• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • BinniBoo

Hej

Hoppar in här igen nu efter några veckor borta. Vi skulle ha gjort ett FET i naturlig cykel i september men fick aldrig utslag på ägglossningstestet. Det tog rätt hårt då men nu i efterhand berodde det på att mensen hux flux bestämde sig för att komma över en vecka senare så jag fick inget utslag pga att jag slutade testa för tidigt då mensen var sen men det var ju svårt att veta då. Vi bestämde oss iaf för att vänta till november men skulle ändå testa med stickorna i oktober för att se om jag har ägglossning. Men även denna gång fick jag inget utslag. Det visade sig bero på att jag denna gång fick mensen en vecka tidigare än vanligt! Så då började jag testa för sent istället! Min mens som alltid varit punktlig ska självklart börja strula just nu.. gaaaah! Idag kom den iaf och ska ändå ta tabletter nu för att stimulera ägglossning då vi inte vet om jag har nån eller inte. Bättre att ta det säkra före det osäkra denna gång. Så snart drar vi igång igen.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • Pigall
    segelvind skrev 2017-11-06 12:44:08 följande:

Grattis till lyckat äggplock! Jag förstår att det känns tungt för man vill ju att allt som ska gå som på räls. Men med det sagt så ska du se att det går bra! Det krävs ju bara att ett ägg blir befruktat <3

Tack. Ta det känns ju tungt. Befruktningsgraden förra gången var rätt kass så ett sämre prov denna gång känns tyvärr inte så lovande. Hoppas bara innerligt att de vill bli befruktade.
  • Pigall
    Azerp skrev 2017-11-06 16:18:50 följande:

Hur många fick ni sist då?

Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..

Förra gången fick vi 17 men inget hamnade i frysen så vi hoppades nu på färre men bättre ägg med menopur. Färre blev det ju inte. . 18 som sagt. Minns inte ens att hon punkterade 18 blåsor. Andra spermaprovet blev godkänt men det känns ju tyvärr som att förutsättningarna är rätt kassa så jag har ställt in mig på negativt besked. Hoppas bara att det iallafall blir et.

Vad har du haft för dos och av vilket läkemedel? Själv verkar jag inte vara alltför mycket i riskzonen för överstimulering trots en himla massa ägg. När är ditt planerade et?
  • Azerp
    Pigall skrev 2017-11-06 20:44:45 följande:

Förra gången fick vi 17 men inget hamnade i frysen så vi hoppades nu på färre men bättre ägg med menopur. Färre blev det ju inte. . 18 som sagt. Minns inte ens att hon punkterade 18 blåsor. Andra spermaprovet blev godkänt men det känns ju tyvärr som att förutsättningarna är rätt kassa så jag har ställt in mig på negativt besked. Hoppas bara att det iallafall blir et.

Vad har du haft för dos och av vilket läkemedel? Själv verkar jag inte vara alltför mycket i riskzonen för överstimulering trots en himla massa ägg. När är ditt planerade et?

Aha okej, förstår att det är svårt att hålla hoppet uppe då. Men samtidigt verkar det ju vara väldigt olika tycker jag, så jag hoppas för er skull att sannolikheten att de händer igen är liten. :)

Skönt det då iallafall, jag har haft 150ie bemfola, som sänktes till 75ie sista dagarna. Första försöket.

Planerat et på lördag, åt er då?
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-06 17:06:16 följande:

Vi gjorde också FET i fredags så jag har inte så mycket information att komma med (vårt första, gjorde ej ET). Jag kan inte heller förstå att det lilla embryot ligger där i min kropp! Vi har testdag den 17 nov, när har ni? Har du känt något? Jag och ilningar i vänster ljumske men annars inget direkt. Kul att följas åt! :)

Hej! Spännande, då gjorde vi det samma dag ju! Var går du?

Vi har td 16/11. Vad satte du in?

Jag känner att det stramar och spänner men inte i ljumskarna utan mer typ vid naveln eller under. Och så känner jag ut på sidorna.

Jag gjorde ett ET för två år sen, men har helt glömt hur jag kände då... :)
  • Pigall
    Azerp skrev 2017-11-06 21:03:45 följande:

Aha okej, förstår att det är svårt att hålla hoppet uppe då. Men samtidigt verkar det ju vara väldigt olika tycker jag, så jag hoppas för er skull att sannolikheten att de händer igen är liten. :)

Skönt det då iallafall, jag har haft 150ie bemfola, som sänktes till 75ie sista dagarna. Första försöket.

Planerat et på lördag, åt er då?

Ja hoppet hur ju lite lämnat tyvärr. Men som sagt, vi får bara vänta och se helt enkelt. Otroligt jobbig väntan dock.

Ok. Jag hade också bemfola första försöket, dock 125 hela vägen igenom (7dagar). Denna gång hade jag menopur 137.5 &150 i 10 dagar så längre sprutperiod denna gång. Dock har jag fått för mig att menopur endast är 70% så potent som bemfola.

Et på lördag? Hur kommer det sig? Är det för att de ska kunna kolla eventuell överstimulering? Annars brukar väl 2-3 dagars et vara standard innan man vet hur många som befruktats? Men det kanske skiljer mellan kliniker? Vart går du?
  • Mariana79

Ni som äggplockade igår, hur mår ni idag? Här är det rätt bra. Lite öm i tjejmagen men inte fasligt mycket. Mina tarmar brummar en del och är lite svidiga..

Är mest sjukt nervös för dagens samtal.. Ha det fint allihop!

• Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-07 08:43:52 följande:

Ni som äggplockade igår, hur mår ni idag? Här är det rätt bra. Lite öm i tjejmagen men inte fasligt mycket. Mina tarmar brummar en del och är lite svidiga..

Är mest sjukt nervös för dagens samtal.. Ha det fint allihop!

Jag mår bra. Lite småöm men annars helt ok. Trött och ont i brösten av ägglossningssprutan dock. Men det är väldigt individuellt. Förra gången mådde jag skit dagen efter plocket och hade jätteont så det varierar nog från plock till plock
  • Ellencassandra

Här känns det lite som mensen är på väg.. men när jag är orolig/nervös över att den ska komma så brukar jag typ inbilla mig mensvärk ibland så vet inte. Är iallafall 14 dagar nu sen ÄP så den borde väl komma idag eller kanske imorgon?

• Azerp
    Pigall skrev 2017-11-06 23:43:44 följande:

Ja hoppet hur ju lite lämnat tyvärr. Men som sagt, vi får bara vänta och se helt enkelt. Otroligt jobbig väntan dock.

Ok. Jag hade också bemfola första försöket, dock 125 hela vägen igenom (7dagar). Denna gång hade jag menopur 137.5 &150 i 10 dagar så längre sprutperiod denna gång. Dock har jag fått för mig att menopur endast är 70% så potent som bemfola.

Et på lördag? Hur kommer det sig? Är det för att de ska kunna kolla eventuell överstimulering? Annars brukar väl 2-3 dagars et vara standard innan man vet hur många som befruktats? Men det kanske skiljer mellan kliniker? Vart går du?

Ja väntan är inte kul..

Okej! Vet du vad som skiljer mellan menopur och bemfola? Har inte sett så många som sprutat med bemfola så man blir lite nyfiken :)

Jag har faktiskt ingen aning hur det kommer sig men dom sa att vi skulle sikta in oss på det men att vi blir helt informerad om det idag när dom ringer. Skulle även ta ett blodprov på fredag isåfall. Kanske har något med det att göra då? Jag har ingen aning faktiskt :) Vi går i umeå.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017