• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • MR Human
    Anonym (Arne) skrev 2017-08-29 06:03:27 följande:
    Nej det är inte bra för någon. Själv ligger jag ute på jobb ganska ofta, och det händer ibland att man är ute och dansar och träffar en del kvinnor som man tänder på, och ofta så hamnar man i säng med någon. Inte skulle jag tala med min fru om det. Jag vet inte vad min fru gör när jag är borta. Jag tycker det bästa är och inte veta nåt.
    Om ni inte pratar om era resor eller om hon inte frågar vad du gjort på kvällarna så finns det ju flera anledningar till varför.

* Hon sig inte eftersom hon har en eller ett par älskare/ älskarinnor själv och kanske t om längtar tills du åker bort.

* Hon vet vad du gör och lider i det tysta och tittar åt andra hållet för att hon är beroende av dig ekonomiskt eller av andra anledningar.

* Hon bryr sig helt enkelt inte därför att hon inte älskar dig

* Hon tycker att det är skönt att du är med andra för då låter du henne vara i fred.

Finns många anledningar..
  • Anonym (Nope)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-29 03:22:24 följande:
    Ehm, nej det tycker jag verkligen inte. Jag skulle bli ledsen, min fru skulle bli ledsen, våra barn skulle bli ledsna... Hur skulle det vara bra för alla inblandade? 
    Du behöver inte berätta för din fru om det hemska du gjort, du behöver inte berätta för dina barn. Du kan bryta förhållandet och ge din fru en chans att få bestämma själv över vad för människor hon vill ha i sitt liv.
    Barnen kommer överleva, det är jobbigt i början men man går vidare, är själv ett "skilsmässobarn". I efterhand förstår man att det var bäst såhär. 

Att berätta är inte det värsta, det värsta är det du gjort, och det enda du kan göra för att ens försöka gottgöra det är att lämna relationen och ge din fru chansen till ett bättre liv utan lögner och otrohet. Att inte ge henne den chansen vore elakt och själviskt.
  • Anonym (fel)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-29 03:21:06 följande:
    Själva förutsättningen för att hon inte blir olycklig är ju att hon inte vet om det. Skulle jag berätta skulle hon bli jätteledsen, därfor gör jag inte det. Jag är inget monster.
    Fast vad finns det att bli ledsen över? Enligt dig så gör du inget fel?
  • Anonym (A Chigurh)
    Anonym (fel) skrev 2017-08-29 09:10:25 följande:

Fast vad finns det att bli ledsen över? Enligt dig så gör du inget fel?

Jag instämmer till fullo med frank. Så varför försvara sig menar ni? Hon är lyckligt ovetandes. Det som vinsten äro.

Mvh //Chigurh
  • Anonym (El)

Problemet med idéen om "lyckligt ovetandes" är att vi inte vet om frun vill vara lyckligt ovetandes eller ej, och det finns inget sätt att ta reda på det förutom sanningen. Hon är nu bestulen på sitt självbestämmande och därmed på sitt liv.

Jag skulle personligen hellre leva olyckligt vetandes än lyckligt ovetandes, men det är en smaksak och upp till var och en. Inte upp till den otrogna parten att diktera över.

Tid får vi aldrig tillbaka. Stjäl inte andras tid därför att du är feg.

• Anonym (fel)
    Anonym (A Chigurh) skrev 2017-08-29 09:16:11 följande:
    Jag instämmer till fullo med frank. Så varför försvara sig menar ni? Hon är lyckligt ovetandes. Det som vinsten äro.

Mvh //Chigurh
    Kul för dig, men ingen av er har svarat på varför man öht behöver hålla något som enligt er är så bra och harmlöst hemligt för sin partner?
  • Anonym (Nope)
    Anonym (El) skrev 2017-08-29 09:41:09 följande:

Problemet med idéen om "lyckligt ovetandes" är att vi inte vet om frun vill vara lyckligt ovetandes eller ej, och det finns inget sätt att ta reda på det förutom sanningen. Hon är nu bestulen på sitt självbestämmande och därmed på sitt liv.

Jag skulle personligen hellre leva olyckligt vetandes än lyckligt ovetandes, men det är en smaksak och upp till var och en. Inte upp till den otrogna parten att diktera över.

Tid får vi aldrig tillbaka. Stjäl inte andras tid därför att du är feg.

Tack! Exakt så, kunde inte sagt det bättre själv. Är också hellre olyckligt vetandes, man får tänka på att även om det sårar att få veta att ens partner varit otrogen och ljugit så är det en tillfällig sorg. Den varar inte för evigt, man går vidare. 

Klart att det sårar, men egentligen är det inte sanningen som sårar utan vad den handlar om. Ville man inte såra sin partner så hade man inte behövt vara otrogen mot den och ljuga om det liksom. 
  • Anonym (A Chigurh)
    Anonym (fel) skrev 2017-08-29 09:53:06 följande:

Kul för dig, men ingen av er har svarat på varför man öht behöver hålla något som enligt er är så bra och harmlöst hemligt för sin partner?

