• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-06 00:28:31 följande:
    Tack jo men det känns bra, hur går det för dig?

Jag har testdag 16 :) så ganska snart men tänker att jag kommer köra ett test på lördag redan så får vi se. Har ju haft 5 dagars
    Jag satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12. Jag tjuvtestade redan på ruvardag 5 fem tror jag. På ruvardag 6 kunde jag se en svag nyans av ett streck, väldigt svag. det har ökat och ökat och nu är det ingen tvekan om att det är ett stort plus :)
  • waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-06 00:28:31 följande:
    Tack jo men det känns bra, hur går det för dig?

Jag har testdag 16 :) så ganska snart men tänker att jag kommer köra ett test på lördag redan så får vi se. Har ju haft 5 dagars
    Rättelse, tror det var på ruvardag 6 jag fick det första svaga strecket
  • Percafluviatilis

Någon annan som är runt insättning nu? Ska sätta in ett 2-dagars idag (om något klarat sig så långt). Så nervös. Telefonen känns som en tickande bomb!

• mariatheresiaa
    Pigall skrev 2017-12-05 22:50:15 följande:

Hej! Grattis till ruvningen!

Jag hade lutinus under mitt första försök och mådde rentav bajs av dem. Så jag bad att få byta till nästa försök och crinone har funkat superbra för mig. Inte alls lika jobbigt som lutinus och plussade dessutom. Kan för mitt liv inte förstå varför man alltid får lutinus först! Crinone är sååå mycket smidigare! Vad gäller att byta mitt i behandlingen tror jag inte det är någon fara. Det är ju progesteron i båda och det är ju det som är viktigt för en eventuell graviditet. Lycka till.

Tack för svar :) nää,jag kan verkligen inte heller förstå varför dom skriver ut det,värsta jag varit med om när det kommer till smärtan

Grattis till ditt plus
  • mariatheresiaa
    BettyBoop81 skrev 2017-12-05 18:34:06 följande:

hej på er!

ruvdag 6 idag och testberoende som man är fick jag detta nu ikväll..

kan det stämma..vågar man tro på det..för tidigt för att ge utslag? 

någon med erfarenhet av detta test?

Om du nu tog ovitrell sprutan så kan det hända att det är den som ger falskt plus,förhoppningsvis inte för det finns ju dom som testat plus så tidigt

Grattis till ruvningen och grattis till ett ev plus :)
  • Tesora
    Percafluviatilis skrev 2017-12-06 07:05:22 följande:

Någon annan som är runt insättning nu? Ska sätta in ett 2-dagars idag (om något klarat sig så långt). Så nervös. Telefonen känns som en tickande bomb!

Jag satte in mitt ägg igår.
  • Tesora
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:21:49 följande:
    Jag satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12. Jag tjuvtestade redan på ruvardag 5 fem tror jag. På ruvardag 6 kunde jag se en svag nyans av ett streck, väldigt svag. det har ökat och ökat och nu är det ingen tvekan om att det är ett stort plus :)
    Åh vad roligt grattis :) Jag tänker ju att jag gör samma sak testar lite innan.
  • BettyBoop81
    Tesora skrev 2017-12-06 00:23:18 följande:
    Hej,

Pratade med en vän och hon testade på dag 5 med båda sina pojkar så absolut kan det stämma. Tog du Ovitrelle? Kolla bara så att den gick ur kroppen. Sen skulle jag kolla varann dag för att se om det blir starkare :)
    hej :)  tog ovitrelle den 22 nov så den borde inte kunna ge utslag nu!

testade ett CB digitalt idag och fick detta..så känns bra o stämmer tidsmässigt enligt veckoindikatorn :)

hoppas nu bara den stannar Hjärta
  • Tesora
    BettyBoop81 skrev 2017-12-06 19:08:53 följande:

hej :)  tog ovitrelle den 22 nov så den borde inte kunna ge utslag nu!

testade ett CB digitalt idag och fick detta..så känns bra o stämmer tidsmässigt enligt veckoindikatorn :)

hoppas nu bara den stannar 

Åh vad roligt jag håller tummarna att det stannar :)
  • Percafluviatilis
    Tesora skrev 2017-12-06 09:34:45 följande:

Jag satte in mitt ägg igår.

Var det en blastocyst eller yngre? Hur känns det? :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017