• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli

Okej tack för svar :)

Ska försöka hinna med en till ivf innan julstängning men orolig att mensen kommer dröja :(

Får fråga om kan då påbörja dag 1 isf.

Första gg började dag 3 och nu sagt dag 2

MollyB skrev 2017-11-06 15:34:27 följande:

Hej! Min klinik har sagt att det mest beror på deras schemaläggning med helger och så, om jag förstått rätt. Det kanske är olika från klinik till klinik :)

• Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-06 14:03:55 följande:

Status från oss och vårt resultat idag:

16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.

Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!

Bra skörd iallafall! Nu får vi Hejja på din man!Kanon Bra! Fortsatt lycka till!

Låter ju jättebra! Vi fick 15 st ägg men spermieantalet sa dom aldrig? Fick du oxå pravidel och fragmin? Det fick jag.
    segelvind skrev 2017-11-06 12:47:21 följande:

Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?

På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.

Spännande! Håller tummarna för er! Nej ingen mera information om antal och sådär.

När fick ni bekräftat att du var överstimulerad? Eller hur vet man det lixom? Får ni tillbaka i nästa cykel då eller? :)
    Pigall skrev 2017-11-06 10:45:32 följande:

Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(

Hur många fick ni sist då?

Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..
  • Mariana79
    Azerp skrev 2017-11-06 16:18:50 följande:

Låter ju jättebra! Vi fick 15 st ägg men spermieantalet sa dom aldrig? Fick du oxå pravidel och fragmin? Det fick jag.Spännande! Håller tummarna för er! Nej ingen mera information om antal och sådär.

När fick ni bekräftat att du var överstimulerad? Eller hur vet man det lixom? Får ni tillbaka i nästa cykel då eller? :)Hur många fick ni sist då?

Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..

Nej det var det inte tal om alls... kan det vara två olika saker tro... överstimulering som du ev har och vätskeansamling som jag ev kan få?

Grattis till 15 ägg, super bra skörd!
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-06 16:26:00 följande:

Nej det var det inte tal om alls... kan det vara två olika saker tro... överstimulering som du ev har och vätskeansamling som jag ev kan få?

Grattis till 15 ägg, super bra skörd!

Hmm jag vet faktiskt inte, vi får se vad dom säger imorgon :) Ska iaf börja med tabletterna ikväll och fragmin-sprutorna imorgon..

Grattis till erat resultat idag oxå :)
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-06 16:02:02 följande:

Nu har vi fått tillbaka en 5-6 dagars blasto (ifredags)

Nån annan som gjort FET? Testade ni innan td? När isåfall? Nyfiken :)

Känns sjukt konstigt och jag förstår inte att jag har något i kroppen!

Vi gjorde också FET i fredags så jag har inte så mycket information att komma med (vårt första, gjorde ej ET). Jag kan inte heller förstå att det lilla embryot ligger där i min kropp! Vi har testdag den 17 nov, när har ni? Har du känt något? Jag och ilningar i vänster ljumske men annars inget direkt. Kul att följas åt! :)
  • segelvind
    Azerp skrev 2017-11-06 16:18:50 följande:

Låter ju jättebra! Vi fick 15 st ägg men spermieantalet sa dom aldrig? Fick du oxå pravidel och fragmin? Det fick jag.Spännande! Håller tummarna för er! Nej ingen mera information om antal och sådär.

När fick ni bekräftat att du var överstimulerad? Eller hur vet man det lixom? Får ni tillbaka i nästa cykel då eller? :)Hur många fick ni sist då?

Tack! När vi var på första VUL i måndags var läkaren lite orolig över att det såg ut att vara många blåsor på g. I onsdags var det konstaterat och jag bröt ihop totalt tillsammans med sambon, jag tyckte ju själv att jag mådde bra fysiskt. Sedan på kollen i lördags var det ingen tvekan men då var vi ju förberedda. Både igår och idag har jag mått kasst med ont i magen och ryggen, svullen och illamående.

Det är vårt första försök och jag måste vänta den här blödningen som ska komma om en vecka + nästa mens. Det hade känts ok men sen är det julstängt så tidigast slutet av januari Håller nu tummarna för att några blir befruktade och klarar att frysas.
  • Azerp
    segelvind skrev 2017-11-06 17:21:14 följande:

Tack! När vi var på första VUL i måndags var läkaren lite orolig över att det såg ut att vara många blåsor på g. I onsdags var det konstaterat och jag bröt ihop totalt tillsammans med sambon, jag tyckte ju själv att jag mådde bra fysiskt. Sedan på kollen i lördags var det ingen tvekan men då var vi ju förberedda. Både igår och idag har jag mått kasst med ont i magen och ryggen, svullen och illamående.

Det är vårt första försök och jag måste vänta den här blödningen som ska komma om en vecka + nästa mens. Det hade känts ok men sen är det julstängt så tidigast slutet av januari Håller nu tummarna för att några blir befruktade och klarar att frysas.

Aha okej.. Måste varit jobbigt men hoppas som sagt att ni får fina befruktade till frysen :)

Svårt oxå när det är första gången att veta hur man ska reagera och förhålla sig till allt som sker och alla moment man går igenom :)
  • MollyB
    Mm79 skrev 2017-11-06 13:09:28 följande:

Jag hade förlitat mig på morfinet och bedövningen, men istället kickade dem aldrig igång (som det kändes då) haha. Men dem fick ut 11 ägg, 2 bra blev det (1 i frysen nu). Ena äggstocken var större än den andra och hade även fler ägg, och därför just den kändes extra mycket. Nu gravid i v12, har fortfarande ibland ont i den äggstocken. 1 vecka kvar till kub, efter det förhoppningsvis släpper oron lite, beroende på resultat...

Ånej stackare, morfinet och lugnande var nog min räddning vid äp. Å grattis, vecka 12! Det kommer förhoppningsvis kännas lite lugnare för dig efter kub. Jag är på ruvardag 3 och hoppas så att allt ska gå vägen! Nervös och spänd och dagarna går väldigt långsamt.
  • FlatEric

Grattis till alla ägg som kommit ut i dag! 

Jag var själv på första ultraljudet efter att jag börjat med sprutor (Gonal F i doser om 150) och läkaren sade att det blir en "snäll" behandling eftersom dosen är så låg. Hon hittade 8 eller 9 äggblåsor tror jag (hon berättar inte så mycket), och det låter väldigt lite tycker jag. 

Vad säger ni mer erfarna - är det ett dåligt resultat? 

(Efter ÄP kommer vi göra ICSI pga lågt spermieantal.)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017