• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • Anonymisk
    Anonym (Nope) skrev 2017-08-10 10:26:03 följande:

Fast såhär rakt på sak så finns där inga goda skäl att vara otrogen. Det ena goda är att bryta, så kan man ligga runt bäst fan man vill utan att såra en partner. Otrohet och att visa respekt hör inte ihop i något universum. 

Förvånar mig att du som blivit utsatt för otrohet inte avskyr det. Det skadar ju så enormt mycket. 

Du har rätt i att otrohet kan skada väldigt mycket, särskilt om barn är inblandade. Jag tror dock att omständigheterna också kan påverka och det är svårt att se världen endast i svart eller vitt.

Det som sårar mer tror jag är lögner och avsaknad av respekt för den andra personen.

Om en relation förändras under årens gång så kan jag i viss mån ha förståelse för skäl till otrohet (avsaknad av närhet i relationen kombinerat med barn t.ex.).

Däremot så tycker jag fortfarande att man bör ta ansvar för sina handlingar och vara uppriktig. Det är det viktigaste.
  • Anonym (fel)
    Anonymisk skrev 2017-08-10 19:57:11 följande:
    Du har rätt i att otrohet kan skada väldigt mycket, särskilt om barn är inblandade. Jag tror dock att omständigheterna också kan påverka och det är svårt att se världen endast i svart eller vitt.

Det som sårar mer tror jag är lögner och avsaknad av respekt för den andra personen.

Om en relation förändras under årens gång så kan jag i viss mån ha förståelse för skäl till otrohet (avsaknad av närhet i relationen kombinerat med barn t.ex.).

Däremot så tycker jag fortfarande att man bör ta ansvar för sina handlingar och vara uppriktig. Det är det viktigaste.
    Omständigheterna är kanske gråa men hur man väljer att agera på omständigheterna är ganska svartvitt. 
  • Anonymisk
    Anonym (fel) skrev 2017-08-11 01:14:38 följande:

Omständigheterna är kanske gråa men hur man väljer att agera på omständigheterna är ganska svartvitt. 

Det är absolut sant. Att besluta sig att vara otrogen eller inte är svartvitt.

Vägen dit kan dock vara väldigt kort eller väldigt lång och komplicerad.

Många missbedömer de eventuella konsekvenserna...

Själv tror jag att folk generellt ställer på tok för höga krav på sina partners vilket ofta leder till otrohet Om fler accepterade att den andre når upp till kanske 85% perfektion istället så skulle antalet separationer minska dramatiskt.
  • Anonym (fel)
    Anonymisk skrev 2017-08-11 01:33:50 följande:
    Det är absolut sant. Att besluta sig att vara otrogen eller inte är svartvitt.

Vägen dit kan dock vara väldigt kort eller väldigt lång och komplicerad.

Många missbedömer de eventuella konsekvenserna...

Själv tror jag att folk generellt ställer på tok för höga krav på sina partners vilket ofta leder till otrohet Om fler accepterade att den andre når upp till kanske 85% perfektion istället så skulle antalet separationer minska dramatiskt.
    Kanske det, men om man är missnöjd med sin partner får man se till att prata om sitt missnöje oavsett hur lång vägen dit varit.
  • Anonym (Hjärtekrossaren)

Krossade min stora kärlek....

Efter trettio år var hon är inte arg längre...

Men ett krossat ???? är ett krossat hjärta...

Om jag ångrar mig......?!!

Så om du är osäker på vad du vill i livet prata med den du är tillsammans med... Gäller från första kärleken och sen framåt....

Gör slut innan du sårar någon och gå sen vidare till nästa relation..

Ta reda på där i mellan vem du är och vad du vill med ditt relationsliv ..

Förlora min stora kärlek och det kommer troligen sitta

en lös bit i mitt hjärta tills man kliver av....

• Anonym (frank)
    Anonym (Hjärtekrossaren) skrev 2017-08-11 08:46:54 följande:

Krossade min stora kärlek....

Efter trettio år var hon är inte arg längre...

Men ett krossat ???? är ett krossat hjärta...

Om jag ångrar mig......?!!

Så om du är osäker på vad du vill i livet prata med den du är tillsammans med... Gäller från första kärleken och sen framåt....

Gör slut innan du sårar någon och gå sen vidare till nästa relation..

Ta reda på där i mellan vem du är och vad du vill med ditt relationsliv ..

Förlora min stora kärlek och det kommer troligen sitta

en lös bit i mitt hjärta tills man kliver av....

