• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    ivfbebis skrev 2017-11-02 20:23:10 följande:

Lutinus kan kladda jätte mycket. Inget konstigt. Man tror att hela tabletten kommer ut men det gör den inte!

Tack då ska jag inte vara så orolig över det! Lycka till med sprutorna imorgon!
  • Azerp

Ok, hej på er igen! Har verkligen hamnat i en "sprut-bubbla", känns som att allt annat står still och det enda som hägrar är sprutorna. Men idag har jag varit på mitt andra ul och läkaren trodde att de skulle bli plock efter helgen (äntligen).

Han sa att de nu finns ett tiotal ägg i högra äggledaren och 6-8 i vänstra. Lät väl bra?

Någon mer som fått mycket humörsvängningar? Kan säga att för mig så blir det vid minsta lilla motgång grinkalas...

• waldesten16
    MollyB skrev 2017-11-02 20:13:21 följande:

Hej alla :)

Vill fråga er som har tagit lutinus. Jag är inne på andra dagen med lutinus och nu ikväll kom nästan hela tabletten, som jag stoppade in efter lunch, ut i trosorna. Den kom ut som en relativt fast smet. Viss del har lösts upp då även vätska kom ut (som det gjort från de tidigare tabletterna). Har någon varit med om liknande och hört med sin läkare om det kan vara så ibland? Ska till kliniken imorgon och ska fråga då. Nu ska jag snart sätta in tredje tabletten för dagen men jag hoppas att det inte gjort något att andra tabletten inte lösts upp ordentligt.

Jag upplevde samma sak som dig. Vissa dagar var det inga problem andra dagar var det som att tabletten "kom" ut sedan som en mindre klump. Frågade dock aldrig kliniken så gör du det är jag tacksam om du delar med dig av svaret.
  • Ellencassandra

Funderar på om jag ska tjuvtesta på söndag.. då är jag på rd 10 med en tvådagars.. vet att man borde vänta men... när har ni testat?

• Västerås
    Ellencassandra skrev 2017-11-03 08:09:57 följande:

Funderar på om jag ska tjuvtesta på söndag.. då är jag på rd 10 med en tvådagars.. vet att man borde vänta men... när har ni testat?

Jag väntade och vågade inte tjuvtesta för de gånger jag gjort det har jag börjat blöda så denna gång dag 18
  • FiaSthlm

Hej Gänget!

Hittade precis hit och kändes fint att vi är fler i båten :) Väldigt bra forum för att ventilera tankar och orosmoment och förhoppningsvis även glädjebesked.

Jag har idag på förmiddagen gjort äggplock (aj) på Sthlm Ivf i Hammarby. Jag fick ut 19 ägg och eftersom jag har pco (nån lättare variant tror jag då alla symtom inte stämmer in) så kommer alla befruktade äggen frysas in och insättningen kommer ske vid nästa ägglossning (som framkallas via tabletter då jag har oregelbunden mens) Är det fler här inne som går på ivf i Hammarby och hur är era upplevelser? Mina är lite tudelade..

• Ellencassandra
    FiaSthlm skrev 2017-11-03 13:18:42 följande:

Hej Gänget!

Hittade precis hit och kändes fint att vi är fler i båten :) Väldigt bra forum för att ventilera tankar och orosmoment och förhoppningsvis även glädjebesked.

Jag har idag på förmiddagen gjort äggplock (aj) på Sthlm Ivf i Hammarby. Jag fick ut 19 ägg och eftersom jag har pco (nån lättare variant tror jag då alla symtom inte stämmer in) så kommer alla befruktade äggen frysas in och insättningen kommer ske vid nästa ägglossning (som framkallas via tabletter då jag har oregelbunden mens) Är det fler här inne som går på ivf i Hammarby och hur är era upplevelser? Mina är lite tudelade..

Hejsan å välkommen! Jag går också på Stockholm ivf. Jag tycker den har varit bra hittills! Väldigt trevliga sjuksköterskor. Dock fick jag bara ut 6 ägg och bara ett klarade sig som är i mig nu.. så det var lite snopet. Trodde ändå eftersom jag är ung att jag skulle få fler.. men kanske nästa gång.
    Oj det var många ägg! Förstår att de fryser in i och med risken för överstimuleing! Men skönt å ha äggplocket avklarat iallafall :)
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-11-03 06:34:23 följande:

Jag upplevde samma sak som dig. Vissa dagar var det inga problem andra dagar var det som att tabletten "kom" ut sedan som en mindre klump. Frågade dock aldrig kliniken så gör du det är jag tacksam om du delar med dig av svaret.

Jag frågade om lutinus idag och sköterskan sa att det kunde vara så ibland och att det inte gjorde så mycket, utan bara fortsätta med 3 st fördelat över ett dygn.
  • MollyB
    FiaSthlm skrev 2017-11-03 13:18:42 följande:

Hej Gänget!

Hej och välkommen!

Vi går också på Stockholm ivf. Jag har pcos och vi gjorde också en totalfrys av alla ägg efter äggplock. Låter som att vi har en väldigt liknande behandling :) Vi var också där idag, dock på eftermiddagen. Vi är väldigt nöjda med kliniken, de är väldigt trevliga och kunniga. Precis i början fick vi dock avstå en månad då min mens kom tidigare än planerat (på tabletter) och det fanns då inte plats i schema för äggplock. Jag tog det ganska hårt och pratade med kliniken om detta. Allt annat har fungerat väldigt bra.

Stort grattis till så många ägg!! Skönt att äggplocket är över. Hoppas att ni får många ägg till frysen :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017