• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mabe
    Pigall skrev 2017-11-20 22:10:18 följande:

Åh gick det bra? Hur många försök har ni gjort?

Jodå det gick bra. Jag har haft ganska jobbiga äp pga smärta. Får alltid mkt ägg men denna gång ?bara? 16 st. Har ont och är trött men ok. Har gjort tre sk paket så typ 9 färskförsök och några frys...
  • MollyB
    Mabe skrev 2017-11-20 21:37:54 följande:

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

Håller tummarna!
  • Pigall
    Mabe skrev 2017-11-20 22:14:37 följande:

Jodå det gick bra. Jag har haft ganska jobbiga äp pga smärta. Får alltid mkt ägg men denna gång ?bara? 16 st. Har ont och är trött men ok. Har gjort tre sk paket så typ 9 färskförsök och några frys...

Har också haft väldigt jobbiga äggplock (bara 2 dock). Speciellt det första innan de insåg att jag var svårbedövad. Får också många ägg men sämre kvalitet iallafall i första försöket. 16 ägg är ju fortfarande en bra bit över snittet men de kanske blir finare nu när de är färre. Man kan ju hoppas iallafall. Har ni manlig, kvinnlig eller blandad faktor? Kom sonen till via ett av dem?
  • Percafluviatilis

Funderar över en sak ni säkert har koll på! Jag ska ta gonal f, dos 225 ie med start troligen i slutet av arbetsveckan. Jag har dock bara hämtat ut ett paket. På pennan står det 900 ie. Jag borde ju fått en till, eller hur? 900 kommer ju inte räcka för jag antar att jag ska spruta i fler än 5 dagar? Förvirrad... Ska ringa kliniken sen.

• Västerås
    MollyB skrev 2017-11-20 20:38:44 följande:

Har du känt något annorlunda nu mot tidigare? Jag tänkte köra 2 gr i veckan fram till FET. Gjorde du även samma dag som FET och fortsätter under ruvningen? Förlåt för många frågor :)

Jag körde 2 gr i veckan fram till FET. Av en slump hade jag inbokad tid på FET dagen och dagen efter. Hittills har det hjälpt mig psykiskt o känner mig lugnare än tidigare ruvningar. Under ruvning har jag bokat 1 g per vecka men går gärna en extra om han får återbud. Fråga på bara vi finns för varandra ????
  • Mariana79

Ja ha.... Rosa lutinus flygning har förvandlats till rött blod nu på morgonen. Det har kommit både på papper, binda och toa.... det är väl bara att kasta in handduken då.... Jag har mensvärk med ryggvärk oxå...

Min man blev helt bestört när jag berättade i morse... :(

Så fruktansvärt jäkla ledsen, jag trodde verkligen på detta denna gången. Jag har verkligen känt i kroppen att detta skulle gå bra... Men ack vad fel jag hade :((

Stort lycka till ni andra! Hoppas det går vägen för er. Jag vet inte om vi ska försöka en sista gång.. får väl se vad kliniken säger.. Kram på er och hoppas att ni alla får känna lycka <3

• Mabe
    Percafluviatilis skrev 2017-11-21 07:06:53 följande:

Funderar över en sak ni säkert har koll på! Jag ska ta gonal f, dos 225 ie med start troligen i slutet av arbetsveckan. Jag har dock bara hämtat ut ett paket. På pennan står det 900 ie. Jag borde ju fått en till, eller hur? 900 kommer ju inte räcka för jag antar att jag ska spruta i fler än 5 dagar? Förvirrad... Ska ringa kliniken sen.

Oförklarlig sekundär barnlöshet. Sonen tillverkade vi själva och han är nu 9 år.
  • Mabe
    Pigall skrev 2017-11-20 22:47:57 följande:

Har också haft väldigt jobbiga äggplock (bara 2 dock). Speciellt det första innan de insåg att jag var svårbedövad. Får också många ägg men sämre kvalitet iallafall i första försöket. 16 ägg är ju fortfarande en bra bit över snittet men de kanske blir finare nu när de är färre. Man kan ju hoppas iallafall. Har ni manlig, kvinnlig eller blandad faktor? Kom sonen till via ett av dem?

Oförklarlig sekundär barnlöshet. Sonen tillverkade vi själva och han är nu 9 år. (Råkade citera fel inlägg tidigare....)
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-21 07:34:16 följande:

Ja ha.... Rosa lutinus flygning har förvandlats till rött blod nu på morgonen. Det har kommit både på papper, binda och toa.... det är väl bara att kasta in handduken då.... Jag har mensvärk med ryggvärk oxå...

Så fruktansvärt jäkla ledsen, jag trodde verkligen på detta denna gången. Jag har verkligen känt i kroppen att detta skulle gå bra... Men ack vad fel jag hade :((

Stort lycka till ni andra! Hoppas det går vägen för er. Jag vet inte om vi ska försöka en sista gång.. får väl se vad kliniken säger.. Kram på er och hoppas att ni alla får känna lycka <3

Så ledsamt. Många stora styrkekramar <3
  • FlatEric
    Mariana79 skrev 2017-11-21 07:34:16 följande:

Oj nej så hemskt Gråter Så ledsen för er skull. Många styrkekramar!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017