• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • hösten84
    Madeeleenee skrev 2017-09-07 18:51:10 följande:

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

är det äggplock imorgon? Jag fick instruktion om att inte äta någonting fast, men att det gick bra att dricka samt att äta flytande, typ yoghurt, fil el dylikt.
    Lycka till imorgon!
  • emz4
    hösten84 skrev 2017-09-07 18:48:58 följande:

Har en fundering kring ruvningstid. Är det inte så att alla får ett testdatum som är 18 dagar efter äggplock? Eller kan det vara olika? Eller är det helt enkelt så att det är många som testar tidigt?

Fick 21 dagar efter äggplock på en tredagars :)
  • emz4

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

Fick inte äta något, flytande klara drycker, kaffe, söta saker men inte någon yoghurt.
  • Matildas84
    Mjbo skrev 2017-09-07 08:44:55 följande:

Ja du.. det är en tuff sits vi sitter i. Känns som att man hade velat ordna en träff med alla vi ivfare och bara spy galla över allt som har med sprutor och undersökningar att göra. Och kramas och gråta och glädjas tillsammans. Önskar att man hade någon i sin närhet som viste vad man går igenom.. men men. Stor kram till er alla <3

Verkligen! Jag känner mig redan lite lyft av att ha hittat den här tråden! Från att ha känt sig helt ensam och liksom utanför på nåt konstigt sätt så känns det liksom liiite bättre mitt i allt som är så jobbigt =)

Kram tillbaka!
  • Matildas84
    Pigall skrev 2017-09-07 15:41:37 följande:

Hoppar in i den här tråden. Håller på med vårt första försök. Svarade jättebra på behandlingen( kort protokoll ) och fick ut 17 st ägg varav 13 var mogna. 5 lyckades bli befruktade med icsi. Ett fick jag tillbaka i måndags (3-dagars). Tyvärr fick vi idag veta att inget av de som odlades vidare kunde frysas. Helt förtvivlad nu och känner att chansen för att det jag fick tillbaka ska överleva är minimal då 16 andra redan misslyckats:( är på RD 3.

Välkommen! Jag gör också första försöket. Också ICSI. Ruvar jag med. Väldigt jobbigt besked, tvekade själv länge och väl inför att ens öppna brevet om "ägg till frysen" för att jag skulle ha samma tanke som dig. Rent statistiskt var det en bedrövlig mängd ägg som vare sig blev befruktade eller gick att frysa även för mig. Tänker ändå att det är betydligt fler som klarar sig i livmodern än på labb, det är därför de gärna återinför tidigt. Hejar på den de ändå valde att återinföra!
  • Nube

Till mig sa de att äta vanlig frukost så det verkar variera ganska mycket beroende på klinik. Men det kommer gå bra och det gör inte ont tack vare alla mediciner man får! Du kommer klara det fint :)
  • Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-07 16:10:21 följande:

Kommer du ihåg hur stora ungefär dina blåsor var igår vid vul?

Hon sa aldrig någon siffra men försökte se när de mätte, de största var över 10 mm iaf.
  • Anki7
    Matildas84 skrev 2017-09-07 05:50:10 följande:

Men va härligt att höra! Så skönt att de såg till att göra vad de kunde och inte bad dig vänta, och att du kunde komma igång direkt! Vi får hålla alla tummar och tår för denna omgång!

kaleidoskop88 skrev 2017-09-07 06:43:55 följande:

Vad härligt!!! Låter tufft att göra utan bedövning, men gud vad skönt att få det gjort och kunna köra på igen. Lycka till!

Tack så mycket! Ja helt klart värt det för att få vara igång igen!
    Nube skrev 2017-09-07 11:29:01 följande:

Vad roligt att kystan är borta nu! Vad tycker du om menopuren? Jag använder också menopur men tycker att den svider en hel del.. men tre gånger till och sedan är jag färdig med menopuren för denna gång iaf. Vilken dos använder du? Jag svarar inte heller så bra men jag hade ändå några ägg (trots i ganska olila storlekar) så äggplock på tisdag!

Vad spännande med äggplock, lycka till! Jag har första vul på tisdag =) Visst svider det lite men väldigt olika dagar tycker jag. Jag tog 112 förra försöket men nu fick jag höja till 150 så hoppas det ger bättre resultat. Men nu har jag nästan slut så måste hinna till apoteket imorgon. De har tagit hem så ska funka men det får ju bara inte krångla!

Stort lycka till till alla er som ruvar! Längtar tills jag är där =)
  • Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-07 18:48:58 följande:

Har en fundering kring ruvningstid. Är det inte så att alla får ett testdatum som är 18 dagar efter äggplock? Eller kan det vara olika? Eller är det helt enkelt så att det är många som testar tidigt?

Ja 18 dagar för mig också, men ganska ofta kan man se tidigare, jag tror de ger långsta perioden för detta.

Jag förstår hur de andra känner som fick inget att frysa. Vi själva fick bara ett och det redan känns dåligt. Läste mycket om dåligt ägg kvalité. Ibland endometriosis kan påverka detta och därför är det ganska bra att köra långa protokollet. Jag redan förbereder mig för IVF nr2 och tänker att prata med läkaren om detta. Jag har inte kollat för endo, hade inga symptom, men det kan inte syns också. Suck.
  • Söndag

Till mig Sa de flytande frukost! :)

Spännande stort lycka till i morgon! När ska ni vara där?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017