• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Katten18

Hoppar in här också :) Enklare att skriva av sig här än att försöka prata med min man som tycker jag "känner av för mycke" haha.

ÄL den 19/8 - har BIM 2/9 :)

Har sedan igår på morgonen känt molvärk i magen, ilningar, samt ilningar på vä. sida av svanken. Ingenting jag känt av tidigare mellan ÄL och BIM, kan likaväl vara jag som är paranoid också men igår kunde jag knappt somna för ilningen i ryggen var så påtaglig när man väl slappnade av.

9e försöket för vår del så jag håller alla tummar och tår jag kan för att det ska ha tagit sen denna gången :)

• Bellabelle
    Katten18 skrev 2017-08-23 15:29:00 följande:

Hoppar in här också :) Enklare att skriva av sig här än att försöka prata med min man som tycker jag "känner av för mycke" haha.

ÄL den 19/8 - har BIM 2/9 :)

Har sedan igår på morgonen känt molvärk i magen, ilningar, samt ilningar på vä. sida av svanken. Ingenting jag känt av tidigare mellan ÄL och BIM, kan likaväl vara jag som är paranoid också men igår kunde jag knappt somna för ilningen i ryggen var så påtaglig när man väl slappnade av.

9e försöket för vår del så jag håller alla tummar och tår jag kan för att det ska ha tagit sen denna gången :)

Ja men precis! Kan vara skönt att skriva av sig med folk ang allt man känner! De du beskriver känner jag med och tror och hoppas att vi båda är gravida! Jag har bara känt såhär mellan äl och bim en gång tidigare o den gången va jag gravid så hoppas ju att de betyder samma nu med :D
  • Anonym (Hoppas)

Jag kanske låter pessimistisk men tog över 2 år att bli gravid sist och då slutade det med missfall i v 15. Nu har vi försökt i 7 månader utan +.

• Katten18
    Bellabelle skrev 2017-08-23 15:34:38 följande:
    Ja men precis! Kan vara skönt att skriva av sig med folk ang allt man känner! De du beskriver känner jag med och tror och hoppas att vi båda är gravida! Jag har bara känt såhär mellan äl och bim en gång tidigare o den gången va jag gravid så hoppas ju att de betyder samma nu med :D

Ja men verkligen. Dom tror dom förstår, men icke..

Ååååh.. jag vågar ju inte hoppas :O Men givetvis, jag skulle varit överlycklig!

När hade du BIM?

• Bellabelle
    Katten18 skrev 2017-08-23 15:40:06 följande:

När hade du BIM?

Jag hade äl 20/8 och bim 3/9 :)

Men precis! Och man vill ju gärna inte vara tjatig heller :O
  • Bellabelle
    Katten18 skrev 2017-08-23 15:40:06 följande:

När hade du BIM?

Btw så svarar ja på de du skrev till mig på andra stället här! :p Jag har också jätte svårt att hålla mig men lär la bli test från o med bim-4 för min del! Men lär la säkert inte ens synas då haha. Så svårt att hålla sig! :O känner också mig febrig o sådant som du skrev! Har även stickningar i magen och molande värken o sen alla dessa uppstötningar (okej nu överdrev jag haha, har haft 5) MEN brukar aldrig ha de annars så 5 e många för mig och nu har även brösten börjar att ömma! (Överlycklig) inte ofta man blir lycklig av att de gör ont ;)
  • Anonym (Syskonförsök)

Hej, hoppar med här! ÄL+5, har en konstig känsla i kroppen, molande värk i magen som kommer o går, känt mig svullen 2 kvällar nu och är Supertrött......ost ost ost o Cola zero säger jag bara!

Känns sjukt att d ska va så mkt "symtom" men kan ju va lika gärna mens, fast känslan är ändå annorlunda denna gång.....är inne på försök 12

• Katten18
    Bellabelle skrev 2017-08-23 16:03:56 följande:

Btw så svarar ja på de du skrev till mig på andra stället här! :p Jag har också jätte svårt att hålla mig men lär la bli test från o med bim-4 för min del! Men lär la säkert inte ens synas då haha. Så svårt att hålla sig! :O känner också mig febrig o sådant som du skrev! Har även stickningar i magen och molande värken o sen alla dessa uppstötningar (okej nu överdrev jag haha, har haft 5) MEN brukar aldrig ha de annars så 5 e många för mig och nu har även brösten börjar att ömma! (Överlycklig) inte ofta man blir lycklig av att de gör ont ;)

Ja jag ska hålla mig tills dess :)

Men.. har du tagit temp? Läst att många tempar från ägglossning och sen är tempen fortfarande förhöjd om dom är gravida... min temp är som vanligt. Känns hopplöst igen.

Bröstvårtorna ömmar men det brukar dom göra innan mens.. är nog mens som är på väg..
  • Gabriella123

Hej fina ni, vilken perfekt grupp.???????? Jag hoppar in här om det är okej? Jag är på BIM - 5 idag men tog ett test imorse som var negativt. :/

För tre dagar sen, alltså precis en vecka efter ägglossning, så kände jag stickningar och att det drog på högersida i livmodern och efter det har jag haft svag molande värk (kanske inbillning?) samt att mina bröst blivit fylligare och fått synligare ådror. Tidigare idag blev jag också yr när jag reste mig upp.

Kan inte tänka på något annat och är så rädd att jag ska vara skengravid.

Ska testa imorgon igen tror ja, eller är det onödigt?

• Bellabelle
    Katten18 skrev 2017-08-23 21:17:33 följande:

Ja jag ska hålla mig tills dess :)

Men.. har du tagit temp? Läst att många tempar från ägglossning och sen är tempen fortfarande förhöjd om dom är gravida... min temp är som vanligt. Känns hopplöst igen.

Bröstvårtorna ömmar men det brukar dom göra innan mens.. är nog mens som är på väg..

Jaaa vi får försöka hålla oss från att testa allt för tidigt! Jag har tempat och ligger 0.5 över min vanliga temp och hoppas de håller i sig! :D

Måste tempen va högre när man e gravid? (Har inte fullt koll) men vet att jag hade 0.2 över min vanliga temp förra gången jag va gravid från äl fram till plus!
Svar på tråden Prata symtom innan BIM