• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:17:59 följande:

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

Grattis, det var bra resultat! Och visst var det inte så farligt med äggplock :) Hoppas att så många som möjligt blir befruktade!
  • soofa
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:17:59 följande:

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

Åh, vad skönt att ha det avklarat, att det gick bra och att ni fick ut 6 fina ägg. Spännande besked som väntar i morgon nu då. :)
  • soofa

Någon som vet när jag kan räkna med mens efter äggplock? För mig blev det ju ingen insättning, både på grund av att det inte fanns några bra embryon på dag 5 plus att jag fortfarande hade risk för att bli överstimulerad. På måndag är det två veckor sen äggplocket.. Jobbigt att inte ha någon som helst koll.

• Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-08 10:38:39 följande:

Toppen :) då hoppas vi på bra resultat i morgon!

Var där samtidigt med er idag! Dock inget besked om äggplock än för oss..

Nämen vad spännande! Hade du rosa tröja så vet jag ;) haha
  • EmmaB1988

Oj vad mycket att läsa när man inte vart in på länge :) I mitt liv har de hänt grejor. Jag har kommit in på högskola (som reserv efter att utbildningen startat) så från ena dagen till den andra så har jag tjänstledigt och pluggar till sjuksköterska på heltid :) Pratade med Gävle som ville höja dosen Menopur pga min vikt. Resan som jag har inbokad i okt krockar ju med insättning så jag ska börja spruta när jag är utomlands (om mensen kommer som den ska). ÄP är beräknat till v 44-45. Tankarna och stressen över IVF har lugnat sig sen jag börja plugga, min hjärna har inte plats för nå annat i dagsläget. Vilket är ganska skönt faktiskt. Plugget har inte kunnat komma lägligare. Lyckas vi bli gravida under skolgången så tar jag studieuppehåll. Har alltid haft en vision om att få två barn först å sen plugga för jag ville inte sätta fast mej i studier i tre år, ville inte behöva ta uppehåll. Åren har gått å inga barn har kommit. Så nu har jag kastat om lite i planeringen :)

• Mjbo
    EmmaB1988 skrev 2017-09-08 15:13:48 följande:

Oj vad mycket att läsa när man inte vart in på länge :) I mitt liv har de hänt grejor. Jag har kommit in på högskola (som reserv efter att utbildningen startat) så från ena dagen till den andra så har jag tjänstledigt och pluggar till sjuksköterska på heltid :) Pratade med Gävle som ville höja dosen Menopur pga min vikt. Resan som jag har inbokad i okt krockar ju med insättning så jag ska börja spruta när jag är utomlands (om mensen kommer som den ska). ÄP är beräknat till v 44-45. Tankarna och stressen över IVF har lugnat sig sen jag börja plugga, min hjärna har inte plats för nå annat i dagsläget. Vilket är ganska skönt faktiskt. Plugget har inte kunnat komma lägligare. Lyckas vi bli gravida under skolgången så tar jag studieuppehåll. Har alltid haft en vision om att få två barn först å sen plugga för jag ville inte sätta fast mej i studier i tre år, ville inte behöva ta uppehåll. Åren har gått å inga barn har kommit. Så nu har jag kastat om lite i planeringen :)

Spännande med studier, va roligt att du har en vision och plan! Och sköterskor behövs, det vet vi ju alla ;) Lycka till med den delen!
    En fråga bara, vad menar du med höja dosen pga din vikt?? 

Sen undrar jag, börja spruta utomlands.fick du det för din klinik? Jag hade samma dilemma i våras när jag började min första IVF.. men den resan fick jag ställa in då jag inte ville missa chansen att prova innan sommarn, och jag fick inte spruta utomlands utan jag fick lov att vara hemma i sverige då. Men de kanske är olika från klinik till klinik :) Lycka till oavsett!
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-09-07 13:19:28 följande:
    Hej på dej! Började läsa denna tråd i brist på annat och tyckte jag kände igen ditt namn från tråden i våras! Så himla tråkigt allt som hänt dej sen dess! Jag tog en paus från alla netsidor som hade att göra med ivf efter mitt tidiga missfall, nollade huvudet och körde på nytt i augusti. Imorgon har jag testdag (rd 14) för vårt första FET, men det har varit positivt sen rd 9 :) Nu är det bara att hålla tummarna för att det skall gå vägen den här gången :) Några känningar med ditt ruvande?

Hej! Ja det stämmer, känner igen dig med från i våras ;) 

Ja det var en hemsk sommar för min del.. Blev inte alls som jag hade tänkt mig. men nu är jag på ruvardag 5 idag. Känner INGENTING än så länge.. I våras plussade jag på dag 6, så jag tror jag ska ta test imorgon faktiskt.. Eller på söndag eventuellt, får se vad nerverna säger imorgon bitti! haha :) 

Stort grattis till ditt PLUS! så himla underbart. Jag önskar dig all lycka till framöver! 

• Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-07 14:51:30 följande:
    Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning
    Jag ska se om mina nerver oxå klarar att testa imorgon! Uppdatera mig om resultatet, men vi ska komma ihåg att OM det är negativt så är det fortfarande tidigt, så vi ska inte ge upp ;) Lycka till! <3
  • Matildas84

Har en hemskt otrevlig känsla i livmodern idag. Är på ruvardag 10 och det är precis samma känsla som när det drar ihop sig för mens; liksom ilar lite i nedre delen av magen och känns lite olustigt. Blir så rädd att mensjäveln ska dyka upp som ett ont troll.

I tisdags (dag 7) hade jag ett rejält stick (typ som ett getingstick som kom och gick under nån minut så då kom förhoppningar om ägg som fäster.. nu blir jag tvärtom rädd att allt ska vara kört.

Någon annan ruvare som har lite ilningar..? Nervös och lite ledsen.

• Matildas84

Har en hemskt otrevlig känsla i livmodern idag. Är på ruvardag 10 och det är precis samma känsla som när det drar ihop sig för mens; liksom ilar lite i nedre delen av magen och känns lite olustigt. Blir så rädd att mensjäveln ska dyka upp som ett ont troll.

I tisdags (dag 7) hade jag ett rejält stick (typ som ett getingstick som kom och gick under nån minut så då kom förhoppningar om ägg som fäster.. nu blir jag tvärtom rädd att allt ska vara kört.

Någon annan ruvare som har lite ilningar..? Nervös och lite ledsen.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017