• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • A1987
    Mjbo skrev 2017-09-07 12:24:54 följande:

Jag är bara på dag 5 imorgon så jag vågar nog inte test än.. Sist plussade jag på dag 6 med digitalt.. Ska nog vänta till åtminstone dag 6 tror jag, vilket är i övermorgon för mig.. Men, stort lycka till om du testar imorgon! och meddela oss såklart resultatet ;)

Hej på dej! Började läsa denna tråd i brist på annat och tyckte jag kände igen ditt namn från tråden i våras! Så himla tråkigt allt som hänt dej sen dess! Jag tog en paus från alla netsidor som hade att göra med ivf efter mitt tidiga missfall, nollade huvudet och körde på nytt i augusti. Imorgon har jag testdag (rd 14) för vårt första FET, men det har varit positivt sen rd 9 :) Nu är det bara att hålla tummarna för att det skall gå vägen den här gången :) Några känningar med ditt ruvande?
  • Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-07 12:24:54 följande:

Jag är bara på dag 5 imorgon så jag vågar nog inte test än.. Sist plussade jag på dag 6 med digitalt.. Ska nog vänta till åtminstone dag 6 tror jag, vilket är i övermorgon för mig.. Men, stort lycka till om du testar imorgon! och meddela oss såklart resultatet ;)

Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning
  • Pigall

Hoppar in i den här tråden. Håller på med vårt första försök. Svarade jättebra på behandlingen( kort protokoll ) och fick ut 17 st ägg varav 13 var mogna. 5 lyckades bli befruktade med icsi. Ett fick jag tillbaka i måndags (3-dagars). Tyvärr fick vi idag veta att inget av de som odlades vidare kunde frysas. Helt förtvivlad nu och känner att chansen för att det jag fick tillbaka ska överleva är minimal då 16 andra redan misslyckats:( är på RD 3.

• Nube
    Pigall skrev 2017-09-07 15:41:37 följande:

Hoppar in i den här tråden. Håller på med vårt första försök. Svarade jättebra på behandlingen( kort protokoll ) och fick ut 17 st ägg varav 13 var mogna. 5 lyckades bli befruktade med icsi. Ett fick jag tillbaka i måndags (3-dagars). Tyvärr fick vi idag veta att inget av de som odlades vidare kunde frysas. Helt förtvivlad nu och känner att chansen för att det jag fick tillbaka ska överleva är minimal då 16 andra redan misslyckats:( är på RD 3.

Välkommen och grattis till ruvningen! Tråkigt att det inte blev nåt till frysen men försök tänka att embryot har det mycket bättre in din livmoder så det kan gå! Jag fick ut endast 2 ägg, en fick jag tillbaks och den andra gick inte att frysa. Men gravid blev jag! Dock fick jag missfall sedan men ändå! Men jag förstår oron och det tråkiga är att om det inte går så måste man göra om hela behandlingen, som jag gör nu.. önskar dig lycka till! När är det testdag för dig?
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-09-07 14:51:30 följande:

Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning

Jag håller tummarna för er!
  • Nube
    Bonnamoran skrev 2017-09-07 09:06:43 följande:

Ja det är första gången för oss. Mycket nytt med andra ord! Försöker ta en dag i taget (en spruta i taget ;)) men det är så många hinder på vägen att det är omöjligt att inte nojja lite. Skönt att höra att ditt senaste ÄP gick bra! Hoppas äggen och befruktningen går lika bra den här gången. <3

Kommer du ihåg hur stora ungefär dina blåsor var igår vid vul?
  • Frökenfräken33
    Pigall skrev 2017-09-07 15:41:37 följande:

Hej. Jag är på rd 7 och fick brev idag om att inget av mina 4 befruktade ägg kunde frysas så förstår dig. Känns som allt hopp bara försvann sådär. Jag hoppas hoppas hoppas att det kommer gå vägen för oss ändå
  • soofa

Hur länge odlar era kliniker era ägg? Mina var ju inte godkända på dag 5 men däremot på dag 6, vilket de sa var maxdagen för hur länge de odlar.

• hösten84

Har en fundering kring ruvningstid. Är det inte så att alla får ett testdatum som är 18 dagar efter äggplock? Eller kan det vara olika? Eller är det helt enkelt så att det är många som testar tidigt?

• Madeeleenee

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017