• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-07 21:13:30 följande:

Till mig Sa de flytande frukost! :)

Spännande stort lycka till i morgon! När ska ni vara där?

Kl 8 stämplar vi in i Falun!
  • Pigall
    Nube skrev 2017-09-07 16:09:08 följande:

Välkommen och grattis till ruvningen! Tråkigt att det inte blev nåt till frysen men försök tänka att embryot har det mycket bättre in din livmoder så det kan gå! Jag fick ut endast 2 ägg, en fick jag tillbaks och den andra gick inte att frysa. Men gravid blev jag! Dock fick jag missfall sedan men ändå! Men jag förstår oron och det tråkiga är att om det inte går så måste man göra om hela behandlingen, som jag gör nu.. önskar dig lycka till! När är det testdag för dig?

Tack! Tråkigt att höra om ditt missfall men skönt ändå att ha ett kvitto på att det går. Hoppas det går hela vägen för dig denna gången. Ja jag ska försöka hålla mig positiv fram tills testdagen men hoppet dog en hel del. Börjar redan ställa in mig på att gå igenom hela karusellen igen :( men vem vet. Det kanske är ett kämparglöd här inne, vem vet.
  • Matildas84

När får en normalt mens efter en ivf månad egentligen? När det börjar närma sig TD kommer jag hoppa högt varje gång det kommer ett litet lutinus-vågskvalp. Min TD är ju 4 dagar efter Änkan normalt hade kommit på besök..

• Pigall
    Matildas84 skrev 2017-09-07 19:08:16 följande:

Välkommen! Jag gör också första försöket. Också ICSI. Ruvar jag med. Väldigt jobbigt besked, tvekade själv länge och väl inför att ens öppna brevet om "ägg till frysen" för att jag skulle ha samma tanke som dig. Rent statistiskt var det en bedrövlig mängd ägg som vare sig blev befruktade eller gick att frysa även för mig. Tänker ändå att det är betydligt fler som klarar sig i livmodern än på labb, det är därför de gärna återinför tidigt. Hejar på den de ändå valde att återinföra!

Tack! Då sitter vi i liknande sits:) lycka till! fick du ut något till frysen? Av hur många isåfall? jovisst klarar de sig bättre i livmodern men det känns ju som något är generalfel när inte ett enda av en sån stor skörd lyckades ta sig till frysen:( vart helt oförberedd också då de sa att de skulle skicka brev nästa vecka men istället dök det upp på mailen som ett elakt spam:(
  • Pigall

[quote=77995430][quote-nick]Nube skrev 2017-09-07 När är det testdag för dig?[/quote]

Testdagen 20/9 för min del. En evighet kvar:)

• Matildas84
    Pigall skrev 2017-09-07 21:42:28 följande:

Tack! Då sitter vi i liknande sits:) lycka till! fick du ut något till frysen? Av hur många isåfall? jovisst klarar de sig bättre i livmodern men det känns ju som något är generalfel när inte ett enda av en sån stor skörd lyckades ta sig till frysen:( vart helt oförberedd också då de sa att de skulle skicka brev nästa vecka men istället dök det upp på mailen som ett elakt spam:(

Nä fan va dåligt! Så kan de ju inte göra! Det där brevet kändes ju som en domedagsprövning att öppna, de kan de inte skicka oförberett på mailen. Usch. Hade också blivit knäckt.

Jag hade 11 ägg, 9 kunde användas för ICSI. 4 blev befruktade. 1 stoppades in, 1 kunde frysas.. så ändå en rafflande mängd som ba "en spermie? Nej tack!" och la sig platta direkt
  • soofa
    Madeeleenee skrev 2017-09-07 18:51:10 följande:

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

Jag fick äta "lätt flytande frukost" som kaffe, te eller yoghurt.
  • soofa
    Pigall skrev 2017-09-07 21:42:28 följande:
    Usch, vad jobbigt. Till oss ringde de, sen skickade de ett mail och nu har vi även fått ett brev. Konstigt att de har så olika rutiner på de olika klinikerna.
  • Nube
    Pigall skrev 2017-09-07 21:44:24 följande:

[quote=77995430][quote-nick]Nube skrev 2017-09-07 När är det testdag för dig?

Testdagen 20/9 för min del. En evighet kvar:)[/quote]

Tiden gå fort får du se ;)
  • Pigall
    Matildas84 skrev 2017-09-07 22:13:20 följande:

Nä fan va dåligt! Så kan de ju inte göra! Det där brevet kändes ju som en domedagsprövning att öppna, de kan de inte skicka oförberett på mailen. Usch. Hade också blivit knäckt.

Jag hade 11 ägg, 9 kunde användas för ICSI. 4 blev befruktade. 1 stoppades in, 1 kunde frysas.. så ändå en rafflande mängd som ba "en spermie? Nej tack!" och la sig platta direkt

Ja men verkligen, öppnade det av ren reflex och satte lunchen i halsen. Blev helt kall inombords för jag tänkte liksom att åtminstone 1 av 17 borde gå hela vägen till frys. Ingen förklaring eller något heller utan de skrev bara att om vi har några frågor så kan vi ringa ( dock var alla telefontider såklart slut).

Gud vad skönt att du fick ett fryst iallafall. Åtminstone som kvitto på att er kombo har förmågan att fortsätta dela sig förbi insättning iallafall. Det bådar ju gott för den de satte in:)

Nu hoppas vi att det lilla som blev kvar av denna skörden räcker för oss båda så vi slipper gå igenom sprutor och äggplock igen.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017