nu ska jag snart sätta in tredje tabletten för dagen men jag hoppas att det inte gjort något att andra tabletten inte lösts upp ordentligt.

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-11-02 15:32:20 följande:

Tack. Kram tillbaka <3

Åh då börjar det närma sig för dig! Spännande men förstår att det är mycket tankar! Du sprayade väl innan också?

Ja men precis, jag har sprayat nu i 2 veckor! Så imorgon blir det två sprutor. Elonva och menopur. Sedan bara menopur.
  • ivfbebis
    MollyB skrev 2017-11-02 20:13:21 följande:

Hej alla :)

Vill fråga er som har tagit lutinus. Jag är inne på andra dagen med lutinus och nu ikväll kom nästan hela tabletten, som jag stoppade in efter lunch, ut i trosorna. Den kom ut som en relativt fast smet. Viss del har lösts upp då även vätska kom ut (som det gjort från de tidigare tabletterna). Har någon varit med om liknande och hört med sin läkare om det kan vara så ibland? Ska till kliniken imorgon och ska fråga då. Nu ska jag snart sätta in tredje tabletten för dagen men jag hoppas att det inte gjort något att andra tabletten inte lösts upp ordentligt.

Lutinus kan kladda jätte mycket. Inget konstigt. Man tror att hela tabletten kommer ut men det gör den inte!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017