• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • segelvind
    Pigall skrev 2017-11-06 10:45:32 följande:

Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(

Grattis till lyckat äggplock! Jag förstår att det känns tungt för man vill ju att allt som ska gå som på räls. Men med det sagt så ska du se att det går bra! Det krävs ju bara att ett ägg blir befruktat <3
  • segelvind

Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?

På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.

• Mm79
    MollyB skrev 2017-11-05 17:59:36 följande:

ÄP upplevs nog väldigt olika, jag tyckte att det gjorde väldigt ont men blev ändå positivt överraskad då jag hade förväntat mig värre. Vi har två kvar i frysen. Hur går det för dig? :)

Jag hade förlitat mig på morfinet och bedövningen, men istället kickade dem aldrig igång (som det kändes då) haha. Men dem fick ut 11 ägg, 2 bra blev det (1 i frysen nu). Ena äggstocken var större än den andra och hade även fler ägg, och därför just den kändes extra mycket. Nu gravid i v12, har fortfarande ibland ont i den äggstocken. 1 vecka kvar till kub, efter det förhoppningsvis släpper oron lite, beroende på resultat...
  • Mariana79

Status från oss och vårt resultat idag:

16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.

Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!

Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(

Bra skörd iallafall! Nu får vi Hejja på din man!
    segelvind skrev 2017-11-06 12:47:21 följande:

Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?

På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.

Kanon Bra! Fortsatt lycka till!
  • MollyB

Jag förstår din oro och skickar massa styrkekramar! Jag hoppas att andra provet blir bättre och att många ägg är mogna. Ett ägg är allt som behövs, håller tummarna för er!
  • MollyB

Jag förstår din oro och skickar massa styrkekramar! Jag hoppas att andra provet blir bättre och att många ägg är mogna. Ett ägg är allt som behövs, håller tummarna för er!
  • MollyB
    Tiinuli skrev 2017-11-06 09:40:04 följande:

Hej!

Vet ni vad som avgör vilken dag man börjar med sprutor?

Första ivf började dag 3 men nästa gång dag 2... nån som har koll?

Hej! Min klinik har sagt att det mest beror på deras schemaläggning med helger och så, om jag förstått rätt. Det kanske är olika från klinik till klinik :)
  • MollyB
    segelvind skrev 2017-11-06 12:47:21 följande:

Stort grattis till många ägg!! Vi fick inte heller reda på om äggen såg bra ut direkt utan fick reda på hur många som blivit befruktade efter några dagar. Vi gjorde också totalfrys. Hoppas ni får många till frysen!
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-06 14:03:55 följande:

Status från oss och vårt resultat idag:

16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.

Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!

Stort grattis till bra resultat!! Hoppas att ni får många befruktade :)
  • Hey.orange

Nu har vi fått tillbaka en 5-6 dagars blasto (ifredags)

Nån annan som gjort FET? Testade ni innan td? När isåfall? Nyfiken :)

Känns sjukt konstigt och jag förstår inte att jag har något i kroppen!

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017