Det enda misstaget var att hon kom på dig.
  • Anonym (Hjärtekrossaren)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-11 08:58:59 följande:

Det enda misstaget var att hon kom på dig.

Nja misstaget var att jag var otrogen....

Resten brukar uppenbara sig och när det händer finns det en förlust att sörja och ibland för båda..
  • Anonym (Nope)
    Anonymisk skrev 2017-08-10 19:57:11 följande:

Ja, man kan inte riktigt se världen i endast svart eller vitt, det har du såklart rätt i.
    Men ett förhållande kan man ta sig ur. Även om barn är involverade, även om frugan är gravid, även om man delar ett hus på landet, även om den ena är pank, även om minst 1 person egentligen fortfarande har känslor. I slutändan är otrohet ett korkat beslut man tagit på egen hand, oavsett omständigheterna. 

Men otrohet är ju en fin blandning mellan lögner och avsaknad av respekt för den andra personen, eller hur? 
    Om man känner att man börjar titta efter andra, varför inte bara göra slut? Det är snällare mot alla involverade. Och är där inte ens barn involverade, nä men bara lämna då. Är man otrogen mot någon så kan man omöjligt ha mycket känslor för den personen, när man utsätter den för den behandlingen. 

Tycker verkligen inte att det finns någon ursäkt för att vara otrogen. Vuxna människor som fjantar runt fastän de vet att de riskerar att såra minst 1 persons känslor och ärra för livet. Handlar det som spänning så finns där andra spännande saker man kan hitta på, utan att sabba någons liv liksom.... 
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Nope) skrev 2017-08-11 10:06:15 följande:

Ja, man kan inte riktigt se världen i endast svart eller vitt, det har du såklart rätt i.

Men ett förhållande kan man ta sig ur. Även om barn är involverade, även om frugan är gravid, även om man delar ett hus på landet, även om den ena är pank, även om minst 1 person egentligen fortfarande har känslor. I slutändan är otrohet ett korkat beslut man tagit på egen hand, oavsett omständigheterna. 

Men otrohet är ju en fin blandning mellan lögner och avsaknad av respekt för den andra personen, eller hur? 

Om man känner att man börjar titta efter andra, varför inte bara göra slut? Det är snällare mot alla involverade. Och är där inte ens barn involverade, nä men bara lämna då. Är man otrogen mot någon så kan man omöjligt ha mycket känslor för den personen, när man utsätter den för den behandlingen. 

Tycker verkligen inte att det finns någon ursäkt för att vara otrogen. Vuxna människor som fjantar runt fastän de vet att de riskerar att såra minst 1 persons känslor och ärra för livet. Handlar det som spänning så finns där andra spännande saker man kan hitta på, utan att sabba någons liv liksom.... 

Ja men seriösa förhållanden , där man byggt upp ett hel liv tillsammans , där barn finns och där man älskar varandra behöver inte raseras pga att sexet är obefintligt. Min man är nöjd med ett ,i mina ögon obefintligt sexliv. Jag är det inte! Varför ska man riva upp ett hel liv tillsammans för jag älskar mer sex än han gör? Han är nöjd , ovetandes om vad jag gör , och jag är nöjd med honom ovetandes! Jag skiljer på mitt familjeliv och mitt sexliv! Jag står inte ut med att ha sex några gånger i månaden , så söker det på annat håll. Jag behöver inte involvera hela min familj med vad jag gör bakom stängda dörrar med min kk. Förstår verkligen inte problemet?! Sex är bara sex för mig, två kroppar som lever ut varandras lustar, älska däremot är något annat , och den intimiteten delar jag bara med min man.
  • Anonym (broken)
    Anonym (Otrogen) skrev 2017-08-11 11:40:03 följande:
    Han är nöjd , ovetandes om vad jag gör , och jag är nöjd med honom ovetandes! Jag skiljer på mitt familjeliv och mitt sexliv! Jag står inte ut med att ha sex några gånger i månaden , så söker det på annat håll. Jag behöver inte involvera hela min familj med vad jag gör bakom stängda dörrar med min kk. Förstår verkligen inte problemet?! Sex är bara sex för mig, två kroppar som lever ut varandras lustar, älska däremot är något annat , och den intimiteten delar jag bara med min man.
    Du tror att att han är nöjd, fast han inte vet vad som pågår?

De flesta otrogna inbillar sig att just de kan hålla respektive ovetandes, men ändå blir så många avslöjade. Och hur just din man tar det då vet du inte nu.

Du måste inse att det är ett högt spel du spelar, med både barnens och din makes psykiska hälsa som insats, och därmed både äktenskap och familj.
Svar på tråden Är du otrogen?