EmmaB1988 skrev 2017-09-08 15:13:48 följande:
Oj vad mycket att läsa när man inte vart in på länge :) I mitt liv har de hänt grejor. Jag har kommit in på högskola (som reserv efter att utbildningen startat) så från ena dagen till den andra så har jag tjänstledigt och pluggar till sjuksköterska på heltid :) Pratade med Gävle som ville höja dosen Menopur pga min vikt. Resan som jag har inbokad i okt krockar ju med insättning så jag ska börja spruta när jag är utomlands (om mensen kommer som den ska). ÄP är beräknat till v 44-45. Tankarna och stressen över IVF har lugnat sig sen jag börja plugga, min hjärna har inte plats för nå annat i dagsläget. Vilket är ganska skönt faktiskt. Plugget har inte kunnat komma lägligare. Lyckas vi bli gravida under skolgången så tar jag studieuppehåll. Har alltid haft en vision om att få två barn först å sen plugga för jag ville inte sätta fast mej i studier i tre år, ville inte behöva ta uppehåll. Åren har gått å inga barn har kommit. Så nu har jag kastat om lite i planeringen :)
Spännande med studier, va roligt att du har en vision och plan! Och sköterskor behövs, det vet vi ju alla ;) Lycka till med den delen!
En fråga bara, vad menar du med höja dosen pga din vikt??
Sen undrar jag, börja spruta utomlands.fick du det för din klinik? Jag hade samma dilemma i våras när jag började min första IVF.. men den resan fick jag ställa in då jag inte ville missa chansen att prova innan sommarn, och jag fick inte spruta utomlands utan jag fick lov att vara hemma i sverige då. Men de kanske är olika från klinik till klinik :) Lycka till oavsett!