• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mjbo
    Madeeleenee skrev 2017-09-06 17:03:03 följande:

Samma här.. vi har inte ens gjort äggplocket men han är nästan säker på att jag får den bästa 30 årspresenten nästa sommar.. hoppas han har rätt!

Hoppas så för eran skull! Och framförallt för våra mäns skull så dom inte bryter ihop när dom vart så positiva hela tiden! Haha :p
  • kaleidoskop88
    Mjbo skrev 2017-09-06 20:03:50 följande:

Åh nej!!! Va hemskt! Vad svarade du??

Hahaha... Förlåt, men jag dör xD Trodde jag inbillade mig att min mage känns uppsvälld som en strandad val i sommarsolen. Då är det säkert Lutinus. Min närmaste kollega frågade mig idag om jag skulle med på en snabb fika. Jag: Eh nej tyvärr, måste gå o ta min fittablett. Livet som ruvare ^^ Glamoröst.
  • hösten84
    Mjbo skrev 2017-09-06 20:03:50 följande:
    Åh nej!!! Va hemskt! Vad svarade du??
    blev så tagen på sängen, jag förstår henne dock, jag har varit som en boll de två senaste dagarna...men jag vill ju inte svara nej för att jinxa,  jag hoppas ju verligen att det stämmer. Så jag svarade helt enkelt
    " Va jaha, nja, man kan ju hoppas, genomgår en IVF-process och fick ett litet embryo tillbaka i fredags så jag hoppas verkligen att den sätter sig Jag är såhär stor för att jag tar en massa hormoner som gör att jag sväller upp. Men jag hoppas att du ska få möjlighet att gratta mig i december!"
  • Mjbo
    hösten84 skrev 2017-09-06 20:20:25 följande:

blev så tagen på sängen, jag förstår henne dock, jag har varit som en boll de två senaste dagarna...men jag vill ju inte svara nej för att jinxa,  jag hoppas ju verligen att det stämmer. Så jag svarade helt enkelt

" Va jaha, nja, man kan ju hoppas, genomgår en IVF-process och fick ett litet embryo tillbaka i fredags så jag hoppas verkligen att den sätter sig Jag är såhär stor för att jag tar en massa hormoner som gör att jag sväller upp. Men jag hoppas att du ska få möjlighet att gratta mig i december!"

Stongt gjort av dig som tog det så bra! Jag hade nog blivit arg! Haha :p men ja som du säger så hoppas vi hon kan gratta dig i december istället! :)
  • Mjbo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-06 20:15:44 följande:

Hahaha... Förlåt, men jag dör xD Trodde jag inbillade mig att min mage känns uppsvälld som en strandad val i sommarsolen. Då är det säkert Lutinus. Min närmaste kollega frågade mig idag om jag skulle med på en snabb fika. Jag: Eh nej tyvärr, måste gå o ta min fittablett. Livet som ruvare ^^ Glamoröst.

Haha! Härligt att du kan vara öppen med det! :D
  • Söndag
    Bonnamoran skrev 2017-09-06 19:43:20 följande:

Låter som att vi är på precis samma plats i behandlingen. Ska också på vul 2 på fredag och plock början av nästa vecka.

Ja verkligen är de första?
  • Tiinuli
    Mjbo skrev 2017-09-06 16:48:28 följande:
    Nej de va ju de som va så himla läskigt att på ul i v 8 slog hjärtat de såg man klart och tydligt. Man tycker ju att man borde va ganska "safe" då.. Men icke.

Såg det i v 11 på ett till ul jag begärde fast på hemmaorten. Den hade dött nån gång där imellan.
    Va läskigt, samma hände mig i våras :(
    Så vet exakt vad du menar med att man kommer inte våga glädjas ;(
  • Matildas84
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-06 20:15:44 följande:

Hahah ljuvligt! Uppsvälld som en strandad val i solen är den mest träffsäkra beskrivningen av hur min kista såg ut förra veckan. Kan tycka det är lite väl ironiskt att en biverkning ska vara att se ut som en stolt 6 månaders när det enda en bär på är slemmiga piller, uppetade med en pinne 3 ggr/dag. Min svullna la sig dock när det slutade göra ont efter äggplocket (var svullen ca 5 dagar efter ÄP). Ska kanske våga mig på ditt svar till nån väl vald kollega imorn!
  • Titikaka

Haha tjejer vilken underbara tråden. Jag gråter och skrattar samtidigt med er :) det är liksom att läsa mina egna tankar.

Hormonerna tog över mig idag, jag har varit arg och irriterad så många gånger och sen plötsligt allt är bra igen haha som sagt gråter och skrattar :D

• Nube
    Bonnamoran skrev 2017-09-06 19:38:12 följande:

Allt såg bra ut sa de, så nu slutar jag oroa mig. Ca 4 blåsor på varje sida plus några fler som var på gång. Vul2 på fredag och plock i början av nästa vecka.

Hur går det för dig?

Vad skönt att det gick bra för dig! Jag tog andra sprutan av menopur idag och vul imorgon, mycket spännande! Imorgon kommer jag veta mer och kan planera ifall det är värd att fortsätta mer flera IVF. Hoppas att jag också kan göra äggplock nästa vecka!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017