• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • Anonym (Mrs C)
    Anonym (broken) skrev 2017-08-08 14:06:59 följande:

Så hur kan den otrogne då rättfärdiga att den krossar den bedragne för många år, kanske hela livet, och att även påverkan på barnen kan bli mycket stor?

Har ett liv och då sätter jag mig själv först så klart. Gör alla smarta.
  • Rambo69
    Anonym (Ann O. Nym) skrev 2017-08-08 12:58:43 följande:
    Nej. Jag tror att hans otrohet blir spiken i kistan, hur mycket jag än försöker förstå och förlåta (nu lever vi ihop för barnens skull). Jag kan inte leva med någon jag inte kan lita på.
    Det är nästan så att han skulle få smaka på egen medicin!
    Att han kan vara så dum, å såra dig. Undra om han tycker att det var värt det?

Varma kramar.....
  • Anonym (broken)
    Anonym (Mrs C) skrev 2017-08-08 20:12:19 följande:
    Har ett liv och då sätter jag mig själv först så klart. Gör alla smarta.
    Självklart kommer du först, skit i barnen.
  • Anonym (A Chigurh)
    Anonym (Cheater) skrev 2017-08-08 13:29:13 följande:

Någon har krökat eller rökt på tror jag :D

Ärade broder, ibland finnes skäl att göra detta, vara sin Dam uppmärkdam annat sätt än i sänghalmen.....således bedras med andra, eftertraktade och överkåta exemplar INOM överkomligt avstånd. Av orsak fullt klar har DENNA strategi med gå bakom en förtroendefull Dams rygg med en annan Dams framstjärt och orala del tjänat....MIG men mest den ovetande Dam i mitt slott. Lyckat äktenskap!

Mvh //A
  • Anonym (A Chigurh)
    Anonym (fel) skrev 2017-08-08 14:11:29 följande:

Lol, otroligt hur man lyckas få svek och förnedring att bli "hänsynsfullt".

Allt skola av tolkningsfråga vara.....ANNARS vora det ej av värde. Kriga på.....

// Broder A
  • Anonym (fel)
    Anonym (A Chigurh) skrev 2017-08-09 22:05:42 följande:
    Allt skola av tolkningsfråga vara.....ANNARS vora det ej av värde. Kriga på.....

// Broder A
    Mmm jag vet rätt och fel är ju alltid en tolkningsfråga för dem som gillar att svina mot andra, men när de själva utsätts för samma behandling blir det genast svart på vitt. Rätt lustigt det där.
  • Anonymisk

Jag upptäckte att min ex-fru varit otrogen med en gift affärsbekant som dessutom hade en annan flickvän vi sidan om.

Detta startade efter att jag bytte karriär då jag var tvungen att vara mer närvarande för min ex-fru som hade fått en allvarlig sjukdom. Jag drev ett privat investeringsprojekt efteråt som i slutändan blev väldigt lönsamt men under tiden så bedrog min fru mig med en man för att han erbjöd "bättre finansiell stabilitet" (detta trots att jag efter projektet blev ekonomiskt oberoende).

Efter att ha gett henne lite betänketid (3 barn involverade, många års äktenskap) tog jag beslutet att separera då min ex-fru pratade mycket men gjorde inga ansträngningar för att förändra situationen.

Hon blev dock förvånad att jag ville skiljas så hon började "stalka" mig i flera år efteråt.... Detta skapade problem i mina nya relationer medan hon glatt tömde den nye mannens kreditkort och levde loppan.

Män kallas ofta för jävla svin i dessa sammanhang så jag kallade henne gladeligen för jävla sugga (feministiska kommentarer undanbedes för det är en korrekt beskrivning.

Inte för otroheten i sig men pga lögner och hysterisk stalking.

Jag har egentligen inga problem med att folk är otrogna för goda skäl (ointresse, avsaknad av sex i äktenskapet mm) men man borde visa respekt för den person man lever med. Att sköta det hela snyggt eller att vara uppriktig / ta konsekvenserna om den andra blir varse.

Relationer kan vara komplicerade men genom att respektera alla inblandade parter så kommer man väldigt långt.

Själv har jag haft möjlighet att träffa fantastiska kvinnor efter min skilsmässa så det kan vara positivt i slutändan också.

De har dock tendens att bli kära väldigt fort när man själv kanske vill ta steg för steg i början...

• Anonym (R_E_T)

Jag ser inga problem i det så länge man sköter det snyggt. Utan otrohet skulle jag gått miste om väldigt många spännande och sköna upplevelser och bekantskaper. Just nu har jag 3 fasta älskarinnor som jag träffar, inte så ofta men ändå regelbundet, alla 3 är även de gifta eller sambos.

Viktigt där med balansen, för oss alla är det en guldkant, ett skönt extra vid sidan av. I deras fall finns två gemensamma nämnare, den ena är lust och nyfikenhet på att bli sexuellt dominerade, den andra att få uppleva en välutrustad man.

• Anonym (Jdjf)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-08-08 13:51:02 följande:

Jag är otrogen mot min man, han har en mindre paket och kan inte få mig att komma så jag har några älskare som får mig att njuta och kan fylla mig till max.

Sen tänder jag på smygandet och vetskapen att det jag gör är förbjudet. :D

Varför är du då ihop med mannen?
  • Anonym (Nope)
    Anonymisk skrev 2017-08-10 03:59:05 följande:

Jag har egentligen inga problem med att folk är otrogna för goda skäl (ointresse, avsaknad av sex i äktenskapet mm) men man borde visa respekt för den person man lever med. Att sköta det hela snyggt eller att vara uppriktig / ta konsekvenserna om den andra blir varse.

Relationer kan vara komplicerade men genom att respektera alla inblandade parter så kommer man väldigt långt.

Fast såhär rakt på sak så finns där inga goda skäl att vara otrogen. Det ena goda är att bryta, så kan man ligga runt bäst fan man vill utan att såra en partner. Otrohet och att visa respekt hör inte ihop i något universum. 

Förvånar mig att du som blivit utsatt för otrohet inte avskyr det. Det skadar ju så enormt mycket. 
Svar på tråden Är du otrogen?