• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mm79
    MollyB skrev 2017-11-03 17:10:48 följande:

Hej och välkommen!

Vi går också på Stockholm ivf. Jag har pcos och vi gjorde också en totalfrys av alla ägg efter äggplock. Låter som att vi har en väldigt liknande behandling :) Vi var också där idag, dock på eftermiddagen. Vi är väldigt nöjda med kliniken, de är väldigt trevliga och kunniga. Precis i början fick vi dock avstå en månad då min mens kom tidigare än planerat (på tabletter) och det fanns då inte plats i schema för äggplock. Jag tog det ganska hårt och pratade med kliniken om detta. Allt annat har fungerat väldigt bra.

Stort grattis till så många ägg!! Skönt att äggplocket är över. Hoppas att ni får många ägg till frysen :)

Vi gick också där :) Har inget att jämföra egentligen, Överlag bra erfarenheter, ÄP var hemskt dock (individuellt så klart). Vid återföringen så saknade läkaren sjuksköterska, så min man fick hålla i UL dosan så att hon (läkaren) kunde se vart hon förde in katetern :)) Men det gick ju bra ändå. Vi har ett embryo kvar i frysen där, får se om det kommer till användning.
  • FlatEric
    jamka skrev 2017-11-02 19:13:45 följande:
    För mig kändes sprutorna värre än äggplocket. Kanske därför att jag är så rädd för sprutor och att jag var så skönt bedövad vid äggplocket ????
    Oj nej så hemskt! Äggplocket är ju över ganska snabbt (kanske?) men sprutorna ska ju tas i flera dagar, så måste nog ha varit jobbigt Rynkar på näsan

Men fint att du säger att äggplocket inte var så farligt, för det är ju nu så klart nästa stora orosmoment Skrikandes Önskar man kunde lasta av åtminstone någon del på mannen, men nej, det enda han kan göra är att gå in i ett rum och do his business och det är det.

• soofa

Vilket datum fick du från kliniken?

Ellencassandra skrev 2017-11-03 08:09:57 följande:

Funderar på om jag ska tjuvtesta på söndag.. då är jag på rd 10 med en tvådagars.. vet att man borde vänta men... när har ni testat?

• Bella7

Igår kom min mens några dagar sent. Ringde in till barnmorskan och nu fick vi börja.3v tidigare är så nervös idag blir det första sprutan

• Ellencassandra
    soofa skrev 2017-11-04 09:36:29 följande:

Vilket datum fick du från kliniken?

9e november.. så på torsdag.
    Får man sin mens som vanligt alltså 14 dagar efter äggplock eller blir den försenad av lutinus? Vet nån?
  • MollyB
    Bella7 skrev 2017-11-04 09:44:32 följande:

Igår kom min mens några dagar sent. Ringde in till barnmorskan och nu fick vi börja.3v tidigare är så nervös idag blir det första sprutan

Vad skönt att få komma igång! Det kommer att gå jättebra med sprutorna! Jag var med väldigt nervös men det gick hur bra som helst, inte alls så hemskt som jag trodde. Vilken klinik går ni på?
  • Bella7
    MollyB skrev 2017-11-04 19:07:39 följande:

Vad skönt att få komma igång! Det kommer att gå jättebra med sprutorna! Jag var med väldigt nervös men det gick hur bra som helst, inte alls så hemskt som jag trodde. Vilken klinik går ni på?

Kommer nog gå bra efter första. Vi går på Sahlgrenska i Göteborg :) själva?
  • MollyB
    Bella7 skrev 2017-11-04 19:24:24 följande:

Kommer nog gå bra efter första. Vi går på Sahlgrenska i Göteborg :) själva?

Det kommer det absolut. Vi går på Stockholm ivf :)
  • Mariana79

Ovitrelle & 3 puffar synarela intaget igår kväll kl 23.00. I morgon måndag äggplock klockan 11.00. Hjälp mig gärna att hålla tummar och tår på gott resultat ?

Ha en fin söndag allihopa!

• Bli3ifamiljen
    Ellencassandra skrev 2017-11-04 10:16:41 följande:
    9e november.. så på torsdag.
    Får man sin mens som vanligt alltså 14 dagar efter äggplock eller blir den försenad av lutinus? Vet nån?
    Min kom 14 dagar efter äggplock.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017