• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • Anonym (A Chigurh)
    Anonym (fel) skrev 2017-08-20 16:39:06 följande:

Det är nog tyvärr du som har fel, eller rättare sagt du blandar ihop perspektiv. Du pratar om den otrognes perspektiv och det är väl klart att den oteogne själv kommer njuta av allt otroheten ger, makt, kontroll, sex, etc.

Jag pratar om den bedranes perspektiv och att det är ren lögn att påstå att den bedragen drar nytta av en otrohet för den enda som kan avgöra det är den bedragne själv och iom att bedragaren är så noga med att dölja allt för den bedragne tyder på att personen är ganska väl insatt i att den bedragne inte alls uppskattar det man gör

Både din och andra otrognas argument där man ser allt ur ett jag perpektiv är något som är väldigt typiskt för personer med extrem egoism vilket enligt mig är grunden till att man agerar som man gör.

Vad är det som du (fel) inte får klart ?? "blandar ihop perspektiv" !!

För bövelen....bedragne skriver ni gång på gång. Du ser(ej så konstigt) inte från andra perspektivet, vilket inte kan begära om du har poängen klar från den början du vill anse. Du vill mena EGO men fan om relation mår bra och sambo ÅTER ovetande då?? Som jag (och andra)hjälper det mer än att stjälper. Någon moralkompass hjälper här INTE.......på långa vägar ett svikt på sjögurkan eller förhållande kan vara bättre att lösa så !!

Må gott. Med Vänlig Hälsning.
  • Anonym (frank)
    Anonym (Fruktansvärt) skrev 2017-08-22 09:12:07 följande:

I mitt förra förhållande lyckades jag var otrogen ett flertal Tillfäll och jag vet faktiskt inte varför! Bara för att bekräftelse eller något fy så elakt att vara otrogen! Jag skulle absolut inte vilja bli bedragen så elakt!! Och sedan beskyller man dem för att vara otrogna istället för att bedöva sitt eget samvete!! Och så slipper man frågor själv!! Hemskt!

Idag i mitt nya förhållande skulle jag aldrig vara otrogen jag har till och med svårt att tycka andra kvinnor är snygga eller attraktiva! Vill inte vara ett svin en gång till! Då är det bättre att göra slut om man inte kan hålla sig i styr!!

Det med betal tjejer är ännu värre det har jag lyckats hålla mig ifrån även att jag har varit på massor med klubbar i Europa där emot har jag pratat med tjejerna och blivit kompis med dem och frågar varför dem gör detta!!

Överlevnad skickar pengar till sina barn så dem får ett drägligt liv och hallicken tjänar massa på att göra detta!

Så... du har varit otrogen en massa gånger men du tycker det är fel? Haha okej.,, bestäm dig. 

Och självklart går jag inte till nåt jävla traffickingoffer med en hallick. Riktiga bordeller är det som gäller.
  • Anonym (Fruktansvärt)

Ok vilka tror du styr dem riktiga bordellerna?

Jag skrev ju att jag verkligen skäms för det jag gjorde i mitt förra förhållande! Det var ju som jag sa att jag behövde tyvärr det för min fruktans dåliga själv känsla som jag har jobbat bort bitar av!! Men det är verkligen inte ok att var otrogen det är för jävligt mot sin partner bättre att göra slut och sedan leka om man behöver det!! Eller så har man ett bra förhållande och gör saker tillsammans så behöver man inte hävda sig med otrohet!! Den satt som en smäck

• Anonym (frank)
    Anonym (Fruktansvärt) skrev 2017-08-22 11:06:29 följande:

Ok vilka tror du styr dem riktiga bordellerna?

Jag skrev ju att jag verkligen skäms för det jag gjorde i mitt förra förhållande! Det var ju som jag sa att jag behövde tyvärr det för min fruktans dåliga själv känsla som jag har jobbat bort bitar av!! Men det är verkligen inte ok att var otrogen det är för jävligt mot sin partner bättre att göra slut och sedan leka om man behöver det!! Eller så har man ett bra förhållande och gör saker tillsammans så behöver man inte hävda sig med otrohet!! Den satt som en smäck

Gav du dig själv en komplimang där på slutet? 

Min fru och jag gör nästan allt tillsammans. Vi har två små barn så det blir mycket familjeaktiviteter. Vi har kanonbra sex och ett bra förhållande i övrigt. 

Om du tror att jag ligger med horor för att hävda mig har du väldigt fel. Den enda anledningen är att jag gillar variation. Min fru är mörkhårig, ibland vill man ha en fin blondin vettu :)
  • Anonym (frank)

Och förresten, jag ser inte hur "dålig självkänsla" är en bättre anledning än att jag gillar att ha kul. Hycklare.