Men det var då ständig flora frågor av dig "fel", som inte tycker förstå av bättre slag. Gudars skymning !!

Hur som är det inte bara bra/harmlöst....det är smidigt även det. Situation kräver en Dam som i detta fall är högst beryktad i sin okunskap kring sig själv helt ovidkommande mina äventyr av lustar. Att hemlighålla för mindre och sämre vetande för denna min evigt vackra och naiva Kvinna är av NÖDVÄNDIGHET. För oss två. Och Ja, att det innebar ett kravfyllt beteende mot en....i mina ögon...okunnig men ack så fager kvinna på hemmafronten på landet vi bor. Jag vill få andra "sexuella fantasier" tillgodo och dessa är inte möjligt med Damen hemma ifråga. Fast hon tror det, jag själv tror det eller så saknar precis som den underbara kvinnan vi båda sexuell erfarenhet men det tankas upp här i den älskarinna som finns. Vi två inbillar oss ha erfarenhet och låter människor omkring trot....innerst inne är vi två lika rädda själar.

Därför min högaktade broder, därför är mitt svar till dig att det är måste att hemlighålla det här....alltså att jag vid över 50 år har en Sjögurka och kropp jag inte lärt känna...en kvinna som är osäker i sin sexuella känsla men där det kan OM tur finnes är en trerätters middag i antåg....om bäste herren "fel" begriper?!!

Med hopp om förståelse och fin dag !!

MVH Broder A
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Nope) skrev 2017-08-29 08:43:26 följande:

Du behöver inte berätta för din fru om det hemska du gjort, du behöver inte berätta för dina barn. Du kan bryta förhållandet och ge din fru en chans att få bestämma själv över vad för människor hon vill ha i sitt liv.

Barnen kommer överleva, det är jobbigt i början men man går vidare, är själv ett "skilsmässobarn". I efterhand förstår man att det var bäst såhär. 

Att berätta är inte det värsta, det värsta är det du gjort, och det enda du kan göra för att ens försöka gottgöra det är att lämna relationen och ge din fru chansen till ett bättre liv utan lögner och otrohet. Att inte ge henne den chansen vore elakt och själviskt.

Ja herregud! Hade (hur ont det än gjort) valt att min flickvän lämnar mig än att hon stannat kvar med mig samtidigt som hon ligger med en annan person! Jag vill att den jag är tsm/gift med vill ha mig, vara med mig, älskar mig och främst av allt är ÄRLIG med mig. Efter allt jag gett henne av mig själv- tid, kärlek, ärlighet och respekt, tycker jag att det absolut minsta som hon kan göra för mig är att låta mig få chansen att vara lycklig med någon annan! Jag skulle INTE vilja vara "lyckligt ovetande" ABSOLUT INTE!! Fy f*n vad rånad jag hade blivit då!! Usch! Bara jag tänker tanken får mig att må illa och gör ont- att min flickvän skulle hålla på så här och ta sig rätten att bestämma över vad jag hellre skulle vilja vara och inte visa den minsta respekt för mig att låta mig själv få bestämma över mitt liv och öde! Så respektlöst!
  • Anonym (fel)
    Anonym (A Chigurh) skrev 2017-09-10 13:50:19 följande:
    Men det var då ständig flora frågor av dig "fel", som inte tycker förstå av bättre slag. Gudars skymning !!

Hur som är det inte bara bra/harmlöst....det är smidigt även det. Situation kräver en Dam som i detta fall är högst beryktad i sin okunskap kring sig själv helt ovidkommande mina äventyr av lustar. Att hemlighålla för mindre och sämre vetande för denna min evigt vackra och naiva Kvinna är av NÖDVÄNDIGHET. För oss två. Och Ja, att det innebar ett kravfyllt beteende mot en....i mina ögon...okunnig men ack så fager kvinna på hemmafronten på landet vi bor. Jag vill få andra "sexuella fantasier" tillgodo och dessa är inte möjligt med Damen hemma ifråga. Fast hon tror det, jag själv tror det eller så saknar precis som den underbara kvinnan vi båda sexuell erfarenhet men det tankas upp här i den älskarinna som finns. Vi två inbillar oss ha erfarenhet och låter människor omkring trot....innerst inne är vi två lika rädda själar.

Därför min högaktade broder, därför är mitt svar till dig att det är måste att hemlighålla det här....alltså att jag vid över 50 år har en Sjögurka och kropp jag inte lärt känna...en kvinna som är osäker i sin sexuella känsla men där det kan OM tur finnes är en trerätters middag i antåg....om bäste herren "fel" begriper?!!

Med hopp om förståelse och fin dag !!

MVH Broder A
    Det där resonemanget fungerar säkert bra i din egen lilla "värld". När sanningen kommer fram (vilket jag för din frus skull hoppas den gör snarast möjligt) Kommer sjögurkan få en helt annan användning. Jag hoppas att du då delar med dig av alla dina djupa tankar som du så gladeligen delar med dig av här med henne med så hon får bättre förståelse för vilken poet och filosof hon hela tiden levt med utan att veta det.
Svar på tråden Är du otrogen?