• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Västerås skrev 2017-11-20 20:04:00 följande:

Jag kör akupunktur nu vid detta 5e försök ca 1-2gr i veckan vid återföringen gjorde jag två täta besök

Vi får se hur det blir RD 6

Har du känt något annorlunda nu mot tidigare? Jag tänkte köra 2 gr i veckan fram till FET. Gjorde du även samma dag som FET och fortsätter under ruvningen? Förlåt för många frågor :)
  • Pigall

Mariana79: hur har det gått för dig idag? Har du fått någon blödning eller har det klarat sig? Själv ligger jag nedbäddad efter några timmars tupplur med en icke så upplyftande kraftig värk. Än så länge inget blod men oj vad det drar och sliter. Ont så jag nästan vill gråta:(

• soofa

Tack! <3

Jag började få spottings redan på rd 6, sen på rd 8 trodde jag att mensen kom igång. Samma sak på morgonen rd 9 och 10, men därefter återgick det till spottings. Jag har fortfarande lite spottings och då har det gått nästan tre veckor sedan insättningen.

Jag vet inte varför men det kanske har något med det att göra. Jag testade med Clearblues digitala test två dagar innan td och redan då visade det 2-3 veckor. I morse tog jag mitt andra digitala så då visade 3+. :)

Jag håller tummarna för dig. Inte långt kvar till den 25:e!

Västerås skrev 2017-11-20 15:44:36 följande:

Grattis!

Vilken dag fick du blödning? Min FET var den 14/11 och har TD den 25/11

Varför är TD Tidugare i FET än i stimulerad är det pga lutinus?

• soofa

Embryot ligger väldigt skyddat där inne så det finns inget du kan göra för att ?stöta ut? det. Försök att lev på som vanligt så gott det går. <3

FlatEric skrev 2017-11-20 17:47:22 följande:

Iiiiik nu har jag ett fem dagars embryo/blastocyst/vad det nu är i mig! 

Läkaren berättade att de plockat ut 15 ägg, varav tio var mogna och nio blev befruktade. De hade redan fryst ner två stycken och skulle odla vidare några till för att se om de kunde klara sig till frysen. Hon sa också att det hon nu lade in var av god kvalitet. Alla gjorda med ICSI.

DET HÄR ÄR SÅ SPÄNNANDE.

Min kille blev eld och lågor när han via ultraljudet kunde se när ägget (eller ja, det är ju vätskan som ägget ligger i) åkte in i livmodern. Kändes säkert bra för honom att vara med just där och då. Nu är han jätteglad och helt säker på att det ska lyckas. Jag själv är ju lite mer skeptisk, men hoppas så klart på det bästa. Känner mig dock mer oroad för hur han ska det om det skiter sig, än hur jag själv kommer att känna, haha. Typiskt mig. 

Så nu är man då ruvare för första gången. Testdag om två veckor. Hoppas hoppas hoppas hoppas det fastnar. 

En stund efteråt var jag ju tvungen att kissa eftersom jag var enormt kissnödig, och jag var såååå rädd för att liksom släppa ut embryot då när jag slappnade av. Googlade om embryot kan trilla ut och tydligen ska det inte kunna göra det, men jag är fortfarande orolig.  Finns väl aldrig saker att sluta oroa sig för. 

• Mabe

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

• Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-20 21:23:02 följande:

Mariana79: hur har det gått för dig idag? Har du fått någon blödning eller har det klarat sig? Själv ligger jag nedbäddad efter några timmars tupplur med en icke så upplyftande kraftig värk. Än så länge inget blod men oj vad det drar och sliter. Ont så jag nästan vill gråta:(

Det har gått bra hela dagen fram till nu... både igår och idag har jag mått illa, idag har jag känt mig svullen i magen. Har haft lite lätt mensvärk men den har nu under kvällen blivit starkare och under ett toabesök upptäckte jag Rosa flytningar... så jäkla ledsen nu och vill bara gå i ide... Hoppas så innerligt att det inte är någon fara, men det känns inge vidare med mensvärken :(

Hoppas du slipper blödning och att din värk avtar! <3
  • Mariana79
    Mabe skrev 2017-11-20 21:37:54 följande:

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

Lycka till!
  • Pigall
    Västerås skrev 2017-11-20 15:44:36 följande:

Grattis!

Vilken dag fick du blödning? Min FET var den 14/11 och har TD den 25/11

Varför är TD Tidugare i FET än i stimulerad är det pga lutinus?

Ja gud vilken tidig TD! Jag har också den 25:e men då satte jag in ett färskt 3-dagars den 9:e. Hela fem dagar innan dig.

Hur mår du nu? Tjuvtestat?
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-20 21:45:55 följande:

Det har gått bra hela dagen fram till nu... både igår och idag har jag mått illa, idag har jag känt mig svullen i magen. Har haft lite lätt mensvärk men den har nu under kvällen blivit starkare och under ett toabesök upptäckte jag Rosa flytningar... så jäkla ledsen nu och vill bara gå i ide... Hoppas så innerligt att det inte är någon fara, men det känns inge vidare med mensvärken :(

Hoppas du slipper blödning och att din värk avtar! <3

Åh hoppas hoppas hoppas att det håller sig till rosa flytning och bara är en liten genombrottsblödning. Du satte väl in två? Förstår känslan av att vilja gå i ide. Hjärtat sjunker ju till andra sidan jorden när man ser det där lilla rosa. Usch vad detta är jobbigt och vilka berg och dalbanor vi går igenom. Hålller tummar och tår nu att det inte blir mer än rosa <3

Ja jag hoppas också det men den här värken känns ju sådär.:(
  • Pigall
    Mabe skrev 2017-11-20 21:37:54 följande:

Åh gick det bra? Hur många försök har ni gjort?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017