• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tesora
    waldesten16 skrev 2017-12-05 07:57:26 följande:

Håller tummarna för dig att det går vägen ! Kommer du få ta lutunius då eftersom det är ostimulerat?

Tack snälla :)

Aa precis har kört Progynon i lite mer än 2 veckor. Och Lutinus sen den 1 december och ska använda det fram till vecka 10.
  • BettyBoop81
    hej på er!

ruvdag 6 idag och testberoende som man är fick jag detta nu ikväll..

kan det stämma..vågar man tro på det..för tidigt för att ge utslag? 

någon med erfarenhet av detta test?
  • FiaSthlm
    lyckobubblor skrev 2017-12-05 09:59:35 följande:
    Fick mens imorse så testade aldrig. Tråkigt men känns ok ändå, är ju ändå första försöket och vi har tre i frysen efter den här omgången. Så på?t igen så snart vi kan!
    Vad tråkigt att höra Lyckobubblor! :( Men helt rätt tänk. Det är bara på't igen. Det är ju väldigt få som lyckas första gången, så jag är också inställd på att det skiter sig denna första gång. Men tillslut ska det gå! :)
  • mariatheresiaa

hoppar in här,är på ruvardag 5 idag om man bortser från et dagen..behandlas på umeåkliniken
    jag har pcos och på äp dagen så tog dom ut 28 äggblåsor varav det fanns 26 ägg,11 befruktade blev det,ett till mig på dag 3 efter äp och 8 st som klarade sig till frysen.

nu till frågan,jag har använt lutinus sedan dagen efter äp och har fått sånna kramper på nätterna nu så luften går ur mig,är enbart på nätterna oxå,läkaren skrev ut vaginal gelen åt mig igår men vet inte riktigt om jag vågar byta när min kropp redan är inkörd på lutinus..finns det ngn här som bytt emellan dom?eller som har liknade kramper som mig,och förutom dom biverkningarna så har jag gått upp 4kg och har extremt ömma bröst och en trötthet som inte är utav denna värld... 
     lycka till er alla Glad

• EmmaB1988
    waldesten16 skrev 2017-12-05 07:58:31 följande:

Grattis till dig ! Måste kännas underbart :) Hoppas allting syns tydligt på torsdag :)

Tack så mycket! :) Har nog inte riktigt förstått allt än. Ja jag hoppas verkligen att allt ser bra ut på tors!
  • waldesten16
    lyckobubblor skrev 2017-12-05 09:59:35 följande:

Fick mens imorse så testade aldrig. Tråkigt men känns ok ändå, är ju ändå första försöket och vi har tre i frysen efter den här omgången. Så på?t igen så snart vi kan!

Åh. Tråkigt! Men skönt att ni har i frysen redo att sättas in snart ???? kommer det bli stimulerat eller ostimulerat ?
  • waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-05 14:16:00 följande:

Tack snälla :)

Aa precis har kört Progynon i lite mer än 2 veckor. Och Lutinus sen den 1 december och ska använda det fram till vecka 10.

Hur känns det efter idag ? När blir din testdag ?
  • Pigall
    mariatheresiaa skrev 2017-12-05 20:04:43 följande:

hoppar in här,är på ruvardag 5 idag om man bortser från et dagen..behandlas på umeåkliniken

jag har pcos och på äp dagen så tog dom ut 28 äggblåsor varav det fanns 26 ägg,11 befruktade blev det,ett till mig på dag 3 efter äp och 8 st som klarade sig till frysen.

nu till frågan,jag har använt lutinus sedan dagen efter äp och har fått sånna kramper på nätterna nu så luften går ur mig,är enbart på nätterna oxå,läkaren skrev ut vaginal gelen åt mig igår men vet inte riktigt om jag vågar byta när min kropp redan är inkörd på lutinus..finns det ngn här som bytt emellan dom?eller som har liknade kramper som mig,och förutom dom biverkningarna så har jag gått upp 4kg och har extremt ömma bröst och en trötthet som inte är utav denna värld... 

lycka till er alla 

Hej! Grattis till ruvningen!

Jag hade lutinus under mitt första försök och mådde rentav bajs av dem. Så jag bad att få byta till nästa försök och crinone har funkat superbra för mig. Inte alls lika jobbigt som lutinus och plussade dessutom. Kan för mitt liv inte förstå varför man alltid får lutinus först! Crinone är sååå mycket smidigare! Vad gäller att byta mitt i behandlingen tror jag inte det är någon fara. Det är ju progesteron i båda och det är ju det som är viktigt för en eventuell graviditet. Lycka till.
  • Tesora
    BettyBoop81 skrev 2017-12-05 18:34:06 följande:

hej på er!

ruvdag 6 idag och testberoende som man är fick jag detta nu ikväll..

kan det stämma..vågar man tro på det..för tidigt för att ge utslag? 

någon med erfarenhet av detta test?

Hej,

Pratade med en vän och hon testade på dag 5 med båda sina pojkar så absolut kan det stämma. Tog du Ovitrelle? Kolla bara så att den gick ur kroppen. Sen skulle jag kolla varann dag för att se om det blir starkare :)
  • Tesora
    waldesten16 skrev 2017-12-05 20:36:35 följande:

Hur känns det efter idag ? När blir din testdag ?

Tack jo men det känns bra, hur går det för dig?

Jag har testdag 16 :) så ganska snart men tänker att jag kommer köra ett test på lördag redan så får vi se. Har ju haft 5 dagars
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017