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (Tjejen) skrev 2017-08-21 14:35:59 följande:

Men varför är du kvar med honom för? Jag fattar, ni har barn och ett hem ihop men alltså jag skulle kvävas om jag var i din situation. Din man verkar vara riktigt dum i huvudet! Man viftar bara inte bort någon man påstår sig älska utan lyssnar då den man är tsm med ät viktig och det den känner & tycker borde vara viktigt. Han verkar ju skira i sig helt och hållet. Jag tycker att han (tydligt) har gjort sitt val, jobbet och cashen framför dig och ert liv så varför väljer du honom när du kan välja någon som vill ha dig, respekterar och uppskattar dig????

Jag har ställt mig frågan ibland och har inget bättre svar än att jag älskar honom innerligt. Skulle inte kalla min man "dum i huvudet", han är uppvuxen med andra värderingar såsom mannen ska vara försörjare och vill ha ett bättre liv och ge sin familj bättre än han själv växt upp med. Han förstår nog helt enkelt inte hur dåligt jag mår av detta. Dessutom är jag uppväxt med skiljda föräldrar och vill helt enkelt inte att mina barn ska växa upp så, och ännu värre vara orsaken till att jag och min man skiljer oss, det är för mig väldigt svårt. Han är också min första och har alltid stått vid min sida när min egna familj valde att säga upp kontakten av privata skäl, och hans familj och speciellt hans syster har blivit som min egna familj och min egna syster.
  • HappyPerson
    Anonym (Otrogen) skrev 2017-08-22 13:06:44 följande:
    Jag har ställt mig frågan ibland och har inget bättre svar än att jag älskar honom innerligt. Skulle inte kalla min man "dum i huvudet", han är uppvuxen med andra värderingar såsom mannen ska vara försörjare och vill ha ett bättre liv och ge sin familj bättre än han själv växt upp med. Han förstår nog helt enkelt inte hur dåligt jag mår av detta. Dessutom är jag uppväxt med skiljda föräldrar och vill helt enkelt inte att mina barn ska växa upp så, och ännu värre vara orsaken till att jag och min man skiljer oss, det är för mig väldigt svårt. Han är också min första och har alltid stått vid min sida när min egna familj valde att säga upp kontakten av privata skäl, och hans familj och speciellt hans syster har blivit som min egna familj och min egna syster.
    Tror inte alls det beror på det. Jag tror det beror på att du är rädd att vara ensam. Du vet vad du har men inte vad du får. Bekvämlighet. Människan har i alla tider varit rädd för förändring. Så även du uppenbarligen. Tyvärr.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (frank) skrev 2017-08-21 16:25:25 följande:
    Hur är min frus liv förstört? Hon är jättelycklig. Om jag berättade för henne att jag ligger med horor skulle hon bli jätteolycklig. Vilket är bättre för henne?
    Hennes liv är förstört då hennes karl ligger runt med horor och ljuger för henne. Det är det som är poängen. Att hon vet eller inte, helt ärligt, att hon inte vet och att du fortsätter ljuga och försöker få det att framstå som något bra, visar desto mer på hur sorglig situationen är. 
    Om du berättade för henne hade hon fått en chans att leva lyckligt och ärligt med någon som är henne trogen och älskar henne och förtjänar henne. DET är bättre för henne. 

Hoppas att du iaf skyddar dig. Behöver inte ge henne en könssjukdom också, vore ett tråkigt sätt att låta henne få veta. 

• Anonym (Tjejen)

Ok men varför pratar inte ni med varandra? Ni måste ju lära er att kommunicera. Känns som om par idag är rädda för kommunikation men också för konfrontation. Men hur ska man komma någon vart om man inte är ärliga med varandra och pratar? Ingen av er är tankeläsare! Om du är missnöjd med vissa aspekter av ditt liv så måste du säga det till honom och om han verkligen älskar dig så ska han lyssna på dig och ha respekt för dina känslor för det är vad kärlek är. Oavsett om man tycker om det man hör från sin partner om hur denne känner & uppfattar saker i ert gemensamma liv tsm så ska man visa hänsyn och respekt för det. Och era barn, hur tror du de kommer att känna när de får veta att en av er varit otrogen? Du har varit otrogen mot pappa i flera år.. skulle det vara bättre än att ni skiljs och är vänner och tänker på barnen i första hand (på riktigt)??

Det låter som om du borde resa bort ett tag och fundera på ditt liv och vad du egentligen vill för det ni håller på med nu är inte ok någonstans och kommer att förgöra hela familjen I framtiden.
  • Anonym (fel)
    Så typiskt otrogna människor att skylla allt på någon annan, helst den de bedrar.
    Det där är ju bara skitsnack TS, du kunde valt att prata med honom istället för att knulla runt, men du VALDE otrohet istället. Det har ingenting med din man att göra, det har bara med dig att göra.

Kul att du väljer tacka den som du själv säger stått vid din sida när din egen familj valde att säga upp kontakten genom otrohet. Din familj kanske kände dig bättre än vad han gör.
Svar på tråden Är du otrogen?