• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Matildas84
    Pigall skrev 2017-09-07 22:37:01 följande:

Ja men verkligen, öppnade det av ren reflex och satte lunchen i halsen. Blev helt kall inombords för jag tänkte liksom att åtminstone 1 av 17 borde gå hela vägen till frys. Ingen förklaring eller något heller utan de skrev bara att om vi har några frågor så kan vi ringa ( dock var alla telefontider såklart slut).

Gud vad skönt att du fick ett fryst iallafall. Åtminstone som kvitto på att er kombo har förmågan att fortsätta dela sig förbi insättning iallafall. Det bådar ju gott för den de satte in:)

Nu hoppas vi att det lilla som blev kvar av denna skörden räcker för oss båda så vi slipper gå igenom sprutor och äggplock igen.

Ja verkligen. Och som sagt, förstår verkligen att det inte kändes roligt. Min bild hittills verkar vara att statistik och allt en "tror" är logiskt rörande chanser osv inte riktigt stämmer. Som att IVF har sin egen logik. Men som du säger, nu håller vi tummarna för att den lilla skörd som blev riktigt trivs där inne :)
  • kaleidoskop88

Men tjejer... funderar på en sak gällande det här med att smygtesta. Finns det ingen risk att det visar falskt positivt så tidigt? Tänker på alla hormoner man är helt fullproppad med. Men det kanske inte funkar så, utan snarare att det visar falskt negativt om man testar "för tidigt"? Någon som vet? Jag hade inte tänkt testa tidigare, men ni får mig att bli sugen också, hahahaha

• ijo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-08 07:03:22 följande:

Men tjejer... funderar på en sak gällande det här med att smygtesta. Finns det ingen risk att det visar falskt positivt så tidigt? Tänker på alla hormoner man är helt fullproppad med. Men det kanske inte funkar så, utan snarare att det visar falskt negativt om man testar "för tidigt"? Någon som vet? Jag hade inte tänkt testa tidigare, men ni får mig att bli sugen också, hahahaha

Om man tagit ovitrelle kan den visa falskt positivt upp till 10 dagar efter man tagit den. Men dom andra hormonerna påverkar inte :)
  • Madeeleenee

Nu ligger jag i sängen i Falun och vi är efter äggplocket! Gick bra! De fick sticka och ha sig en hel del då min äggstockar inte riktigt ville vara still.. några blåsor kunde de inte ta då de låg så tokigt till. Gjorde lite ont när de fick böka runt så mycket men inte alls särskilt farligt! Trodde de tryckte i massa morfin men fick vara startdosen enligt sambon. Mer behövdes inte heller kände jag.. äggledarspolningen med tång och balllong var mycket värre tycker jag! Fick höra fem ägg där inne och hoppas såklart på fler.. får se vad de säger om ett tag...

• kaleidoskop88
    ijo skrev 2017-09-08 07:49:54 följande:

Om man tagit ovitrelle kan den visa falskt positivt upp till 10 dagar efter man tagit den. Men dom andra hormonerna påverkar inte :)

Hmm... Ovitrelle. Vilken var det? Haha, jag var så trött på allt så jag slängde skiten efter jsg vsr färdig. Är det ägglossningssprutan? Den har jag ju tagit för inte så länge sen. Borde nog vänta med att testa. Gud vad besviken man skulle bli annars om det visar positivt först o sen negativt på testdag.
  • Madeeleenee

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

• ijo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-08 09:42:30 följande:

Hmm... Ovitrelle. Vilken var det? Haha, jag var så trött på allt så jag slängde skiten efter jsg vsr färdig. Är det ägglossningssprutan? Den har jag ju tagit för inte så länge sen. Borde nog vänta med att testa. Gud vad besviken man skulle bli annars om det visar positivt först o sen negativt på testdag.

Ja precis, ägglossningssprutan :) Så 10 dagar efter den kan man "tjuvtesta" om man vill. Sen kan det ju vara för tidigt att testa ändå. Men då blir det inte falskt positivt i alla fall.
  • ijo
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:17:59 följande:

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

Grattis till lyckat ÄP :) Hoppas på fina befruktade ägg!
  • Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:17:59 följande:

Toppen :) då hoppas vi på bra resultat i morgon!

Var där samtidigt med er idag! Dock inget besked om äggplock än för oss..
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-08 10:38:39 följande:

Toppen :) då hoppas vi på bra resultat i morgon!

Var där samtidigt med er idag! Dock inget besked om äggplock än för oss..

Vad sa de om äggplocket? För visst hade de vul nr 2 idag? Ska du fortsätta med sprutorna?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017