• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • Anonym (Cheater)
    Anonym (TantVit) skrev 2017-07-28 16:52:25 följande:
    Din åsikt med alla dess variationer är klar. Vad sägs om att du behåller den för dig själv i fortsättningen?
    Om alla skulle behålla sina åsikter för sig själv skulle vi inte behöva ett forum!?
  • Anonym (TantVit)
    Anonym (Cheater) skrev 2017-07-28 20:00:07 följande:

Om alla skulle behålla sina åsikter för sig själv skulle vi inte behöva ett forum!?

Gärna diskussion. Men snälla läs personens inlägg. Om budskapet är "jag hatar dig, jag hatar dig" med variation så här det gått fram.
  • Mannschaft
    Anonym (Otrogen) skrev 2017-07-28 14:54:09 följande:

jag beklagar mig inte, du ställde frågor som jag besvarade. Jag är nöjd som det ser ut nu. Även jag har empati, men känner att han har ett ansvar gentemot mig också. Gifte mig med tron att jag skulle vara hans första prioritet, liksom han är min första prioritet. Jag har behov han försummar. Så alternativen är skiljsmässa eller leva ett liv i frustration. Något som varken jag eller han vill.

Åh jo, nog har du beklagat dig kring din man ändå. Du gör det ju på nytt i denna kommentar.

Men då är det frid och fröjd. Han har ingen sexlust, försummar därför dina behov, du är otrogen bakom hans rygg, ni båda är nöjda på varsitt håll utan att vare sig skilsmässa eller frustration behöver uppstå. Perfekt!
    "Karikatyren är en hyllning som medelmåttan bringar geniet."
  • Mannschaft
    Anonym (Den Andra kvinnan) skrev 2017-07-28 16:37:51 följande:

Jag förstår din fundering!

Det var inte min plan att träffa en gift man. Jag hade precis lämnat en dysfunktionell relation och kände där och då att jag aldrig skulle kunna lita på någon och kunna släppa in någon i mitt liv igen.

Sen hamnade jag bredvid den här attraktiva och omtänksamma mannen på en konferens och han gav mig bekräftelse som jag nog behövde där och då och saknat tidigare.

Eftersom han är gift så behöver jag inte känna kraven att han vill mera än bara ha sex.

Men jag kommer nog avsluta det inom en snar framtid, Går i terapi just nu för att må bra igen.

Nej hade jag ingen aning om såklart, tråkigt! Den hjälper dig nog vidare, man går i livet på nitar titt som tätt på olika plan tyvärr.

Så även om du gillar er förbindelse kommer du säga upp den? Hoppas ingen utav er lämnar den med känslan av utnyttjande. Det bör vara en ganska komplex sits ändå, om man är singel och har rollen som den han/hon är otrogen med. Den får sitt sex en sambo nekar och vi utomstående får ett ligg. Att det sen är otrohet är jäkligt ändå.
  • Mannschaft
    Anonym (Cheater) skrev 2017-07-28 20:00:07 följande:

Kan inte du generöst dela med dig av dina åsikter i ämnet?
  • Anonym (Mrs C)
    Mannschaft skrev 2017-07-28 13:47:12 följande:

Ansvar ligger inte Mrs C nära till hands?

You only live once.
  • Mannschaft
    Anonym (Mrs C) skrev 2017-07-29 09:59:56 följande:

You only live once.

Tänkte mig det svaret. Får man fråga om du har barn?
  • Anonym (fel)
    Anonym (TantVit) skrev 2017-07-28 17:16:09 följande:

Nej, men du framförde den två gånger under loppet av 21 minuter, på ungefär samma föraktfulla sätt. Poängen har gått fram, även hos dem med IQ under 50.

Och varför skulle det vara fel att känna förakt för svek och lögner?

Menar du att den sortens beteende ska bemötas med respekt och förståelse?
  • Anonym (A Chigurh)
    Nimzay skrev 2017-07-28 16:56:05 följande:

Är inte i ett förhållande och har aldrig varit i nåt förhållande, men om jag är i ett förhållande i framtiden, hoppas jag verkligen att jag aldrig kommer vara otrogen, för det är en sak som jag tycker verkar väldigt fel. Men sen om jag någon gång kommer vara det i stundens hetta, kan jag ju inte veta säkert, kan faktiskt hända ibland att jag funderar: kommer jag vara det nån gång, men jag hoppas ju som sagt verkligen att jag aldrig någonsin kommer vara det. Och en sak som är ganska säker är, att om jag någonsin kommer vara det i framtiden, så kommer jag helt klart ha väldigt dåligt samvete över det.

Det som känns mest skrämmande är inte att du varit otrogen, för tokigheter kan väl alla göra, utan det är att du verkar se så lätt på att vara otrogen.

Man lever bara en gång!! Jag bestämmer hur jag ska tänka och vad jag ska göra! Det kan va ett bra val.

Kram
  • Anonym (fel)
    Anonym (A Chigurh) skrev 2017-08-01 12:09:40 följande:

Man lever bara en gång!! Jag bestämmer hur jag ska tänka och vad jag ska göra! Det kan va ett bra val.

Kram

Tror du din partner håller med om det där?
Svar på tråden Är du otrogen?