• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-23 12:05:11 följande:

:( nej! Nej! Nej! Inte du också :( Måtte det inte vara mens, utan någon annan blödning! Stor kram! När ska du testa? <3

Tack, inte förrän 1 december. Det blir att testa för att säkert veta på söndag tror jag, men tror inte det minsta på ett positivt resultat, tyvärr.
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-23 13:57:52 följande:

Tack, inte förrän 1 december. Det blir att testa för att säkert veta på söndag tror jag, men tror inte det minsta på ett positivt resultat, tyvärr.

Förstår din känsla helt och fullt.. Jag ska testa i morgon fast man redan förstår svaret... :(

Stor kram på dig!
  • Spättan i Midgård

Hej alla tappra kämpare! Jag hoppar in här, som "gammal ivf:are"... För det första vill jag bara önska er alla, mitt varmaste lycka till! Hoppas det går vägen för er!

Till er som får blödningar, ge inte upp hoppet. Även fast jag förstår att det är lätt att man gör det. Men det behöver inte vara kört...

• zuces

Igår var jag på uppstartsmöte för Ivf och vi ska börja behandling med korta protokollet i januari! Min äggreserv är väldigt bra så kommer få spruta in 112,5 av gonal-f. Är det någon mer här inne som sprutar/sprutat det?

• soofa

Jag håller med, ge inte upp hoppet trots blödning.

Spättan i Midgård skrev 2017-11-23 14:28:26 följande:

Hej alla tappra kämpare! Jag hoppar in här, som "gammal ivf:are"... För det första vill jag bara önska er alla, mitt varmaste lycka till! Hoppas det går vägen för er!

Till er som får blödningar, ge inte upp hoppet. Även fast jag förstår att det är lätt att man gör det. Men det behöver inte vara kört...

• Pigall
    zuces skrev 2017-11-23 15:14:28 följande:

Igår var jag på uppstartsmöte för Ivf och vi ska börja behandling med korta protokollet i januari! Min äggreserv är väldigt bra så kommer få spruta in 112,5 av gonal-f. Är det någon mer här inne som sprutar/sprutat det?

Välkommen!! Vad roligt att ni snart ska få köra igång! Din ordination låter ganska lik den jag fick i mitt första protokoll (125 bemfola som är samma sak). Passade tyvärr inte mig men det är verkligen från person till person och miljarder faktorer som spelar in. Har ni manlig eller kvinnlig faktor?
  • zuces
    Pigall skrev 2017-11-23 15:33:28 följande:

Välkommen!! Vad roligt att ni snart ska få köra igång! Din ordination låter ganska lik den jag fick i mitt första protokoll (125 bemfola som är samma sak). Passade tyvärr inte mig men det är verkligen från person till person och miljarder faktorer som spelar in. Har ni manlig eller kvinnlig faktor?

Tack! Vad hände när det inte passade? För få ägg som utvecklades då? Vi har manlig faktor med nedsatt antal i spermier. Men de som finns ska vara utav bra kvalité! Har ni också manlig faktor kanske?
  • Pigall
    zuces skrev 2017-11-23 16:33:33 följande:

Tack! Vad hände när det inte passade? För få ägg som utvecklades då? Vi har manlig faktor med nedsatt antal i spermier. Men de som finns ska vara utav bra kvalité! Har ni också manlig faktor kanske?

Nej det utvecklades massor med ägg (17 st plockade de dag 10) men de blev av dålig kvalitet och både befruktningsgrad och utveckling var dålig. Men så fick jag en annan medicin som passade mig bättre och toppresultat. Men det är så otroligt olika från person till person. För de allra flesta funkar gonal f bra. Vi har också manlig faktor.
  • frikenfröken
    lyckobubblor skrev 2017-11-23 10:19:12 följande:

Aha, ja Pergotime har jag hört om ja. Då förstår jag. :)

Nu ringde de precis och insättningen skjuts till på söndag då det var åtta befruktade ägg som alla ser bra ut. De fick ut 11 ägg så det känns lyckat så här långt :)

Eller hur? Så mycket lättare när man dela detta med andra utan att outa sig så med vänner och familj på hemmafronten. <3 heja heja

Åh vad kul! Hoppas de går vägen och att du får flera fina ägg till frysen. :) väldigt bra med så många befruktade :) vi fick 7 befruktade men av 16 ägg.

Ja men verkligen, tyvärr är de svårt att prata om de tycker jag även fast de verkligen inte borde vara så.

Men vi är grymma, allihopa här inne som går igenom de här! <3 :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017