• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • Anonym (fel)
    Anonym (broken) skrev 2017-08-21 11:03:57 följande:
    Den som är otrogen föreställer ofta sig själv att det är berättigat och att det egentligen är partners fel - för att stilla sity eget samvete. Det sker alltså inte medvetet, och den otrogne förstår oftast inte att så är fallet.
    Japp det var lite det jag var inne på, hela ens självbild hänger på att man kan ljuga tillräckligt bra för sig själv, därav alla dåliga ursäkter. Och du har alldeles rätt i att många av våra försvarsmekanismer träder i kraft utan att vi är medvetna om det
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Otrogen) skrev 2017-07-27 22:53:19 följande:

Han har valt sitt arbete över mig, trots att vi ej behöver pengarna. Hans arbete är hans hobby och det går ut över familjen och mig. Han arbetar ca 10-12 h per dag och när han kommer hem orkar han inte något annat än att äta och sova typ. Har pratat med honom om detta men han viftar bara bort mig och inser inte (eller bryr sig inte) att detta är ett stort problem för mig. Älskar sex och närhet.

Jag är 32 och min man 45 , gifta i 12 år.

Träffades via fb och han är 36

Men varför är du kvar med honom för? Jag fattar, ni har barn och ett hem ihop men alltså jag skulle kvävas om jag var i din situation. Din man verkar vara riktigt dum i huvudet! Man viftar bara inte bort någon man påstår sig älska utan lyssnar då den man är tsm med ät viktig och det den känner & tycker borde vara viktigt. Han verkar ju skira i sig helt och hållet. Jag tycker att han (tydligt) har gjort sitt val, jobbet och cashen framför dig och ert liv så varför väljer du honom när du kan välja någon som vill ha dig, respekterar och uppskattar dig????
  • Anonym (frank)
    Anonym (fel) skrev 2017-08-21 09:45:33 följande:
    Så om någon loskar i din mat regelbundet men låter bli att berätta det för dig så är det win-win. Snubben får loska och du besparas vetskapen.Är det så du menar?
    Ehm, nej det vore riktigt äckligt. Förstår inte riktigt jämförelsen...
  • Anonym (frank)
    Anonym (Nope) skrev 2017-08-21 11:19:00 följande:
    Varmahänder skrev 2017-08-21 09:21:14 följande:
    Folk bara tror att de vill veta. Det vill de inte. De vill leva bekvämt i sin bubbla. Samma sak som med klimatförändringarna. Sanningen är bara jobbig.
    För att hon är värd en chans att själv få avgöra om hon vill ha en trogen partner? Hennes liv är redan förstört, hon lever med en partner som dels ljuger för henne och dels är otrogen. Man behöver inte berätta för henne men man kan göra slut och ge henne en chans att hitta någon som älskar henne och är lojal.

Hur är min frus liv förstört? Hon är jättelycklig. Om jag berättade för henne att jag ligger med horor skulle hon bli jätteolycklig. Vilket är bättre för henne?
  • Anonym (fel)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-21 16:23:18 följande:
    Förstod du inte? Nämen oj så svårt det kan bli ibland när det passar...Drömmer
  • Anonym (broken)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-21 16:25:25 följande:
    Hur är min frus liv förstört? Hon är jättelycklig. Om jag berättade för henne att jag ligger med horor skulle hon bli jätteolycklig. Vilket är bättre för henne?
    Så om hon har sex med din brorsa eller bästa vän spelar ingen roll så länge du är ovetandes?

• Anonym (fel)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-21 16:23:18 följande:
    Ungefär lika äckligt som att bedra människor som litar på dig, förstår du kritiken nu? Eller är det lika svårt som att förstå liknelser?
  • Anonym (fel)
    Anonym (broken) skrev 2017-08-21 16:32:50 följande:
    Så om hon har sex med din brorsa eller bästa vän spelar ingen roll så länge du är ovetandes?
    Frank förstår inte liknelser Flört
  • Varmahänder
    Anonym (broken) skrev 2017-08-21 16:32:50 följande:

Exakt!
  • HappyPerson
    Anonym (fel) skrev 2017-08-21 16:34:50 följande:
    Frank förstår inte liknelser Flört
    Det skulle kunna bero på att en del liknelser inte ens är liknelser eller väldigt dåliga liknelser.
Svar på tråden Är du otrogen?